Szerintetek megéri pilótának lenni?
Szóval, először is bocs, ha rossz témába tettem a kérdést. Másodszor, jelenleg egy informatikai szakgimibe járok, érdekel is engem az informatika világa, viszont a repülés szintén megtettszett. Először is, szerintetek a jövőben lesz kereslet pilótákra? Egy érettségivel lehet valakiből utasszállító pilóta? Szeretném letenni az érettségit, majd szoftverfejlesztői tanfolyamon résztvenni, majd addig dolgozni, amíg össze nem jön a pilóta képzésre a pénz. Esetlegesen tudnátok arra választ adni, hogy egy ilyen teljes képzés "teljes értékű" személyszállító pilótává, ha elkezdem és egyszerre megvan hozzá a pénz, akkor mennyi idő ez és esetlegesen modulonként mi, kb. mennyibe kerül? Ha valami véletlenül nem lenne világos kérdezzetek nyugodtan.
A normális válaszokat előre is szépen köszönöm!
Biztosan lesz kereslet pilótákra a jövőben is, sőt, egyre nagyobb a kereslet, mert bővülnek a flották, egyre több a gép, és az idősebb pilóták is mennek nyugdíjba.
Orvosi vizsgálat és érettségi mellett szükség lesz egy legalább B2-es szintű angol nyelvvizsgára, mivel ez a hivatalos nyelv a repülésben. Fizikából ugyan nem kell érettségi, de jó, ha képben vagy és érdekel a matek és a fizika, mert a képzés nagyrésze műszaki dolgokból áll.
Ha saját zsebből akarod a képzést fizetni, akkor talán a legjobb egy repülős iskolánál elvégezni. Itt kb. 15 millával számolj. Ez egy elég rugalmas képzés, tehát ha nem csinálsz mást mellette, akár 2-3 év alatt elvégezheted, de húzhatod jóval tovább is. Ha elvégezted, kell párszáz óra tapasztalat, aztán mehetsz légitársasághoz jelentkezni. Ha felvesznek, lesz egy típusvizsga, ami kiképez arra a gépre amivel repülni fogsz, ez olyan 8-10 milla körül van még pluszba. De ha szerencséd van, a cég állja a típusképzést, cserébe aláírsz x évet, és levonják a fizetésedből.
Vannak kadétprogramok is, de ezek nagyon drágák, cserébe megkapod a tipusképzést is és munkát garantálnak.
Viszont szerintem az nem jó ötlet, hogy dolgozol és összeszeded rá a pénzt. Nem tudom, mennyi idős vagy, de legjobb esetben is mondjuk 21-22 évesen elkezdesz dolgozni. Nagygépes karriernél a kor rengeteget számít, 40 év felett már elég nehéz bejutni légitársaságokhoz, vagyis kb. 35 éves korig el kell kezdened a tanfolyamot. Tizenpár év alatt pedig itthon szinte lehetetlen összeszedni a képzésre a pénzt, főleg ha családod is van, és őket is el kell tartanod.
Ha tényleg komolyan gondolod a nagygépes repülést, érdemes megpróbálnod a Nyíregyházi Egyetemet, ott ugyan önköltséges a képzés, de diákhitellel tudod finanszírozni, azt pedig pilótafizetésből visszafizeted. Vagy mégegy megoldás, elvégzel egy egyetemet, utána a BME-n is el tudod végezni a tanfolyamot.
Ha van kérdésed, írj nyugodtan. :)
Nyiregyhazat tudom javasolni en is.
Az hogy megeri-e, az abszolut szubjektiv. Nekem nem erne meg de neked lehet hogy igen. Ennek ellenere pilotanak tanulok, de NEM utasszallitora, egyreszt mert maholnap 40 vagyok, masreszt mert nem akarok gurizni. En akkor megyek repulni amikor kedvem tartja es amikor az ido is kedvez es nem akkor amikor "becsongetnek".
Keress vissza, pilota temaban itt a GYIKon belinkelt valaki egy jutub videot a nyiregyi egyetem egyik tanara beszelt a kepzesrol. Nagyon tanulsagos volt!
Amit meg tehetsz, szerintem erdekes lesz, hogy liveatc pont net oldalon bal fent beirod a keresobe, hogy LHBP es hallgathatod 'Ferihegy' legtereben a profikat. Vicces, hogy angolul beszelnek egymassal, de bejelentkezesnel altalaban ugy koszonnek be, hogy jo reggelt Budapest, WizzAir 1234 at 10,000 feet inbound on the localizer :D
szoval ja, az angol nagyon fontos
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!