Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Hová küldik az értesítőt?

Hová küldik az értesítőt?

Figyelt kérdés
Sziasztok! tegnap megtudtam,hogy felvettek a kiszemelt szakra,csak az az egy kérdésem merült fel,hogy mivel kárpátaljai vagyok,ezért az állandó lakcímre,vagy az értesítési címre küldik-e majd ki a az értesítőt? (mármint a levelet az egyetemről..)

2013. júl. 25. 08:19
 1/3 anonim válasza:
Szerintem az értesítési címre. Benne van a nevében:)
2013. júl. 25. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Külföldről jelentkezők esetében:

Állandó lakcím és értesítési cím


Egy magyarországi címet kötelező megadni.

„A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 81.§ (1) bekezdésére tekintettel - egy magyarországi állandó lakcím/tartózkodási cím vagy magyarországi értesítési cím megadása kötelező! Amennyiben nem áll módjában magyarországi lakcímet/tartózkodási címet vagy értesítési címet megadni, illetve magyarországi címmel rendelkező kézbesítési meghatalmazottat megnevezni, úgy a 2012. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás során az Oktatási Hivatal jelölhető meg a postai kézbesítések meghatalmazottjaként. Ebben az esetben az alábbi címet szíveskedjen megadni: Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190."


A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha a jelentkező állandó/tartózkodási címe külföldi, akkor kötelező értesítési címként megadnia egy magyarországi címet, illetve ezzel párhuzamosan az értesítési cím nem lehet külföldi.


Ezért ha a jelentkezőnek van Magyarországon rokona, ismerőse, munkatársa, akire rábízhatja, hogy átvegye és megőrizze a hivatalos iratokat (vagy esetleg még tovább is küldi neki), akkor ajánlott őt megkérni, hogy vállalja. Ha nincs, akkor kell értesítési címként megadni az Oktatási Hivatalt. Ebben az esetben a leveleket személyesen (vagy a jelentkező nevében meghatalmazással) lehet átvenni az Oktatási Hivatal nevében eljáró Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyfélszolgálatán a következő címen: 1122 Budapest, Maros u. 19-21. (Nyitva tartás: munkanapokon 8 és 16.30 között, szerdánként 8 és 18 óra között.)


Külföldi állampolgárok esetében is kötelező egy rendszeresen olvasott e-mail cím megadása, mivel a felvételi eljárásban a különböző hivatalos értesítések, esetleges felszólítások elsősorban elektronikus formában érkeznek. Ezen túl javasolt egy vonalas vagy mobilszám rögzítése is, amelyen a jelentkező elérhető, vagy számára üzenet hagyható (ezeknek nem kell magyarországinak lenniük, lehetnek külföldiek).

2013. júl. 25. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat :)
2013. júl. 26. 07:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!