Az ilyen kerékpároknak vajon miért lassabban kopik a féke?





Az ilyen kerékpárral lejtőn lefelé haladva a motor generátorként üzemel, így tölti az akkumulátort. A mozgási energiát villamos energiává alakítja, ez fékezőleg hat a kerékpárra. Ezért a mechanikus féket nem, vagy csak kevésbé kell használni.
Ez az elv már régen is ismert volt, például a Kandó mozdony is képes volt lejtmenetben a felsővezetékbe való energia visszatáplálásra. Vagy a mai villamosok egy részénél fékezéskor a motorok generátoros üzembe kerülnek és visszatáplálnak a felsővezetékbe. Régebbi villamosoknál is használtak ilyen elvet, de a fékezéskor felszabaduló energiát ellenállásokon elfűtötték. Így a fékezés jórészt villamos úton oldható meg, de szükség van mechanikus fékre is, mert a jármű álló helyzetében a motorok állnak energiát nem termelnek. Például egy lejtőn a jármű egy helyben tartására kell a mechanikus fék. A villamosoknál ott van még a sínfék, ami állóhelyzetben tudná tartani a járművet, de az nem üzemi fék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!