Korrepetáláson véletlenül rosszul mondtam valamit a tanítványnak, hogyan tudom benne átjavítani, hogy ne a rossz rögződjön?
Egy 5.-es kislányról van szó, aki a pótvizsgára készül. Ma volt először, az elmondásai alapján nagyon rossz tanára van, először az 1000 feletti számokat is csak nehezen tudta összeolvasni, de miután elmagyaráztam neki már ment. Az utolsó 10 percben eljutottunk a mértékegységekhez és figyelmetlenségből (a könyvben lévő ábra eléggé zavaró) fordítva mondtam neki el, tehát ahol pl. dm->m-re váltáskor osztok 10-zel én szorzásra tanítottam. Mikor kilépett az ajtón akkor ugrott be, hogy úristen milyen hülyeséget magyaráztam.
Ezt hogyan tudom kijavítani, elmagyarázni neki a következő órán? Adtam neki ezzel kapcsolatban házit is, de attól félek, ha bevallom neki, hogy hibáztam már nem fog bízni bennem. Arra is gondoltam, hogy azt mondom neki, hogy direkt tanítottam a rosszra, mert kíváncsi voltam, hogy észreveszi-e otthon ha átnézi, hogy pl. a 1 méter nem lehet 1000 km.
Valakinek van erre valami jó ötlete?
#1 én tanáraim is dettó. Legalább nem titkolták vagy tagadták és hullt le róluk úgy a lepel, mint az öszödi beszédnél..:D
Kérdező: szerintem, jól magyarázhatsz, ha így haladsz vele. Szerintem a volt tanárja rosszabb volt és ő ezt valószínűleg még csak be sem vallaná. Nyugodtan elmondhatod, hogy fordítva magyaráztad.
Rendben, köszönöm a segítséget, akkor legközelebb bevallom neki, bár amúgy is ezt terveztem. Főleg az zavart össze hirtelen, hogy a mértékenységek mm, cm, dm, m, km sorrendben jöttek egymás után, közöttük előremutató nyíl és szorzással a váltószám. Nem gondolkodtam közben csak bíztam a nyilak helyességében.
Közben készítettem neki egy egyértelműbb táblázatot, ami oda-vissza mutatja a váltószámokat.
Egyébként tényleg ügyes kislány, az anyukája elmondása alapján arra számítottam, hogy leülni se akar majd tanulni (azt mondta, hogy ő csokival és pénzzel próbálja rávenni, de már azzal sem sikerül), ehhez képest ő kért még plusz házikat azon felül, amiket adtam.
Mondta, hogy a tanár nem magyaráz el neki semmit ha külön kérdez csak megmondja, hogy melyik oldalt nézze át a könyvben a megértéshez, de már kérdezni se mer, mert a többiek mindig kinevették ha kérdezett. Ráadásul a tanár órán ha ad nekik önálló feladatot csak az első 10 gyereket várja meg, míg végeznek, a picit lassabban haladóknak időt sem ad utána, hogy megpróbálják megoldani a feladatot önállóan.
Szegény mikor ma először nekiláttunk mondta, hogy ő sajnos semmit se tud, aztán egyre jobban ment neki. A könyv elejétől kezdtük emiatt, mikor oda értünk, hogy 6*100 eredménye könnyen úgy jön ki, hogy a 6-os mögé átírja a 100-asból a 0-kat hálálkodott, hogy de jó, hogy ezt mondtam neki, mert sose értette mi alapján jön ki. Utána hogy rájött a logikára már nagyon jól ment neki.
Szerintem is "valld be".
Amúgy remélem, hogy sikerül a kislánnyal a matekozás. Olyan rossz, hogy néhny rossz pedagógus mennyire le tudja rombolni a gyerekek önbecsülését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!