Mit csináljak ha nem megy a tanulás? 16 L
10 es vagyok. Általánosban jo tanuló voltam de vagy könnyebb volt jo jegyet szerezni vagy jol elmagyarázták.
Most középiskolába már nagyon nem.
2,4 körül voltam félévkor és bioszbol megbuktam.
Ami a bioszon kívül nem megy a magyar, matek, angol. Eleve hogy későn érek haza már fáradt vagyok. De ha meg kell tanulni valamit akkor általában a lényeget tudom de a tanárok ugy meg csavarják a kérdéseket hogy nem tudom és karo. Bioszbol is a multkor irtunk egy duplajegyes (4 jegyes) tz-t . Napokig készültem tudtam is sokat de a tanár olyan jelentéktelen dolgokat kérdezett amiről alig volt szó. Sokmindenkinek nem ment. Még amit tudok értelmezni azt megtanulom megjegyzem, de sok dolog kínai nekem. A memóriám az borzasztó jo de van amit képtelen vagyok felfogni vagy ha meg is tanulom úgy kérdezi fel a tanár hogy már nem megy. Nem is merek tz-t irni. Főleg miota matekból is 5x megbeszéltem a tanarral h irni akarok mert nagyon értem de amikor odanyomta a papirt olyan számokat láttam amikkel nem tudtam dolgozni.
Mit csináljak? Bioszbol már most el kell kezdeni tanulni de annyira felek hogy hiába tudnék ha másra kíváncsi a tanár?
Nem vagyok az az orjongos bunkó fajta. Tudok normalis is lenni. Piszkalodasok már elmúltak.
Tudtok megoldást?
Kérj segítséget!
Ha 10. osztályban ilyen értelmezési gondjaid vannak, az nem fog magától megoldódni.
És még most kérj, mert egyre nehezebb lesz a dolgod, ahogy közeledik az érettségi!
Valószínűleg változtatni kéne a tanulási stratégiádon. Ha vannak dolgok, amiket nem értesz, akkor biztos nem fog menni (pláne, ha a későbbi tananyagok esetleg erre épülnek).
Arra mindenképp felhívnám a figyelmedet, hogy ha elolvasod egyszer (vagy kétszer), és úgy érzed, hogy érted, az még nem jelenti azt, hogy ténylegesen meg is értetted. Akkor mondhatjuk biztosra, hogy érted, ha képes vagy a jelenséggel kapcsolatos feladatokat, problémákat megoldani, illetve el tudod másoknak magyarázni.
Mindenképpen érdemes segítséget kérni ha valamit nem értesz: rágd a tanár fülét, de akár azokat az osztálytársaidat is megkérheted, akik jók pl. bioszból.
Ezen kívül logikusan kell felépíteni a fejedbe a tudást. Hiába jó a memóriád, ha információk összefüggéstelen halmazát tanulod meg, nem fog megmaradni.
Itt egy cikk a hatékony tanulásról, szerintem nem rossz:
"Napokig készültem tudtam is sokat de a tanár olyan jelentéktelen dolgokat kérdezett amiről alig volt szó."
Esetleg tudnál pár példát mondani, milyen kérdések voltak?
Hát én próbálom elképzelni a dolgokat ha lehetséges és példákkal is jobb. A múltkori biosz doganal az állatok törzseiből irtunk a fele gerinces volt. Nagyon jol eltudtam képzelni tudtam is volna mindenféle állatról irni egy csomót. De nem ez volt a kérdés? Fogalmakat kérdezett amikről szo is alig esett. Nem csak én mondom más is.
De amúgy aranyosak vagytok h segitetek, ezt a magolos dolgot ritkán használom de nem is jön be. De emlékszem általánosban volt h a szavak első betujebol kiraktam egy kód szót igy megmaradt egy pár matek fogalom
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!