Emelt bioszosok/kémiások! Hogy ment a szóbeli? Milyen tételt húztatok? Nagyon nehéz volt?
Kémián voltam.
Nagyon-nagyon-nagyon szerencsés voltam:), azt hiszem, könnyebbet tudatosan sem választhattam volna - és a bizottság is kifejezetten nagyon kedves volt.
A) Ca és Mg bemutatása
B) Az NO2 dimeralizációjával kapcsolatos, nem elvégzendő kísérlet
c) A C2H6O összegképletű anyagok közül az egyik folyadék, egy másik viszont gáz. Miért?
Nektek is sok sikert! :)
Én biológiából voltam ma, elég kedvesek voltak, sokat kérdeztek, ha valaki elakadt. Szerencsém volt viszonylag a tétellel :) Szerintem csak néhány pontot vesztettem, egyetlen kis feladatrész volt, ahol kellett rávezetés, a többi ment.
Az A tétel a növények vegetatív szervei voltak. Mi a szár és levél feladata, milyen szár típusok vannak, levél részei. Mi az összetett és egyszerű levél, milyen a kétszikűek és egyszikűek levele. Szár, hajtás és levél módosulatokra két-két példa. Fás szár szöveti felépítése, évgyűrűk. Volt még egy kísérlet, aminél kicsit nehéz volt rájönni, mire gondolnak, az csak rávezetéssel ment. A trükk az volt, hogy amelyik növénynek több levele van, az többet párologtat, így jobban fogy a víz. Valamint kell tudni az edénynyalábok részeit is, mi hol szállítódik.
B tételem a szemlencse fehérjéiről, öregedésükről, szürkehályog kialakulásáról szólt. Kellett beszélni a fehérjék specifikus szerkezetéről és hogy mi az elsődleges, másodlagos, harmadlagos, negyedleges szerkezet. Aminosavakról is beszélni kellett és a peptid kötés kialakulásáról. Valamint szöveg alapján az izopeptid kötésről és a hatásáról a fehérjék szerkezetére. Kérdeztek még a szürkehályogról, a stressz fehérjék szerepéről, valamint a szemlencse szerepéről a fókusztávolság szabályozásában (akkomodáció). Ennek a tételnek én eléggé örültem, jól is ment.
Előttem lévők közül, amiket hallottam az szintén a fehérjékről minden, biokémiai és különböző feladataik. Valamint egy tétel, amiben szó volt a pajzsmirigyről, az ózonrétegről és a globális felmelegedésről is. Egy másik felelő pedig idegrendszer és hormonrendszert húzta, szimpatikus-paraszimpatikus hatások (vegetatív idegrendszer), illetve adrenalin. A B tételében pedig a cellulóztól és a sejthártyáról volt szó, ha jól értettem.
Ne izguljatok, sok szerencsét mindenkinek! :)
Én ma voltam kémián,
A: Diének,poliének jellemzése butadién és izopren reakcioi
B: Az a nem elvegezendo kísérlet mikor Na2SO3ra sósavat csepegtetunk
C: Javítsa ki a szilárd anyagok jobban oldódnak meleg vízben, mint hidegben.
Sok sikert mindenkinek! ;)
1-es vagyok: túl vagyok a biológián is:)
Ez a bizottság is kedves volt, és most is nagyon szerencsés tételeket húztam:)
A) Az élőlények csoportosítása energia- és szénforrás szerint, példákkal
B) Belső fül, különös tekintettel az egyensúlyérzékelésre
Sok sikert és kitartást mindenkinek:)
Pénteken voltam kémiából. :)
A: vas és alumínium összehasonlító elemzése
B: nem elvégezendő kísérlet: etanol+kánsav forró homokra csepegtetve gázt fejleszt (etén).a gáz elégetése,addíciója
C: HCl közömbösítése NaOH-val ésNH3-mal. az oldatok kémhatása
Nagyon aranyosak voltak,segítettek,ha kimaradt valami. :)
Kémia emelt:
A: Fémekről kellett beszélnem. fémrács, fémek tulajdonságai, redoxi sajátságaik, előállításuk, mindezekhez egyenletek, példák
B: elvégzendő kisérlet: réz-szulfát és ammónia oldat feleslegében a különféle reakciók.
C: kéndioxidból kéntrioxid előállítását miért 400-500 Celsius fokon végzik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!