Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Matekot utálók! Miért tartjáto...

Matekot utálók! Miért tartjátok értelmetlennek a matematika oktatást középiskolában?

Figyelt kérdés

Mit kéne tanítani helyette, ami szerintetek sokkal hasznosabb lenne a diákoknak, hogy megtanuljanak?


Minden őszinte, értelmes választ és érvelést előre is köszönök és jár érte a "like" is.



2019. máj. 19. 18:09
 1/10 anonim ***** válasza:
92%

Nem a matekkal van a baj, az az egyik leghasznosabb tudomány (elvégre maga a megkérdőjelezhetetlen valóság), hanem az, ahogy erőltetik a magyar iskolákban. Mindenkivel, még a jó matekosokkal is megutáltatják, mert előbb-utóbb biztos felbukkan valami életbe belekeseredett vénasszony, aki szellemi maszturbációnak tekinti az egészet, és arra élvez, hogy teleírja a táblát hieroglifákkal, aztán üvöltözik a gyerekekkel, hogy mé' nem értik, amikor ez a tavalyi anyag... hja, mert tavaly sem tanítani, hanem üvöltözni méltóztatott, drága Banyákné Saller Izidóra tanár néni.


Fentiek egyébként tetszőleges más tantárgyra is vonatkoztathatóak. Azt hiszik, attól leszel irodalmilag művelt, ha fejből tudod a rég halott költők születési évét és az anyja nevét. Mi vagy te, lakosságnyilvántartó?

2019. máj. 19. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
91%
az én tanárom amikor érettségire "készített" minket fel még egy középszintes számtani sorozatot sem tudott megoldani nekünk a táblán... szóval ha az embert olyan ember tanítaná aki ért is hozzá, lehet nem félnének annyira a matektól
2019. máj. 19. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
42%
Hát a nagyon alapok kivételével a legnagyobb részét soha nem fogja használni egy átlag ember, aki nem ezzel foglalkozik. Értem, hogy agytornának jó, de ahhoz meg sok. Szerintem heti 3 óra elég lenne. Az alapokat alaposabban kellene tanítani, és egyes dolgokat ki kellene venni a tantervből.
2019. máj. 19. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
62%
A matekot nem kellene négy évig tanítani a gimnáziumban, ahogy semmi más tantárgyat sem. Az utolsó két évben az lenne a jó, ha mindenki választana mondjuk három tantárgyat amiből emelt szinten akarna érettségizni és azt tanulná. Nem csak a mateknak nincs értelme, hanem a legtöbb tantárgynak sem... nem értem gimnáziumban miért kötelező valakinek rajzra vagy énekórára járni, ezeken az órákon nagyrészt nem is művészettörténetet tanultunk vagy ilyesmit, hanem rajzolgattunk meg énekeltünk aminek nem sok értelme volt, ugyanez a tesivel.... az iskolának semmi értelme nincs, túl sok hülyeséggel terhelnem ahelyett, hogy kiválaszd, mit akarsz tanulni, és nagyon a lexikális tudásra megy rá, a mai világban semmi értelme történelem évszámokat magolgatni, minden fenn van az interneten, ugyanez a matekkal ahol a matektanárok kedvenc szállóigéje,a 'nem lesz nálad mindig számológép' mára szintén viccesen hangzik....
2019. máj. 19. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
28%

Én személy szerint azért, mert angoltanárnak készülök, ahol a maximális tudás, amire szükségem lesz, az az, hogy százalékot tudjak számolni a dogáknál (egyetemen sem lesz matek semmilyen formában). Ezért számomra nem volt túl nagy élvezet kétismeretlenes logaritmusos egyenletrendszereket megoldani.

Amúgy a probléma szerintem általánosban kezdődik. Ott még tényleg olyan matekot tanítanak, amire szükség lehet majd a mindennapokban, de sajnos sokszor nem elég erősen, ez látszik is a katasztrofális felvételi eredményekből. Márpedig hogy építsenek akkor a középiskolai tanárok az alapokra, ha azok egyszer hiányosak? Minden egyes reál tárgy egymásra épül és a legkisebb hiányosság is már gondot okozhat.

Plusz szerintem nagyon sok gyerek úgy megy már akár első osztályba is, hogy fél a matektól és ez később csak rosszabb lesz, mert elkönyvelik/elkönyveli saját magát, hogy ő hülye ehhez. Pedig lehet, hogy egy jó tanárral még élvezné is, csak sajnos utóbbi nem mindenkinek adatik meg.


