Kinek mi a véleménye ezekről a tantárgyakról?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"A természettudomány nem töri, hogy csak segg kell hozzá. Oda kell figyelni, körülnézni, kísérletezni is szükséges - igen, egy csomó dolgot otthon is lehet csinálni - a megértéshez."
Ez azért nem így van.
Nem kell elvégeznie feltétlenül élőben a kísérletet, az is elég ha leírást, esetleg videót lát róla, vagy a tanórán elvégzett kísérletet eleveníti fel. A legjobb ha saját életéből kapja a példát, mondjuk a kamrában lévő meggy befőtt, vagy az autómosásnál használt vax kontra dízel stb stb stb szóval nem kellene túlmisztifikálni ezt az egész természettudományt.
Igenis lehet otthon felkészülni, tanulni, megérteni, akár kísérleteket értelmezni, akár leírás által is.
Persze ha ennyire szűkséges a kísérletezés, akkor vajon miért nem tették elérhetővé a kísérleteket, vagy fejlesztenék a laborokat, vagy ha azt nem is, akkor növelnék a támogatási összegét a vegyszer beszerzéseknek? Mert ez csak duma. Ha nincs jó iskolában, ahol eltudják végezni a kísérleteket, akkor vegyük is el tőle a lehetőséget? Sőt plántáljuk belé, hogy ez valami megérthetetlen, bonyolult dolog, amit halandó általános iskolás sohasem érthet meg?
Szóval a szavaiddal élve, csak segg kell hozzá, jó könyv, esetleg jó tanár, és övé a világ. Ennyi!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem Tom Benko csak arra gondolt ezzel
(@10: A természettudomány nem töri, hogy csak segg kell hozzá. Oda kell figyelni, körülnézni, kísérletezni is szükséges - igen, egy csomó dolgot otthon is lehet csinálni - a megértéshez."),
hogy nem elég bemagolni a képletet (sőt szerintem nem is lehet, mert alkalmazni kell megtanulni), az analógiát kell megérteni, az összefüggéseket.
Ehhez viszont sokszor többet ér egy pár perces "kísérlet" (próba), mint néhány óra magolás, amiből igazán sose lesz probléma megoldó gondolkodás mód.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@12: Elvileg minden iskolában kellene lennie szertárnak, labornak - tudom, mert én is ebben vagyok benne. Ellenben évek óta nincsen rá keret, nem csak nálunk, mégis rengeteg kísérletet meg lehet csinálni minimális felszereléssel, különösen fizikából. De anélkül, hogy egy jelenséget látnál, esetleg megtapasztalnál, nem lehet jól megérteni. Ezért van régóta a béka segge alatt a természettudományos oktatás, ezért van a kedveltsége ugyanott.
Évről évre találkozom olyan diákokkal, egyre többel, akik egyszerűen, fogalom nélkül benyalják az anyagot, leírják és bemagolják szó szerint amit elmondok órán, de a gyakorlatban egyszerűen képtelen alkalmazni, éppen azért, mert egyszerűen a szavakat és betűket jegyzik meg. Így nem lehet tanulni, legfeljebb verset (bár még azt se nagyon).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!