Valakinek SZTE Pszichológia MA felvételi témakörei megvannak kidolgozva?
A felvételi témakörök:
1. A vizuális észlelési folyamatok jellemzése, patológiája
2. A hallási és a vizuális figyelem jellemzése, patológiája
3. A munkamemória jellemzése, mérőeljárásai
4. Többszörös emlékezeti rendszerek jellemzése, patológiája
5. Érzelmek lélektani megközelítései, modelljei, érzelmek és kogníció viszonya
6. Mentális nyelvtan és mentális lexikon jellemzése, patológiája
7. Az egyének és a csoportok megismerésének stratégiái a személypercepciótól a sztereotípiákig.
8. Az attitűdök szerepe a megismerésben és a viselkedésben, az attitűdváltozás és a befolyásolás stratégiái.
9. Az agresszió és a proszocialitás szociálpszichológiai vonatkozásai
10. A csoportközi viszonyok és az előítélet problémája
11. A csoport és az egyén viszonya. Konformitás, engedelmesség, a csoport hatása a feladatvégzésre és a döntéshozatalra.
12. Társas összehasonlítás, együttműködés és versengés szociálpszichológiája.
13. A személyiségelméletek általános jellemzői, paradigmatikus nézőpontjai és emberképe. A személyiségpszichológiai kutatás jellemzői.
14. Diszpozícionális megközelítések: típustanok, vonáselméletek, biológiai (temperamentum) és motivációs teóriák.
15. Dinamikus személyiségelméletek. A freudi klasszikus pszichoanalízis, pszichoanalitikus iskolák.
16. A pszichoanalitikus modell továbbfejlesztései: neoanalitikus és egzisztenciálanalitikus koncepciók.
17. A kognitív-viselkedéselméleti paradigma: a személyiség tanuláselméleti perspektívája, kognitív és önszabályzási modellek.
18. Humanisztikus, személyközpontú és pozitív pszichológiai megközelítések a személyiséglélektanban.
19. A gondolkodás fejlődése és jellemzői csecsemő- és óvodáskorban Piaget értelmezésében és a Piaget-t cáfoló vizsgálatok és elméletek mentén.
20. A társas kapcsolatok és az érzelmek formálódása a kötődéstől az óvodáskori társas kapcsolatokig és viselkedésig.
21. Az én-tudat fejlődése és a nemi identitás. A játék és a rajz fejlődése csecsemőkortól serdülőkorig.
22. A gondolkodás fejlődése iskolás-és serdülőkorban
23. A társas kapcsolatok jellemzői iskolás-és serdülőkorban
24. Identitás, énkép, önértékelés változása serdülőkorban
sziasztok,
sikerült, de nem sokkal a vizsga előtt, így nemis számítottam semmi jóra...
nektek hogy sikerült?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!