A reál tárgyak, főleg matematika az oktatási rendszer színvonala miatt nem megy sokaknak?
Így, egyetem vége fele kezdem belátni, hogy sokaknak azért nem megy a matek, mert rossz az oktatási rendszer.
Én általános iskolától gimnázium végéig rühellettem a matekot.
Az érettségim is csak hármas lett.
Elvégeztem egy nem matekos felsőfokú OKJ-t, azzal dolgoztam.
Az előrelépési lehetőség megnyílása miatt, muszáj volt egyetemre mennem.
Ami kapcsolódott a munkámhoz, az bizony nem humános szak volt.
Akkor kellett foglalkoznom a matematikával.Lett egy jó magántanárom, aki változtatott azon a nézetemen, hogy a matek maga a sátán.
Nem mondanám, hogy megszerettem,de rájöttem, hogy a matematika bizonyos szinten nem tehetség vagy adottság kérdése, hanem megtanulható,begyakorolható.
Persze, aki programozó matematikusnak tanul, oda komoly affinitás kell.
De, egy közgazdasági, gépészmérnöki szak elvégezhető.
Úgy, mint a gitározás.Megtudja tanulni bárki.De, hogy híres legyen, ahhoz tehetség is kell.
Úgy hiszem, sok olyan ember van, mint én.
Véleményem szerint, erről az oktatási rendszer tehet.Rosszul oktatják a reálos tárgyakat.Inkább megszerettetni kellene a nebulókkal, mint elborzasztani tőle.
A mai oktatási rendszer Magyarországon sajnálatos módon csődjét éli. Az elmúlt 20-25 évben nagyon sok változáson, és kedvezőtlen átalakításon ment át, különösképp a középiskolai természettudományi oktatás tekintetében.
A színvonal jelentősen lecsökkent, a természettudományok szerepe pedig meghanyatlott, amelyre a mindenkor média még jónéhány lapáttal rátett.
Oda jutottunk, hogy az általános- és középiskolás diákok java nem képes pl. fejben egyszerűbb számolásokat elvégezni, józan paraszti ésszel gondolkodni, ill. egyszerűbb becsléseket tenni reális, összefüggő gyakorlati problémákra.
Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy egyeduralkodóvá vált pl. a számológép használata (általános- és középiskolás körökről beszélünk), így elősegítve azt a helytelen gondolatmenetet, miszerint nem kell gondolkodni, mert minden csak pár gombnyomás...
A középiskolákban a többség pusztán a függvénytáblázatra támaszkodik. Érettségin szabadon használható. Nem kell érteni, hogy mit miért csinálunk, nem kell látni az összefüggéseket a fizikában, a matematikában, az alkalmazási lehetőségeket pedig még sejteni sem kell.
Abszolút, de jól látod. Én is hasonló utat jártam be, igaz én még a gimnázium utolsó 2 évében kerültem egy jó magántanárhoz aki teljesen megváltoztatta a hozzáállásom, és végül neki köszönhetően jelentkeztem villamosmérnöki szakra, jelenleg a 3. félévemet taposom.
A gond már általános iskola alsó tagozatában előkerül. 4-5. osztályra a gyerekek 90%-a meggyűlöli a matekot. Ez pedig alapjában határozza meg a jövőbeni karrier lehetőségüket. Ezt ugye tetézi, hogy lényegében nincs olyan területe a mai közoktatásnak ami ténylegesen a diákok javát szolgálná. Teljes elmaradottság, és kivéreztetett a mai közoktatás. A jelenlegi intézkedések már a föld a koporsón, e a koporsóba is ütöttek vagy 2 tucat szöget. Én a szüleim támogatása nélkül, akik fizették a magánóráimat, sehol sem tartanék. A többségnek viszont nem adatik meg ilyen környezet és lényegében sokakban még csak a továbbtanulási szándék sem merül fel.
A témához visszatérve igen, az oktatás alapjaiban határozza meg azt, hogy egy gyerek miként tekint a matekra. Jelen esetben tudattalanul korlátozzák magukat az emberek és ezáltal hitetik el saját magukkal (külső környezet hatására), hogy hülyék matekból.
A 2-eshez:
Ez törvénysértő magatartás, nem tudom a pontos jogi formulát, de biztosan az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!