Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Melyek a legjobb középiskolás...

Melyek a legjobb középiskolás matematika tankönyvek?

Figyelt kérdés
főképp emelt szintű érettségihez és minél jobb felkészüléshez az egyetemre matek vagy fizikus szakra

#matematika #középiskola #középiskolás matematika könyvek #matematika tankönyvek
2015. jún. 20. 11:20
 1/4 anonim válasza:
Nagyon sok könyv van a piacon, lehet válogatni, szerintem mindegyik jó. Én ha most kezdeném a felkészülést a következők valamelyikét vagy mindegyikét csinálnám. 1. Keresnék egy tanárt aki segít. 2. Elővenném az emelt szintű szóbeli témaköröket és minden héten kidolgoznék egyet. 3. Emelt szintű feladatsorokat töltenék ki, aztán megnézném a megoldásokat. Ehhez az utóbbihoz nemcsak az eddig megírt feladatsorok állnak rendelkezésre, hanem rengeteg könyv is van. (Amúgy matektanár vagyok.)
2015. jún. 20. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen
2015. jún. 20. 13:55
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Én egy kicsit más véleményen vagyok mint az első válaszoló, ezért is írok most ide, talán jó is, ha a kérdező több oldalról látja a dolgokat.


Először is, sajnos azt kell mondanom, hogy a mai matematika középiskolai tankönyvek nagy része silány, igen nehéz jó könyvet találni. Ha már könyvnél tartunk, akkor én az Obádovics-féléket tudom javasolni, ezekből jómagam, és sokan mások is igen sokat tanultak.


Másrészt meg kell említenünk a következő, néha talán nehezünkre eső, de fontos tényt. A középiskolai matematika oktatás már alapvetően el van rontva. Az első óriási hiba, hogy még fakton is gyakran azzal etetik meg a kedves diákokat, hogy érettségire készítenek fel, és mindenkinek mindent a szájába rágnak.


Ennek következtében sokan jönnek 350 meg 400 pont feletti eredményekkel pl. az ELTE-re, BME-re,... csak épp azt nem értik sokan, hogy első félév végén miért bukik az évfolyam kb. 60%-a...


A probléma, hogy középiskola és egyetem közt egy olyan szakadék van, amibe sokan beleesnek. Ez pedig egyrészt arra vezethető vissza, hogy még fakton is azzal "verik át" a diákot hogy célirányosan tételkidolgozás, feladattípus, stb...

A valóság messze nem erről szól. Célirányosan érettségi tételre (amennyiben az adott tárgy kell majd a felsőoktatásba) készülni öngyilkosság.


Akkor vajon mit csináljunk, vetődik fel a kérdés... A helyes válasz az, hogy általánosságban készüljünk, ne pedig koncentrált, egymástól elhatárolt tételekre. Próbáljuk a közöttük lévő kapcsolatot egységesen átlátni. A definíciókat, tételeket, bizonyításokat pedig nem bemagolni kell, hanem jól érteni.

Ha valaki bemagolt egy tételt, attól még egyáltalán nem biztos, hogy érti is, sőt...


Hasznos lehet, ha az egyetem első félévében oktatásra kerülő anyagrészeket pl. analízis, integrálás, deriválás, alapszinten, ám kissé bővebben áttanulmányozzuk, mint az emelt érettségi tétel azt megkövetelné. Ehhez a bólyai könyvsorozat megfelelő köteteit tudom ajánlani.


Elég hosszan taglaltam itt a dolgokat, összességében, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a matematikára ne úgy gondoljunk, hogy vannak az érettségi tételek és ezzel bezárult a kör.

Sokkal inkább érdemes figyelni egy picit a dolgok távolabbi kitekintésére, alkalmazhatóságára, csak ezeket nagyon kevés helyen mondják el.

2015. jún. 23. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
nagyon szépen köszönöm a válaszodat
2015. jún. 24. 10:18

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!