Akik utálják a humán tárgyakat, miért vélekednek róla úgy, ahogy?
Nem bírom és nem is akartam megtanulni valakinek a véleményét egy műről. Bár ez inkább az oktatási rendszer, mint a tárgy miatt van.
A történelmet szerintem reálként is fel lehet fogni.
Irodalom:
Minek szövegeket szó szerint bevágni?
A tanár véleménye miért mérvadóbb az X műről, mint az enyém?
Ha az adott mű tetszik kit érdekel, hogy pentameter vagy hexameter
A kötelező olvasmányok mindig korábban voltak, mint értékelni tudtam volna.
Történelem:
Egyszerű propaganda. Nagyon sok "történelmi eseményről" azóta kiderült, hogy nem is történt meg, vagy nem úgy, nem akkor.... (Szása Tüskevics, Dugovics Titusz, Mohácsi vész... és még az elmúlt 50 évet nem is említettük)
Helyesírás:
Szó végén az ú,ű mindig hosszú. A kivételekről teljes listát azóta sem találtam.
Az Ly és a J használatának a gyakorlati hasznát ma már csak a folyt-fojt szópárnál látom.
Másik (tágabb értelemben vett) gondom a humán tantárgyakkal, hogy a humán ismeretek "hozzá tartoznak az általános műveltséghez", ugyan akkor a humán tanáraim reál műveltsége konkrétan nulla volt
A szövegből egyértelmű, hogy nem mostanában koptattam az iskolapadot.
Azóta tudom, hogy a történelem is érdekes, ha az ember nem évszámokra, hanem folyamatokra fűzi fel az eseményeket.
A nyelv is érdekes de nem a memoriterek adják az érdekességeket. Ha az ember több nyelvet is ismer, akkor a nyelv és helyesírás is egészen más értelmet nyer.
A reál tantárgyakról csak azért nem ennyire lesújtó a véleményem, mert nagyrészt nem az iskolában tanultam
Konkrétan ezek voltak az okaim...
1-4. közt folyamatosan azért pikkelt rám a tanár mert raccsoltam.
5-8 közt is elég vacak tanárom volt heti szinten kellett valamit beseggelni. Én meg olyan típus vagyok, hogy mindenben a logikát keresi tehát magolni nem is tudok.
9-10-ben az volt, hogy a tanár ránk akarta erőltetni a gondolatait. Volt, hogy a saját véleményem írtam le az egyik műnél és áthúzta. (a saját véleményére volt tuti kíváncsi szerintem) Ez a nő is volt, hogy beszólt a beszédemre. Ő kb. akkor állt le mikor mondtam neki, hogy az ig.-nek fogok panaszkodni. Ez volt 10. első félévbe. Ekkor ofő látta, hogy totál idegbaj vagyok mikor kijöttem és rákérdezett mi volt neki el is mondtam. 11.-be volt igaztgató váltás az ig.helyettest is lejebb került a ranglétrán. Ekkor megkaptuk őt tanárnak. Ő nála már jó formán csak a vers tanulással voltak bajaim. Mikor kicsit erősebben fejtettem ki valamiről a véleményem azt is rám hagyta meg a beszéddel se szekált.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!