Miért utálja sok ember a kémiát, biológiát, fizikát?
Nem értem, hogy lehet az hogy vki mind a 3 tantárgyat utálja. Az oktatásuk szar vagy miafene?
Hogy lehet az hogy az emberek nagy része megutálja ezeket a tantárgyakat és helyette a felesleges(pl.:töri)élvezi.
Vki el tudná magyarázni pls
Mert az oktatásuk sz.r.
Jó, a fizika olyan mint a matek, azt nem nagyon tudod máshogy oktatni,de a biológiánál és a kémiánál sokat nyom az utálatban, hogy töményen adják le azt a sok hülyeséget ami senkit nem érdekel.
Szerintem az "általános" képzéseken nem kellene ennyire elvadultan oktatni ezt a két tárgyat, viszont ezek egy részét - ami mindenképp szükséges - azt viszont magas szinten és olyan módon, hogy az megfogja a tanulókat és meg is maradjon bennük netán még az érdeklődésüket is felkeltse.
Baromi jó, hogy mindenki keni vágja a zöld szemesostorost, a nyitvatermőket meg a többit, a sport kategóriában meg heti kétszer kérdezik meg, hogy "át lehet-e a zsírt alakítani izommá"...
Mivel a törit csak be kell vágni, oda nem kell se számolni, se semmi, ,,elég'' ha magolsz.
A fizikánál/kémiánál már számítások is vannak, és az elméleti rész is elég nehéz.
Sok ember pedig nem érti a feladatokat, és ugyebár több energia és türelem szükséges hozzá,mint pl.a törihez,amit úgymond csak el kell mesélni.
A kémiát, a fizikát és a biológiát meg kell érteni. Már alsóban is tanulnak ilyeneket természetismeret, vagy körmyezetismeret méven.
Ha valakinek alsóban nem magyarázzák el rendesen, akkor az nem fogja megérteni, nem tud az alapokra építeni.
Egyetértek az előző válaszadókkal, hogy az oktatás sz.r.
Alsóban ill. 6.-7.-ben sokszor egy gyereknek teljesen felesleges dolgokat tanítanak meg.
Egyrészt ezek nem érettségi tárgyak, ezért sokan eleve úgy állnak hozzá, hogy "minek, nem baj, ha h*lye maradok belőle".
Amúgy meg "persze" rosszul is oktatják. Rengeteg érdekes kísérletet lehetne csinálni mindhárom tárgyból, ha nincs rá forrás, még a vetítés is "megtenné", de a tanárok többnyire megelégednek azzal, ha lediktálják a könyv lényegét, kitöltetik a munkafüzetet és annyi:S
Azért ami szerinted felesleges, az még érdekelhet másokat. Engem pl. mindig érdekelt a töri (pedig eszem ágában sem volt soha humán vonalon továbbtanulni, én is biológia-kémia vonalon mentem tovább), és sajnálom, hogy sokat felejtettem belőle, és szándékomban áll pótolnom a "lemaradásom" töriből - és akinek az a véleménye, hogy csak magolni kell, annak szintén rosszul oktatták.
Elsősorban az, hogy ezekben (meg a matekban és földrajzban sem) nincs lehetőség a sumákolásra, rizsázásra, magyarázkodásra, meglehetősen egyértelmű mindegyik tárgy. A tanításuk során pedig ugyan a pedagógus törekszik a belső és külső kapcsolatok bemutatására, de ennek pont a tantárgyi szemlélet tesz alá, a diákok számára van kémiai százalékszámítás meg matematikai százalékszámítás meg fizikai százalékszámítás, de ezek azonosságát csak ritkán veszik észre, nem mindig tudatosul.
Ehhez hozzájön az egyre terjedő társadalmi rövidlátás, miszerint csak az azonnali és közvetlen hasznát látja mindenki a megtanultaknak, illetve a személyes önzés. Utóbbi következtében a diák csak azzal hajlandó foglalkozni, amiből ő maga hasznot lát.
Erre ráerősít a környezet is, mivel mindenki baromira meg tudja mondani, hogy mi is az, ami hasznos meg fontos, és személyes példákkal támasztja alá, amik ráadásul sok esetben hibás érvek is. Emiatt a tudás értéke degradálódik, az értelmiség szerepe erodálódik. Még súlyosabb a probléma, ha erre a vezetési réteg is ráerősít erre a folyamatra. Szép példája ennek a jelenlegi magyar értelmiség-szemlélet.
Sajnos az iskolarendszer is súlyosan elavult, inkább hátráltató tényező, amin ráadásul pont az oktatáspolitikusok nem hajlandóak változtatni, sőt, ezt még észre venni sem. Igazából a teljes rendszert meg kell változtatni, a tantárgyakat, osztályzást eltörölni, emellett az évfolyamoknak és osztályoknak sincs semmi értelme.
A koronát az i-re az teszi fel, hogy a szakma presztízse a szakadék mélyén van, ezért valódi, elhivatott és értő emberek alacsony sűrűséggel érkeznek, a megalázó körülmények pedig ezek nagy részét is gyorsan elkergetik. Így a pedagógusok nagy része begyöpösödött, önfejlesztésre nem hajlandó és sokszor nem is képes ember lesz, akik kényszerpályára kerülve, emiatt rosszul, ellenségesen viselkednek mind a kollégákkal, mind a diákokkal. Ez ráadásul nem csak a természettudományos, de minden tantárgyra érvényes. Akár a történelem is lehetne érdekes tárgy, ha a tanárnak volna lehetősége egyénre szabni a tananyagot. Ehhez többek között az kellene, hogy ne központilag legyen megszabva a tanulnivaló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!