2018 emelt biológia, kémia szóbelin ki mit húzott? Tapasztalatok?
Nekem bioszon és szobelin is nagyon rendesek voltak :) megpróbáltak mindent kihúzni belőlem amire járhat pont. Szerencsém volt, viszonylag jó tételeket húztam mindkettőből.
Biosz:
A: az evolúció bizonyítékai, a természetes szelekció darwini modellje
B: ember biológiai órájáról egy szöveg. Annyira nem volt vészes a szövegben is voltak dolgok. Agytörzs részei és feladatuk, illetve ciklikusan működő folyamatok (pl légzés, szívverés, nemi ciklus)
Kemia:
A: kémiai jelrendszer. Elem, vegyület, vegyjel, képlet fogalma, viszonyuk egymással
Képletek típusai, jelentésük, mindegyikre példát mondani
Megmaradási törvények a kémiai egyenletek során, ionegyenlet, termokémiai egyenlet
B: 69. Kísérlet, fehérjés, NaCl, HCl, HNO3 mi történik a kémcsövekben?
C: a kén viszkozitásának változásai
Kémia:
A: alkének
B: csapadékképző, redoxi és nem redoxi gázfejlődéses kísérlet
C: FeSO4 és CuSO4 oldat, állni hagyom, hol lesz változás
(ezt segítség nélkül nem tudtam)
1.tételt húztam
A tétel atomok, elektronszerkezet,
vegyértékelektronszerkezet, periodikusan változó tulajdonságok stb.
B tétel az a gázhengeres kísérlet volt, 2 hengerben ismeretlen gáz (NH3 és HCl, valamint NO2 és O2)
C tétel
Legkisebb C atomszámú telített egyértékű királis alkohol
Eszméletlen jófej bizottság volt, szerintem jól is ment, a legszívesebben megöleltem volna őket a végén:)
18-as tételt húztam.
A: karbonsavészterek - ami csak létezik, el kell mondani róla mindent
B: HCl, NaCL és HNO3 megkülönböztetése - AgNO3-al meg metilvörössel ügye
C: SO2 és CO2 lugol oldatba vezetve mi lesz a különbség
Kémia:
A: Egyszerű funkciós csoportot tartalmazó oxigéntartalmú szénvegyületek összehasonlítása
B: NaCl, KNO3, NaOH oldáshős kísérlet
C: Rézedényben ecetes étel tárolása
A: H2SO4 és HNO3 összehasonlítása
A: Ionos és kovalens kötés
A: Fehérjék
A: Poliszacharidok, keményítő és cellulóz összehasonlítása
Biosz:
A: Szén körforgása és az ember
B: Zsigerek, testkép (kis idegrendszer, kis hormon, kis szövegelemzés, anorexia, bulimia, férfi testképzavar)
A: Természetvédelem feladata és lehetőségei, hazai nemzeti park jellemzése
A: A halak
A: Ivari jellegek
B: A dohányzás
A: A szem és a látás (rákérdeznek a trikromatikus elméletre is)
B: transzgenikus növények
A: A levegő
B: A zsíranyagcsere
B: A vér-agy gát
kemia:
A:rezcsoport elemei, vegyuleteik
B: (nem elvegzendo) Na-t vizbe, metanolba, pirrolba es hangyasavba teszunk, tapasztalatok+magyarazat
C:Egy molekulaban a kozponti atomhoz 3 azonos atom kapcsolodik, eldontheto-e a polaritasa? (A kerdesbol nekem nem volt egyertelmu, hogy nem csam 4atomos molekula lehet hanem pl HNO3 is, erre ravezettek)
Biosz:
A: Mennyisegi oroklodes jellemzese + darwini szelekcio tipusainak felismerese diagram alapjan+jellemzes
B: idegrendszeres (akcios potencial, ingeruletvezetes, receptortipusok), bőr retegei stb-s feladat
Biosz
A: Mozgás szervrendszere (medence- és combcsont, jellemzés, alak, funkció, ízületes kapcsolódás)
B: Az esőerdők pusztulása (humusz, fizikai tényezők, lebontók)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!