Ha matek-fizika szakos középiskolai tanár szeretnék lenni, akkor jó ötlet a Nyugat-Magyarországi egyetem?
Köszi a válaszokat =) az oka pedig elég összetett.
1: volt egy nagyon jó matektanárom és õ szinte a példaképem =)
2: anya nem dolgozik apa meg nem folyamatosan és nehéz kijönni a pénzbõl, s én ezt nem szeretném csinálni
3: szeretnék gyerekeket, s ez a munka az ami legjobban megfelel egy nõnek: nem kell hajnalban kelni, éjszaka dolgozni, nyáron van kb 6 hét szünet is =)
azt csak hiszed, hogy olyan jó. olvasd el ezt. [link]
de ettől függetlenül nem akarlak lebeszélni, mert már alig megy vki tanárnak
Aha hát a 6. hét szünet alatt a fiatal tanárokat általában elküldik fizetés nélküli szabadságra, hat évi egyetemi tanulás után szinte minimálbéres a fizetésed lesz, ha van protekciót és felvesznek valahova dolgozni.
Ja és a nyári 6.hét miatt nem vehetsz ki szabadságot mint bármely dolgozó ember megtehet. Mert a szabikat kötelezően nyári szünetben kell felhasználni.
Link szövege
Aki maga nem tanár, vagy nincs a közvetlen közelében tanár, fogalma sincs, mi mindent rejtenek a munkaköri kötelességek. Csak azt látják, megtart 22 órát egy héten, szabad egész nyáron, lógatja a lábát havi száz nettóért. Aki még nem tanár, de felmerült a lehetősége, hogy azzá lesz, még meggondolhatja.
Küldöm szeretettel mindazoknak, akik szerint heti 36 órát az épületben kell tartózkodnia minden pedagógusnak, mert különben biztos csak lébecol.
Ha tehát megtartottad az óráidat
készülj a következőkre
készíts prezentációt, előre gyártott jegyzetet, fénymásold megfelelő számú példányban –papírrepülő vagy hajó lesz belőle
vigyél be kiegészítő anyagokat a törzsanyag mellé, szökőévente egyet érdekelni is fog
tanulj akrobata és bohócszámokat, hogy magadra vond a figyelmüket – a dupla hátraszaltóig esélyed sincs
számíts rá, hogy amikor viszont láthatatlanná akarsz válni, mert kibőgted a szemed, vagy csókolózol a villamoson, vagy a nudista strandon mászkálsz, valaki hangosan rád köszön: csókolom, tanárnő!
add írásba a házi feladatot, különben arra fognak hivatkozni, hogy nem is mondtad (így is arra fognak hivatkozni)
állíts össze új és új dolgozati kérdéseket minden osztálynak, csoportnak
javítsd ki a dolgozatokat, közben vedd elő a helyesírási szabályzatot, mert miután tízszer láttad leírva, hogy faly, már nem vagy benne biztos, hogy nem úgy írják-e tényleg
tárgyald meg a kollégákkal, hogy a te elvárásaid túl magasak-e, hogy a harmincból tíz elégtelen, további tíz alulról nyalja a kettest, illetve van-e esély arra, hogy egy 15 éves diák valóban egy akadémikus stílusában fogalmaz, nem pedig puskázott
állíts össze javítódolgozatot annak, akinek rosszul sikerült
írass javítódolgozatot azokkal, akiknek rosszul sikerült
ezt is javítsd ki (minél kevésbé tanulnak, annál többet dolgozhatsz)
ismételd meg, ahányszor igény van rá (lesz)
korrepetáld azokat, akiknek harmadszorra sem sikerült – mivel erre külön lehetőség nincs, tedd meg szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, úgyis ezt csinálhatod egész nyáron
a dolgozat kiosztása utáni szünetben fogadd a reklamációkat
találj ki szorgalmi feladatokat annak, aki javítani szeretne
javítsd ki őket
feleltesd külön szóban azt, aki írásképtelen
természetesen erre az órán nincs idő, mert beszédképtelen is, keress neki külön időpontot, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, akkor augusztusban teheted meg ugyanezt
tarts pótórákat az elmaradtak helyett, hogy be tudd fejezni év végére a tananyagot (nem fog menni)
készítsd fel a vizsgára, aki túl sokat hiányzott, magántanuló, más iskolából jött, különbözetit akar tenni – stb.
