Támogatnád a magyar irodalom órák számának csökkentését 9. és 12. osztály között?
Nem. Nekem jó tanárom volt, akiknek nem volt érzéke vagy nem szerette az irodalmat, azok is rengeteget profitáltak az órákból és a tárgyból is. Mindenki szerette a tanárnő óráit, pedig sokat követelt és szigorú volt.Ja és megjegyzem, biológia-kémia és matek-informatika tagozatos volt az osztály.
Nem a tárggyal van baj, hanem a tananyaggal és sok tanárral is. Én pl. a matekot nem szerettem és nagyon soknak tartottam az órákat, nem értettem, mi értelme van mátrixokat számolgatni (?) vagy polinómosztást csinálni.
Volt osztálytásam, akinek a nyelvóra volt túl sok, pedig arra nem mondhatjuk, hogy haszntalan tudás lenne.
Amegoldás kulcsa szerintem az lenne inkább, hogy a tanulóknak lehessen több beleszólása abba, hogy mi érdekli őket. Pl. ha valaki TUDJA, hogy semmiképp sem akar majd irodalommal foglalkozni, akkor választhassa, hogy kevesebb legyen (mondjuk 4 helyett 3), ugyanez a matekkal. A felszabadult pár óra helyére pedig be lehetne ékelni plusz nyelvet vagy akármit..
Sokkal jobb lenne ha az irodalmat ketté szednék és lenne:
Szövegértés/alkotás és lenne költők élete/művei.
Ha ez meglenne és valakit hidegen hagyna az egész költő/író közösség által kiadott irodalom akkor nem kellene vele szenvednie.
Ugyan úgy mint pl a matek.
Lenne ,,elemi" matek és lenne egy bővített (pl halmazok, térfogat számítás, valszám stb.)
így nem lenne annyi érdektelen ember az órán aki zavarja a többit
Akkor rossz tanáraid lehettek, ha ennyi év után is ennyire indulatosan beszélsz erről.
Egyébként pedig pl én se használom a gimis matekot semmire, mégsem gondolom, hogy felesleges lett volna. De azért azt is taníthatták volna gyakorlatiasabban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!