Egyetemista vagyok, tanulnom kéne, de képtelen vagyok abszorbálni azt amit olvasok. Mit tegyek?
Van egy sajátos tempója és metódusa a felsőfokú tanulásnak. Lényegében nem is a tananyag a legfontosabb, hanem az, hogy ezt a módszert elsajátítsd, valamint asszociatív módon gondolkozva a lényeget képes legyél villámgyorsan átlátni, egy gráfot felépíteni és ezt felöltöztetni a tananyaggal adott vastagságban. Illetve ismeretlen problémával szembesülve megtalálni az önálló megoldáshoz szükséges lépéseket. A felsőfokon végzett embereket leghamarabb innen lehet felismerni.
Ehhez egyrészt emberenként eltérő idő és erőfeszítés, másrészt embertelen mennyiségű szorgalom kell, hogy a belső falaid képes legyél ledönteni. Ezek mellé nem árt új tanulási, esetenként puskázási módszereket is kifejleszteni, elsajátítani azon kevés esetre, mikor azután már tényleg semmi más nem segít... Mégis X évet beleöltél a dologba, feladni már nem érdemes. Nálam mindig volt puska, mert azzal is tanultam, mire megszerkesztettem. De az anyagot ennek ellenére minimum közepes szintre megtanultam és a puska csak pár plusz gondolatot, vagy sokszor csak egy durva vázlatot tartalmazott, nehogy kifelejtsek valamit, vagy amit nem tartottam fontosnak egyéb gondok mellett túl hosszú ideig magolgatni. Ennek ellenére persze legtöbbször nem kellett elővenni, mert ment nélküle is, illetve éreztem hogy megvan kb. a négyes, így nem éri meg a kockázat, hogy egy jeggyel esetleg még jobb legyek. Sokkal arcpirítóbbnak tartottam volna lebukni és a tanár bizalmát elveszteni.
Nekem munka mellett a fősulin szintén voltak eleinte hasonló tanulási gondjaim. Már az előadást se tudtam eleinte követni. Olyan érzés volt pl. a matek, mint mikor kilőnek egy rakétával a Holdra, én meg kapaszkodok veszettül a székbe, mint egy eszelős, hogy el ne veszítsem a fonalat, amit persze 5 perc után totál lezsibbadt aggyal el is veszítettem.
Egy idő után azonban fel tudtam venni a ritmust úgy, hogy nem mentem túl mélyre az anyagban, inkább a vázlati csomópontok lekövetésére koncentráltam. Azaz a legfontosabb lényegi állomások legyenek meg előadás közben, hogy nagyjából képben legyek, hogy hol a bánatban is tart a tanár. Utána meg otthon szépen letisztult az, amit képes voltam felfogni az egészből. A könyv is segített valami keveset. Ami végleg nem ment, ott kerestem valakit, aki segített tisztázni alapvető dolgokat. És ezzel a módszerrel összejött minden, nulla UV-vel a 4 év alatt. Szóval kicsit tompább fókusz kell, de szélesebb egészet látni vele. Felső fokú sulikban soha nem szabad próbálni bemagolni az anyagot. A lényeget kell megtanulni átlátni, utána erre a vázra bármikor fel tudod öltöztetni a könyv vagy a jegyzet olvasása közben foltokban elraktározott anyagot. Ez nyilván nem ötös szint, de míg ilyen bajaid vannak, ne is törekedj erre. Fogadd el, hogy képességeid végesek és ennek megfelelően állítsd be az egyéni elvárásaid önmagaddal szemben. Akkor menni fog ez... :) Sok sikert!
Formatervezőnek jelentkeztem, de csak szigorított gépész és építész tantárgyakra tanulunk, mivel nehezek és amit belőlük tanulunk annak 80%-át nem vesszük hasznul a jövőben. Tulajdonképpen az egész képzés a jövőbeli munkának 10%-ára készít fel.
Felrajzolhatom majd a munkáltatónak a vas-szén állapotábrát, de nem hiszem, hogy az érdekli majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!