Összességében én a középiskola első két évében hagynám meg csak kötelezőnek. Onnantól szabadon választható érettségi tárgy lenne. Én valahogy úgy képzelem el az ideális rendszert, hogy az egyetemek megadják, hogy mikből kérik az érettségit és akkor aszerint jelentkezhetne a diák. Vagy kevésbé laza, de még mindig sokkal jobb verzió lenne, ha lehetne választani a matek helyett bármilyen természettudományos tárgyat (azokban is van számítás, így nem esne ki teljesen a reál vonal) és azt is el lehetne dönteni, hogy valaki magyarból vagy töriből vizsgázik (a törit én pl nagyon könnyen tanultam, de a magyartól a hajam is kihullott, pláne a rém szubjektív műelemzéseknél). A választható idegen nyelvet és a teljesen szabadon választható tárgya(ka)t meghagynám és ezeket szintén azok alapján lehetne összeválogatni, hogy mit kér az adott egyetem.

2019. máj. 20. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
81%

Szerintem minden jó ahogy van.

Ennyi erővel én mérnökként problémázhatnék az irodalom miatt, de mégsem teszem. Mert egyszerűen ez az alapja annak hogy boldogulj bármilyen értelmiségiként.

És ne felejtsük el hogy minden tantárgy tananyaga azért ötször annyi, mint amennyi kell, mert az átlagember 10 év után úgyis csak az ötödére emlékszik, ezért nem az a kérdés, hogy érettséginél tudjon annyit amennyi szükséges, hanem hogy a hátralévő életében!

2019. máj. 20. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Tom Benko ***** válasza:
76%

Leginkább azért tartják haszontalannak, mert prompt és direkt hasznot akarnak mindenből. Pedig a matek nem ilyen. Sőt, igazából a készségtárgyakat kellene messzire hajigálni. Kezdjük mondjuk a napi kötelező tesivel. Eleve, mekkora szánalom már, hogy idétlen futkorászásból van évi 180 óra egy évben, ráadásul osztályozva. Inkább legyen kötelezően választható délutáni sportfoglalkozás hetente egy-két alkalommal, osztályzás nélkül, egy sportágból. Csak ne jó magyar módon: bármilyen labdarúgást választhatsz.

Ugyanígy az irodalomból is inkább kötelezően választható foglalkozások lennének, osztályozás nélkül, inkább az alkotásra, mint a reprodukcióra helyezve a súlyt. Zene, művészetek dettó.

Ami maradjon: Történelem, de nem csak a politikai szálon, matematika, fizika, kémia, biológia, földrajz és informatika. Emellett idegen nyelv és a nyelvtanból is nem annyira az elméleti, inkább az alkalmazott területek.

2019. máj. 22. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:

Nemtudom hogy a kérdés kiírója látja majd ezt, de elmeselem a sztorimat.

Nem olyan régen a 2020as tanévben jött egy új matektanár. Persze végre volt egy normális tavaly, most megkaptunk egy olyat...

Tanárúr táblán megoldandó feladatot csináltatott velünk, ami még nekem is ment. Mivel tudta hogy gyenge vagyok matekból, először kinevetett és nem akart kihívni. De aztán pár gyerekkel késöbb kihívott, és olyan feladatot adott amit nem tudtam megoldani. És végig olyan megalázó hangnemmel beszélt (egyébkén mindenkivel ilyen), és a végén pár csettegés meg fujtatás után kimondta hogy ehhez nulla tudásom van, és hogy üljek le mert elvettem az időt.

Értem, nem vagyok jó matekból, de az a megalázás amit kaptam az egész osztály előtt. Ráadásul az a tanár úgy tanít hogy semmit nem lehet belőle érteni.


Mégegy tőle, mikor bementünk a terembe és megálltunk köszönni, épp akkor jött be két osztálytársam kicsit megkésve (durván fél perc). És óra végén öt percig bent tartotta őket azzal hogy zavarták az órát.

2021. jan. 5. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
26%

a 3-asnak igaza van, szépen le is pontozták (lol).


tudom, h a frusztrált nem túl okos reálosok szerint midnenki meg tudja tanulni, és nem lehet normális munkát találni matek nélkül, de az igazság az, h az alapműveleteken kívül nem sok dolgot tudsz hasznosítani a mindennapi életben, ha nem olyan területen dolgozol.


én még mérnöki területen is dolgozom, és így is alig használok vmit abból, amit tanítottak. azt a minimális infót/matekot, ami kell, meg egyedül megtanultam pár hónap alatt.

2022. jan. 24. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Tom Benko ***** válasza:
46%
@9: Hm. Algoritmikus gondolkodás, precizitás, bizonyítási igény vagy problémamegoldás. Tudom, ezt mindet tesiórán tanuljuk.
2022. jan. 25. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!