Akasztófát kell készytenem c#-ben. Segítség?
Gondolom, a tömbben tárolod a kitalálandó szót.
Aztán kirajzolsz annyi csillagot/aláhúzásjelet/bármit a képernyőre, ahány karakter van a tömbben a sztringvég jelig.
Aztán bekérsz egy betűt.
Ellenőrzöd, hogy betűt kaptál-e. Ha igen, megnézed, van-e a tömbben ilyen betű. Ha van, a megfelelő csillag/aláhúzásjel/bármi átváltozik a bekért betűre. Ha nincs, akkor valahova elkezdesz karakterekből akasztófát rajzolni.
Az akasztófa előre meghatározott darabszámú elemből áll. Számolod, hány elemet rajzoltál már ki. Ha elérted a maximális elemszámot a kirajzolással, vége a játéknak, kiírod a megfejtést.
Akkor is vége van a játéknak, ha minden csillag/aláhúzásjel/bármi helyére került valamilyen bekért karakter. Ezt én inkább a feladvány tömbjében nézném, illetve egy másik, ugyanolyan hosszú tömböt állítanék elemenként mondjuk 0-ról 1-re, ha az aktuális tömbelemet valaki már helyesen megtippelte. Ha végig 1-es a tömb, akkor tehát szintén vége a játéknak.
Ha akarod, még egy plusz tömbben tárolhatod, hogy milyen betűket kértek már a játék közben, hogy ne lehessen egy betűt kétszer is beadni a programnak. A már kért, de a feladványban nem szereplő betűket (vagy akár az összes kért betűt) listázhatod is a képernyő valamelyik szegletébe.
Én kb. így csinálnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!