Szerintetek milyen hatással lesz a növekvő egyházi iskolák száma a természettudományos oktatásra?
Elszaporodhatnak a gyerekek, és majdani felnőttek fejében az ehhez hasonló zavaros gondolatok garmadája:
Valószínűleg pocsék hatással. Pláne, ha majd hozzánk is betódulnak a kreósok, meg az oltásellenesek, meg a 6000 éves a Föld szekták...
Élmény lesz, mint Amerikában...
De most nem az - egyébként tényleg jó - egyházi GIMNÁZIUMOKRÓL beszélünk, hanem az ÁLTALÁNOS iskolákról.
Ott már sokkal nagyobb a gond, és ott, ha vallásos nevelést kapnak a gyerekek (márpedig mi mást kapnának, még ha ateisták is) - akkor sajnos jó eséllyel vallásosak is lesznek.
Általam ismert a jelenlegi ált. iskolai helyzet. És az is, milyen sok pótszerhez nyúló fiatal van (gyógyszarok, vegyszerek, torz álezoterikus/babonás/ufós/ökör ideológiák), az otthoni és az iskolai nevelés nyomán (lehet szrul tanítani a hittant is, ahogy a kémiát, fizikát, biológíát is. Ha szrul tanítják a hittant talán még nagyobb a baj, tehát én spec. nem erőltetném)
A tudomány és a vallás kapcsolatáról és viszonyáról ajánlom a 2. interjút:
Interjú prof. Dr. Tulassay Tivadarral, a Semmelweis Egyetem rektorával
#7: a természettudományos oktatás alapvetően a gimnáziumokra tartozik. Az általános iskola első négy évében semmi ilyesmi nincs, ötödiktől kezdődik a "Természetismeret" tárgy, ami jobbára az állatokról, növényekről, egészségről, földrajzi alapismeretekről szól. Hetedikől vannak rendes természettudományos tárgyak, fizika, biológia, kémia, földrajz.
Egyébként van egy államilag elfogadott kerettanterv, attól nem lehet(ne) jelentősen eltérni. Tehát pl. egy akkreditált iskola nem taníthat 6000 éves földtörténetet. Ha mégis megteszi, a szülőknek van lehetőségük jogi lépésekre.
Ahol tényleg szabadon bárki azt taníthat, amit akar, azok a hittanórák. Tény, hogy ott már általános iskola elején előkerülhetnek mindenféle őrültségek. A hittanórákat azonban nagyon nehéz (szinte lehetetlen) anélkül szabályozni, hogy a vallásszabadságot sértenéd, azt pedig már mégsem kéne, mert akkor mi mennénk vissza a középkorba, és nem a vallások. Egyébként ez az egész egyáltalán csak ott kérdés, ahol a szülőknek nincs választása (jellemzően kisebb vidéki településeken), mert ahol a hittanórának, vagy magának az iskolának van alternatívája, ott aztán végképp senkinek semmi joga abba beleszólni, hogy ki mit akar a gyerekének megtaníttatni.
Végül annyit, hogy senki nem lesz rosszabb ember attól, mert nem hiszi el az evolúciót. Sokan élnek (vallástól függetlenül) mindenféle tudományos tévképzetekben és butaságban, de nem ettől lesz valaki jobb vagy rosszabb ember. Amíg egy TV-Shop szélhámossággal probléma nélkül el lehet adni több ezer biofotonszkennert meg fluxuskondenzátort, addig szerintem az evolúció a legkisebb problémánk.
Én magam a szekularizáció híve vagyok!
Ugyanakkor nem látom tragikusan a helyzetet. Nagyon sok jó gimnázium egyházi gimnázium, ezekben nagyon magas tud lenni a természettudományos képzés színvonala is. Nem mondom, hogy minden jó gimnázium egyházi, hiszen hírből sem lenne igaz, azonban a legjobbak között szép számmal vannak egyházi fenntartásúak.
Ami igazán siralmas Magyarországon és sajnos látszik is a "gyümölcse", hogy nincs kötelező természettudományos érettségi, ez majdnem egyedülálló Európában.
Ezen illene változtatni.
A matematika érettségi színvonala sajnos nagyon lecsökkent, a többi tárgyra nincs rálátásom, de vissza kellene állítani a matek érettségi tekintélyét. (Pont ezt hazudták szóról szóra, amikor behozták az új rendszert.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!