Kereskedelem és marketing hallgatók! Miket tanultok az informatika órákon?
Magyarországon is van média dizájn szak a MOME-n vagy a Metropolitanon. Viszont ez művészeti képzés. És az itt szerzett tudást számos területen, például a reklámiparban is fel lehet használni. Viszont értsd meg, kérlek, hogy 100-ból 99 marketinges egyáltalán nem foglalkozik ilyesmivel. Ez nem egy kreatív szakma a szó azon értelmében, hogy neked plakátokat vagy reklámfilmeket kell tervezned. Ezt mind művészek végzik. A marketinges elmondja, hogy mit szeretne, a művész pedig megvalósítja, majd legközelebb már csak a kész terméket látja.
Ráadásul a képzésbe implementálni gyakorlatilag lehetetlen lenne.
Egyrészt ahhoz, hogy bármilyen művészeti képzésbe fogj bele (pl. grafikát szeretnél tanítani), kell, hogy a hallgatók egy alapvető, az átlagnál jobb rajzkészséggel rendelkezzenek. Na most talán nem meglepő, közgazdász képzéseken ezt nem nézik a felvételinél, emiatt nagy lenne az különbség, teljesen eredménytelen lenne az egész.
Másrészt ahhoz, hogy érdemben eredményt lehessen elérni, hosszú idő és sok gyakorlás kell. 1-2 félév, és félévente heti egy óra erre nem elég. A grafikus OKJ is 2 éves, nem véletlenül, és ott nem heti egyszer két órában foglalkoznak ezzel.
Harmadrészt, mivel borzasztó sok gyakorlás és otthoni munka kellene hozzá, és egy 100 fős évfolyamból lesz maximum 5 ember aki valaha az életben hasznát fogja venni ennek a munkája során, gyorsan töke tele lenne a hallgatóknak azzal, hogy ezzel kell szenvedniük.
Negyedrészt elképesztően eszközigényes. A közgazdászképzéseken használt számítógépekkel szemben annyi az elvárás, hogy könnyen és gyorsan tudjanak adatbázisokat kezelni, és minimális grafikai megjelenítésre kell, hogy alkalmasak legyenek. Na a grafikához kicsit más típusú gépek kellenek, amik nem olcsók... egyik egyetem se vállalná be szerintem azt, hogy több tízmillió forintot kidob az ablakon arra, hogy olyan gépparkja legyen 1-2 kurzus miatt, ami alkalmas grafikai munkákra, de amúgy úgy kell beimádkozni a hallgatókat, hogy meglegyen a minimális létszám, amivel elindulhat a kurzus.
Értem egyébként, hogy mire gondolsz. És tény, egy olyan marketinges, aki konyít a művészetekhez, a grafikai megvalósításokhoz, könnyen tud érvényesülni. De ezek a szakemberek általában a másik irányból jönnek, művészeti képzésekről. Egy földhözragadtabb grafikusból pár hónap alatt egy értékelhető marketinest lehet varázsolni (nyilván egy adott pozícióra), de marketingesből sokkal nehezebben tudsz művészt faragni. Egyetemen belül pedig szinte lehetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!