vizsgáztasd le
vezess vizsgajegyzőkönyvet
tarts év végi szakaszvizsgát
állítsd össze a tételeket
oszd ki megfelelő számú példányban
tanítsd meg újra, hisz már úgyis elfelejtették
vizsgáztass le teljes osztályokat
vegyél részt felvételin
készítsd föl versenyre a tehetséges diákokat örömből, lelkesedésből, hiszen úgyis kevés van belőlük (mármint nem versenyekből)
természetesen szünetben, kora reggel, késő este, hétvégén vagy vakáció alatt – esetleg lyukasórában, ha megbeszélted a kollégáddal, hogy a saját órájáról elengedi
kísérd el a versenyre, amit meg kell nyernie, különben mitől jó ez az iskolának?
ha országos versenyre is eljut, utazz vele a verseny helyszínére több napra, vigyázhatsz rá 24 órában, az éjszakát pedig horkoló vadidegen kollégákkal töltheted
hajts fel újabb versenyeket, hogy megint tiéd lehessen a felkészítés és a kísérgetés öröme és dicsősége
ha nem kapott helyezést, vigasztald
hajts fel pályázatokat, írd meg, és reméld, hogy ha mást nem, a munkádhoz egy-két eszközt juttatnak belőle
készíts iskolai ünnepi műsort: állítsd össze nagyjából hatvan munkaórával a forgatókönyvet
keress hozzá szereplőket, és próbálj velük éjjel kettő és három között
szedd össze otthonról az esetleges kellékeket, díszleteket, jelmezeket, venni úgysem vehetsz
szervezz tanórán kívüli programokat: színházat (kitaposhatod belőlük a pénzt a jegyre), múzeumot
szervezz osztálykirándulást (ha több napos, szállás és kaja után is rohangászhatsz)
menj velük kirándulni több napra, vigyél magaddal sok pénzt (valakit úgyis ki kell segítened), sok meleg holmit, és készülj, hogy nem fogsz tudni aludni
a kiránduláson óvd testi épségüket, lelki egészségüket és ellenőrizd alkoholfogyasztásukat és szexuális tevékenységüket –mindezt büntetőjogi felelősséged teljes tudatában
tanuld meg az összes diák nevét, családi körülményeit
tanuld meg a szülők nevét és családi körülményeit
tartsd a kapcsolatot a tanulóifjúsággal telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
tartsd a kapcsolatot a szülőkkel telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
szakíts időt személyesen a diákok problémáira: szünetben, éjfél után, hétvégén, Szenteste
szakíts időt személyesen a szülők problémáira ugyanezen időkben
készülj fel szerelemmel, családdal, erőszakkal, betegségekkel kapcsolatos témákból, hogy ne érjen minden felkészületlenül
keress pszichológust, hogy feldolgozhasd a hallott rémtörténeteket
érdeklődj a diák egyéb tevékenysége iránt: menj el koncertjére, fellépésére, versenyére, fordítva úgysem fog megtörténni
olvass ponyvát és nézz nyálas vámpírfilmeket vagy pornót, hogy képben legyél, mivel foglalkoznak
készülj fel a diákok szerelmi ostromára azzal a beletörődéssel, hogy évről évre kevesebb ilyen inzultus fog érni
döbbenj rá évről évre, hogy létezik gerontofília. sőt, nekrofília is
döbbenj rá, ha a gyerekek nem ostromolnak, a szülők még megtehetik
készülj fel a féltékeny anyákra és feleségekre is
készülj fel bármelyik percben törött testű és lelkű gyerekek látványára
ha rosszul van, hívd ki az orvost, ha fejre esett, a mentőt
ha valamit elkövetett, tárgyalj az ifjúságvédelmi felelőssel, a szülővel, a gyámhivatallal, az állami gondozó intézménnyel
