Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Fizikaoktatás módszertana, a...

Fizikaoktatás módszertana, a fizika elsajátítása? (bővebben lent)

Figyelt kérdés

Eddigi tapasztalataid alapján mit gondolsz, hány %-ban dominál az önálló tanulás, és a tanár szerepe az új ismeretek megszerzésekor/tökéletesítésekor.



Mennyire tartod fontosnak a matematika szerepét a középiskolai fizikaoktatásban? (ha erre válaszolsz, kérlek írd meg, hogy tanár vagy diák vagy-e, esetleg más)



#tanulás #oktatás #fizika #pedagógia #módszertan #fizikaoktatás módszertana #pedagógiai módszerek #önálló szorgalom
2016. jún. 4. 12:17
 1/8 anonim ***** válasza:

Fizikában óriási szerepe van annak, hogy legyen egy tanár aki módszeresen átvizslatja a tudásunkat és ellenőrzi hogy megtörtént e az anyag megértése vagy csak felszínes tudással színleljük a valódit!


Ehhez persze olyan tanár kell aki maga is gyakorlati szinten érti a fizikát!!!


Nem a %-kon van a hangsúly hanem a megfelelő kontrolon. Hogy a diák ne menjen tovább addig a következő leckére amíg az előzőt nem értette meg és nem sajátította el a gyakorlati készség szintjén.


Ehhez sok-sok gyakorlásra és közös munkára van szükség!


diák függő hogy mennyi közös és egyéni munkára van szükség és tanár függő hogy mennyire hatékony a közös munka


Ideális esetben elég lehet 10% A tanárral.

2016. jún. 4. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

#1es voltam


és 40F

2016. jún. 4. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Kedves #1, köszönöm szépen a válaszod. Tökéletesen egyetértek veled, amit leírtál az totál igaz.


Kérdezném még, mit gondolsz, melyek

azok a hatásos (pedagógiai) módszerek, amelyek segítségével módszeresen vizsgálható, a valódi tudás, a tananyag megértése, vagy éppen a bepaukolás kiszűrése?


Maga ezen kérdésfölvetés jogossága

napjainkban különösen tekintélyes szerepet képvisel, hiszen gyorsuló világunkban -valamilyen úton-módon- egyre inkább a rövidtávú tudásra, az éppen pillanatban lévő, vagy éppen a betanított dolgokra

koncentrál

a többség holott lehet hogy egy általánosabb, univerzális szemléletmód célravezetőbb lenne sok esetben.

2016. jún. 4. 13:11
 4/8 anonim ***** válasza:

Tapasztalataim szerint, tanárral sokkal könnyebb. Sajnos nekem nem volt igazán jó tanárom, amit nagyon sajnálok, mert többet éreztem magamban. Így maradt az önálló tanulás. Otthon is fel lehet készülni, nem azzal van a gond, hanem ha nem tudsz valamit, nem tudsz rájönni valaminek a gondolatmenetére, magadnak kell megnézned, megkeresned könyvben, interneten, hogy hátha valahol máshol részletesebben ki van fejtve és az egyik könyvben nem taglalt, jelentéktelennek titulált momentum vezet el téged a megértéshez, amit az adott irodalom nem vélt relevánsnak, de a másik igen.


Ellenkező esetben, ha az adott Tanár legjobbját nyújtja, akkor középszintű érettségire jelentős otthoni tanulás nélkül is megoldható. Kérdés az, hogy az adott tanuló mennyire szeretné elmélyedni: érettségi közép, érettségi emelt, már versenyek, oktv helyezés, diákolimpia... Minél többet akar vele elérni a diák, annál több munkát kell belefektetnie, annál több időt kell rászánnia a szabadidejéből.


Ami a matematikát illeti, véleményem szerint a fizika alappillére. Fizika nincs matematika nélkül. Vektorok összegzése, parabola pálya, komponensekre bontás, bomlási idő, aktivitás, később integrál/derivált, mátrixok, de akár az egyenletrendezés is, csak hogy a legegyszerűbbet említsem.

2016. jún. 4. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
#4-es voltam, 18/F, idén érettségiző, végzős diák. :)
2016. jún. 4. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Kedves #4, köszönöm szépen neked is a választ. Annak ellenére, hogy még csak most érettségizel, világosan és tisztán látod a fizika és matematika kapcsolatát, egyetértek a gondolkodásoddal.
2016. jún. 4. 22:35
 7/8 anonim ***** válasza:

#3



Feladat megoldó készség és elméleti elbeszélgetés alapján egy szakember viszonylag gyorsan el tudja dönteni hogy ki mennyit tud.


Csak feladat megoldással nem mérhető le a tényleges tudás.

2016. jún. 4. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Tom Benko ***** válasza:

Az új ismeretek megszerzése nem egy igen/nem kapcsoló, rendkívül sok összetevője van. Nagy a tanár szerepe, hogy érdekessé tudja-e tenni a témát, érti-e a tanított ismereteket. Ugyanakkor lényeges az otthoni környezet is a diák esetében, hogy mennyire lesz motivált a tanulásra. Ugyanígy a hozott ismeretek is meghatározóak, van-e mire építeni az új ismereteket, egyáltalán, az önálló ismeretszerzés lehetséges-e.


A matematika szerepét pedig kifejezetten központi jellegűnek tartom, mi több, a matematika és a fizika tanítását párhuzamosítani kellene, hogy a két tárgy folyamatosan tudjon egymásra építkezni.


38/M matematika-fizika-kémia szakos tanár.

2016. jún. 6. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!