Mit gondoltok a mai magyar érettségiről?
magyarérettségi
Egyik sem vagyok, de ha most érettségiznék, örülnék a feladatoknak. A szövegértés szerintem alapkészség kell, hogy legyen, József Attila és Radnóti pedig nekem nagy kedvenceim, szerettem volna a feladatot.
Tavaly érettségiztem, de ma is szívesen beültem volna megírni. :)
József Attila mindig nagy kedvenc, tavaly is ő volt.
Diák vagyok. Szerintem összességében nehéz volt. Szövegértésnél mindenhova írtam valamit, aztán kiderül jó-e. De nehéznek éreztem, néha a kérdést se értettem. Meg nagyon agyonrizsázott volt a szöveg.
A szövegalkotásnál az érvelést választottam. Nagyon könnyű volt, mivel otthon vagyok a témában. :D
A 2. részben fél óráig csak néztem magam elé meredve, hogy mégis mi a fenét írjak bármelyikről is. Bár már az elején tudtam, hogy a novellát választom, a versek ritkán jönnek át nekem. Hiába Radnóti meg József Attila, tanult költők, egyszerűen nem értettem a verseket. Persze a novelláról is nehezemre esett 400 szót írni, de aztán csak sikerült, bár a vége kicsit rizsa lett, hogy meglegyen a terjedelem. 😂
Kb 80%-ra érzem, remélem sikerült elérni.
Egyébként a magyar tanárok szerint is nehezebb volt, mint szokott lenni.
Nem volt túl nehéz. Én ma vizsgàztam.
Gyakorlatit írtam meg összehasonlítót. Az elemzés 3 oldal lett. A gyakorlati meg érdekes volt
Diák vagyok.
Szerintem nem volt nagyon vészes, voltak már sokkal rosszabb szövegek is az első részben. Az érvelés nekem kifejezetten könnyű volt, magánbeszélgetések során is szoktam beszélni erről a témáról.
A második részben a novellát választottam, mert azt pár hete vettük órán, és a novella amúgy is közelebb áll hozzám, mint a versek. Így nem tudom annyira objektíven megítélni, de talán annyira ez sem volt vészes.
Sziasztok!
Én is diák vagyok.