Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Kémiatanár van itt esetleg,...

Kémiatanár van itt esetleg, vezetékes gáz mennyi vizet tud megkötni?

Figyelt kérdés
x bar mennyiségen mennyi vizet tud felszedni ha telivan folyékony vízzel a gáz?
2021. febr. 18. 15:18
 1/6 anonim ***** válasza:

Tessék?

Én kémiatanár vagyok, de nem értem a kérdést.

Arra gondolsz, hogy a vezetékes gáz égetésekor mennyi víz keletkezik?

2021. febr. 18. 17:13
 2/6 A kérdező kommentje:

Nem. Jön a csőben a gáz, ami sok km hosszú. A csőbe folyékony víz került. A vízpára így keveredik a gázzal. De mennyi tud elpárologni? Tehát ha van egy csövünk vagy egy tartályunk amiben van mondjuk egy köbméter földgáz 6 báron, és 100 köbméter víz mellé akkor ha gáz halmazállapotú gázt le engedem mennyi vízgőz mennyi liter víz lesz benne?

Arra vagyok kíváncsi mi az a maximális vízmennyiség amit fel tud venni a gáz? Mármint vízgőz formájában.

2021. febr. 18. 21:24
 3/6 A kérdező kommentje:
Vagy egy földalatti gáztároló. Van benne több száz köbméter víz az aljában de belepumpálunk mondjuk 100 köbméter gázt. Ha a gázt kitermeljük és kicsapatnánk belőle a vízgőzt mennyi liter vizet tudott megkötni ez a kérdés?
2021. febr. 18. 21:27
 4/6 anonim ***** válasza:

" A csőbe folyékony víz került."

"6 báron, és 100 köbméter víz"

ekkora nyomáson hogy a jóistenbe lenne gőz?

a folyékony víz feletti gáztér telített lesz a vízgőzre, ez hőmérséklet- és nyomásfuggő, és ahogy halad a gáz, jön a száraz gáz, ami újra telítődik a vízgőzzel és viszi ki, erre gondolsz?

hát figyelj, fogalmam sincs :D

2021. febr. 18. 21:29
 5/6 anonim ***** válasza:

Fogalomzavar van... a gáz nem köt meg vizet, fordítva szokott lenni egyébként, de nem földgázzal..

nedves gáz lehet, de ahhoz még kell pár adat, és parciális nyomásokkal kell játszani

2021. febr. 18. 21:32
 6/6 A kérdező kommentje: