Van itt olyan, akinek nem tetszik az egyetem/főiskola, ahova járt, és megbánta, hogy oda jelentkezett?
Ugyan elvégeztem a szakomat, de nem érzem úgy, hogy használható tudást adtak volna át, az ügyintézés pedig katasztrofális volt. Ami még eléggé zavart, az a tanárok nemtörődöm hozzáállása, és az, hogy noha kiváló szakemberek voltak, többségük nem tudott tanítani, magyarázni, vagy csak felolvasta a diákat.
Nem éppen a legjobb főiskolába jártam, de olyanoktól is hallok hasonló történeketeket, akik a legjobb egyetemekre járnak.
Kedves 14.!
Teljesen együttérzek veled, mert korábban nagyon hasonló cipőben jártam, mint te! Nem okoskodni akarok, csak leírom, hogy nekem mi segített ezen az érzésen felülemelkedni, hátha tudsz belőle meríteni.
Gimi után elkezdtem a jogot, de nem tetszett, ezért elkezdtem mellette levelezőn a pszichológiát. Közben teljesen véletlenül megkaptam egy marketing asszisztensi diák munkát, amit csak azért kaptam meg, mert pszichológia szakos voltam. A munkáltató kifejezetten kérte a diákszövetkezetet, hogy NE marketing szakos hallgatókat keressenek, hanem pszichológia vagy szociológia szakosakat.
5 évvel ezelőtt a weboldalkészítő ügynökségnél marketing asszisztensként kezdtem, ma saját vállalkozásom van annak ellenére, hogy egy percet nem jártam marketing szakra. Az egyetemi marketing nem ad kézzel fogható gyakorlati tudást. Lehet, hogy a Kotler könyvet kívülről fújod, vagy tisztában vagy az 5P fogalmával, de ezt egy magyar KKV nem tudja pénzre váltani.
Az online marketingben annyira gyorsan változnak a trendek, hogy mire kiadnak egy könyvet az gyakorlatilag már nem aktuális (pláne mire akkreditálják a tananyagot).
A marketing/kommunikáció szak elvégzésével az a baj, hogy utána roppant könnyen beleragadhatsz a "nincs munkám, mert nincs tapasztalatom" és a "nincs tapasztalatom, mert nincs munkám" ördögi körbe.
Ha újra kellene kezdenem, akkor azt csinálnám, hogy 3-6 hónapot kőkeményen rászánnék az önfejlesztésre, hogy felszedjek valamilyen piacképes tudást a marketingen belül, majd jelentkeznék állásokra.
Nem egy céghez mennék el dolgozni marketingesként, hanem ügynökséghez, azért, mert így több iparágra lenne rálátásom, nem beszélve arról, hogy RENGETEG mindent tudnék tanulni azokról a dolgokról, amikre később nekem is szükségem lesz: ügyfélszerzés, árazás, projekt management és rengeteg belső folyamat. A változatos ügyfelek miatt színesebb a munkakör, kevésbé lehet kiégni.
Én úgy gondolom, hogy ha szeretnéd, akkor végezd el a szakot, de ne hidd, hogy ezzel letudtad magvetés időszakát és jöhet az aratás.
Azokkal a diplomás marketing szakosokkal akikkel találkoztam arról számoltak be, hogy csalódottak, mivel arra számítottak, hogy 3-5 év egyetemi képzés + X millió Forint tandíj/ diák hitel kifizetése után egy normálisan fizető állást fognak találni. Sajnos nem.
A marketing és kommunikáció tipikusan az a terület ahol NEM a papír számít, hanem a piacképes tudás.
Amit leírtam nem általános igazság, csupán az én véleményem.
Ha van kérdésed, kétséged vagy csak kérdeznél ezeknek a lelki oldaláról, akkor nyugodtan írj, szívesen válaszolok.
(Mondom ezt úgy, hogy a családom nehezen akarta elfogadni, hogy nincs diplomám annak ellenére, hogy felhalmoztam 5M Ft diák hitelt + nem egy megbecsült állásom van, hiszen nem is dolgozom, csak otthonról vagy kávézókból "kattintgatok a laptopon").
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!