Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Jogilag diák vagyok-e még az...

Jogilag diák vagyok-e még az érettségit követő nyáron?

Figyelt kérdés

2013. jún. 27. 19:10
 1/7 anonim ***** válasza:
30%
igen
2013. jún. 27. 19:14
 2/7 anonim ***** válasza:
34%
a diákigazolványod október 31-ig érvényes, DE nincs tanulói jogviszonyod ezen a nyáron, ez az érettségi letételével megszűnik. jó hülye a rendszer.
2013. jún. 27. 19:21
 3/7 anonim ***** válasza:
84%
A tanulói jogviszony az érettségi vizsgaidőszak utolsó napján szűnik meg, így nem.
2013. jún. 27. 21:04
 4/7 A kérdező kommentje:
Most akkor igen vagy nem?
2013. jún. 28. 00:29
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Mivel a tanulói jogviszony megszűnik, így nyilvánvalóan nem. (Még akkor sem, ha a klikkelők az egyszavas, indoklás nélküli rossz, de kellemes választ hozták ki 100%-osan hasznosnak.)

Az ilyesmi viszont a jogszabályokon múlik, nem a vágyainkon.

Ez itt a törvény:

[link]

53. § (1)101

(2) Megszűnik a tanulói jogviszony

a) ha a tanulót másik iskola átvette, az átvétel napján,

b) az általános iskola utolsó évfolyamának elvégzéséről szóló bizonyítvány kiállításának napján,

c) gimnáziumi tanulmányok esetén az utolsó évfolyam elvégzését követő első érettségi vizsgaidőszak utolsó napján,

d) szakközépiskolai tanulmányok esetén az utolsó középiskolai évfolyam elvégzését követő első érettségi vizsgaidőszak utolsó napján, ha a tanuló a szakképzésben nem kíván továbbtanulni, vagy a továbbtanuláshoz szükséges feltételek hiányában nem tanulhat tovább,

2013. jún. 28. 06:58
 6/7 A kérdező kommentje:
És honnan kell iskolalátogatásit kérni? Az egyetemtől vagy a szakközépiskolától?
2013. jún. 28. 22:27
 7/7 anonim ***** válasza:
58%