Tudnátok segíteni a matekban? (szöveges feladat visszavezetése másodfokú egyenletre)
Sziasztok! Kétségbeesett tanuló jelentkezik:) Nem is feladatmegoldást, inkább magyarázatot szeretnék kérni mert magamtól tudok rájönni pár dologra.>< Matekból általában sok gyakorlással jó jegyeim vannak, de kicsit áthajoltunk a fizikába és eléggé elvesztem. Van valamilyen módszer hogy kéne ezeknek a feladatoknak nekiállni?
1.)
Az egymástól 300 km távolságra lévő A és B városból egyszerre indul egymással szembe egy-egy vonat, amelyik A-ból indult, a két vonat találkozása után 3 órával ér B-be, a két vonat találkozása után 1 óra 20 perccel ér A-ba. Mekkora a vonatok sebessége?
Ezt már nagyjából megértettem, de a tanár így írta fel:
És mivel az x=találkozásig eltelt idő, nem értem, miért azzal szoroztunk be amikor a teljes utat számoltunk.
x a találkozásig eltel idő.
Az A-ból induló vonat a találkozás után 3 órával ér B-be, így a teljes menetideje x+3, sebessége 300/(x+3).
A B-ból induló vonat a találkozás után !/3 óra múlva ér A-ba, akkor a menetideje x+4/3, sebessége: 300/(x+4/3).
Azt az utat, amit az A-ból induló vonat a találkozásig x idő alatt tett meg a B-ből induló vonat 4/3 óra alatt tesi meg. Így
300/(x+3)*x=300/(x+4/3)*4/3
x/(x+3)=(4/3)/(x+4/3)
x(x+4/3)=4/3(x+3)
x^2+4/3x=4/3x+4
x˘2=4
x=2
Köszi!De ezt nem értem.
300/(x+4/3)*4/3
Itt miért 4/3-al szoroztál?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!