Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi a véleményetek az új...

Mi a véleményetek az új tanítási módszerekről? Ezt a politika irányítja?

Figyelt kérdés
Létrehoztak sok új módszert, mivel más a diák más módszereket kell alkalmazni. De miért kellenek mindig reformok? Más országokban megfelelőek a régi, jól beváltak csak itt nem? Az új módszerek szerint mind jobban vonjuk be a diákokat az órába. De. Van ahol ez megvalósíthatatlan. Az elgondolás maga nem lenne rossz, ha a diákok akarnának tanulni. Lehet vannak még olyan iskolák, ahol ez megvalósítható, de szerintem legtöbben nem amennyire én látom. Tanárok ti hogyan látjátok az egész kompetencia alapú oktatást, illetve mennyire van ennek jövője?
2013. okt. 27. 11:59
 1/7 anonim ***** válasza:

>De miért kellenek mindig reformok?

-Minden változik, fejlődik, miért ne fejlődne az oktatás is?


>Más országokban megfelelőek a régi, jól beváltak csak itt nem?

-Mostanában nem tudok olyan módszerről, ami magyar gyökerű lenne.


>Van ahol ez megvalósíthatatlan.

-Bizonyára. De ott más módszerek még kevésbé működnének. Pont ott kell innovatívan tanítani, ahol máshogy nem lehet, pl. a szakmunkásképzőben.


> Tanárok ti hogyan látjátok az egész kompetencia alapú oktatást

-Nem mind az, amit annak neveznek :)


>Ezt a politika irányítja?

-A politika a görög polisz szóból származik, és közéletet jelent, azaz amikor az emberek a közösség életét irányítják. Szóval az oktatást szükségképpen az oktatáspolitika irányítja, máshogy nem is lehet. Az más kérdés, hogy nálunk miért van a politika szónak negatív csengése, és a mostani hoffmannrózsai oktatáspolitika mennyire jó avagy rossz.

2013. okt. 27. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Valóban minden változik, fejlődik, létrehoznak sok új módszert. Viszont felvetődik bennem a kérdés, hogy az új módszerek jobbak-e mint a régiek? Nagyon sok ismerősöm van, aki dolgozik a pedagógiában és sokak szerint vissza kellene térni a gyökerekhez. Régen kiment a tanár és krétával felírta a táblára az anyagot. Ma ugyanezt miért nem lehet? Ha mások is a diákok az új módszerekkel sem tudjuk őket jobban arra kényszeríteni, hogy dolgozzanak, kooperáljanak. De lehet ellenvéleményt írni.
2013. okt. 27. 14:58
 3/7 anonim ***** válasza:

>Ma ugyanezt miért nem lehet?

-Régebben ez csak azért működött, mert csak a szorgalmas elit tanult sokáig. A Kádár-rendszerben 14 év volt a tankötelezettség, és létezett a közveszélyes munkakerülés nevű bűncselekmény, tehát ha valaki nem akart tanulni, akkor dolgoznia kellett. Ennek volt némi motiváló ereje.


De ettől függetlenül a tanulói aktivitás alapvető fontosságú, senkinek sem lehet "megtanítani" semmit, csak segíteni lehet a tanulásban. Az előadás jellegű tanóra helyettesíthető könyvvel vagy videofelvétellel, felesleges erre élő embert foglalkoztatni.

2013. okt. 28. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
"Felesleges erre élő embert foglalkoztatni?" Akkor viszont felmerül a kérdés, hogy az egyetemen miért tartanak előadásokat. Voltak még olyan évfolyamtársaim, akik csak az előadók miatt jártak órákra. Annyira jó és hatásos előadásokat tartottak. Bár igaz az egyetem. Lehet, hogy ott is változni fognak majd a dolgok a későbbiekben.
2013. okt. 28. 21:28
 5/7 anonim ***** válasza:

>Akkor viszont felmerül a kérdés, hogy az egyetemen miért tartanak előadásokat. Voltak még olyan évfolyamtársaim, akik csak az előadók miatt jártak órákra. Annyira jó és hatásos előadásokat tartottak.

-A jó előadások kellenek, de nem biztos, hogy élőben. Ha felvételről nézed, meg tudod állítani, rá tudsz keresni az elhangzó ismeretlen fogalmakra. Még jobb ha webkettes, és megjegyzéseket is tudsz tenni, vagy mások megjegyzését értékelni. Például ebben a videóban : http://www.youtube.com/watch?v=1TKSfAkWWN0

a kommentek között pont azok vannak felpontozva, akik pont ugyanazt kérdezték volna, amit én. Ez egy visszajelzés az előadónak, ami fontos.


Szóval a lényeg: (realtime) előadások nélkül tudna működni az egyetemi oktatás. Szemináriumok, gyakorlatok nélkül nem.

2013. okt. 28. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Nem igazán tudok azonosulni az általad leírtakkal. Ha egy előadó kijön a színpadra és jó előadó, akkor van egy kisugárzása, ami kihat a közönségre. Tud emóciókat generálni. Az élő személyiség videofelvételen nem jöhet át. Akkor már felmerül az is, hogy minek járunk koncertekre, hiszen azt is meg lehet nézni youtube-on.
2013. okt. 28. 23:44
 7/7 anonim ***** válasza:

Az igaz, hogy az előadás valamivel jobb, mint a videofelvétel, azt akartam csupán mondani, hogy legkisebb baj akkor történne, ha azt hagynánk el.


Természetesen a kompetenciaalapú oktatás hatékonysága mért és igazolt dolog. Pl.:

[link]


Ha a gyakorlatban nem működik, annak oka lehet az is, hogy divatból annak neveznek valamit, ami igazából nem az. Meg az is, hogy a tanár nem tudja vagy nem akarja alkalmazni. (Azért ez a nem akarja is néha jogos, mert heti 26 óra mellett nem lehet egy tanórára két-három óra előkészület....)

2013. okt. 29. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!