ha bűncselekmény történt, hívd ki a rendőrséget, elkérik az adataidat, és onnantól téged zaklatnak, mintha tanú, áldozat és elkövető volnál egy személyben
cseszegesd az iskola előtt a dohányzó diákokat, hogy nyomják el a cigit, a csikket hamutartóba dobják, és takarodjanak vissza az épületbe – ha mindehhez nincs kedved, a kaputól a sarokig vakulj meg
végezz diákok közti mediációt, és számíts rá, hogy te leszel a bűnbak
végezz kolléga és diák közti mediációt, számíts ugyanerre
végezz diák és szülő közti mediációt, számíts még rosszabbra
készülj föl további verziókra
tarts szülői értekezletet
éld túl
készülj fel az oktatási törvény vonatkozó paragrafusaiból, ha nem akarod egy személyben elvinni a balhét
tarts fogadóórát
ossz ki a sorban állóknak kempingszéket és kempingsajtot
ha már a portás is hazamenne, és rád még három aggódó anya vár tövig rágott körömmel, mert neki élete első kamaszgyereke az, aki neked a sok századik, helyezd át székhelyedet a közeli kocsmába – az anyáknak is jót fog tenni
nyugtasd meg a szülőt, hogy nem baj, ha időnként utálja kamasz gyerekét, időnként te is utálod
ülj végig tanári értekezleteket anélkül, hogy Tourette-szindrómás tüneteket produkálnál a végére
üld végig az osztályozó konferenciákat, vitatkozz hosszan kollégáiddal a magatartás-jegyekről, rajtatok kívül úgyse fontos senkinek
menj el tantestületi kirándulásra, továbbképzésre, biztos belecsúszik egy hétvégi nap is
intézz kollégáiddal óracserét vagy teremcserét testi sértés nélkül
tárgyalj szakmai dolgokról ugyanilyen sikerrel
látogass órát más kollégáknál
írj törzslapokat kék tollal, csupa nagybetűvel, hiba nélkül, javítás nem engedélyezett
írd be az órát, a hiányzókat
zaklasd kollégáidat ugyanezzel
zaklasd a rendszergazdát, hogy nem működik valami a naplóban
éld túl, amikor a jelenlétében persze működik
kínlódj, amikor elment, és persze megint nem működik, hogy legalább azokat a beállításaidat visszacsinálhasd, amikbe azért belepiszkált
gyűjtsd be az igazolásokat
szűrd ki a hamisakat
írd be az igazolt hiányzásokat
ha igazolatlanul hiányzik egy gyereked, írj hivatalos levelet a szülőnek, a kormányhivatalnak és mindenki másnak, aki épp olyan tehetetlen, mint te
fogadd és ellenőrizd a „de ott voltam!” jellegű állításokat
összesítsd a hiányzásokat tantárgyanként és tanulónként
összesítsd a munkaidő-elszámolásodat, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este és hétvégén végzett túlmunka nem számít fizetett túlórának
írd be, ha helyettesítetted egy kollégádat
írd be a jegyeket az ellenőrzőbe
írass be hirdetéseket, írd őket alá
iktasd a felmentéseket mindenféle disz-szel kezdődő, nem létező betegségek kapcsán
írj tantervet, tanmenetet, óravázlatot – mindegyik arra jó, hogy halálra idegeskedd magad, amikor eltérsz tőlük
írd be a bukásveszélyt, aztán értekezz a szülőkkel telefonon vagy személyesen
éld túl
írj szöveges értékelést mindenkiről
írd meg a félévi értesítőt
írd meg az év végi bizonyítványt
vezesd át a törzslapra – vigyázz, kék tollal, számmal és betűvel, hiba nélkül
adminisztráld az összes át- és visszajelentkezéseket a naplóban és a törzslapon
írd be a különböző intéseket és dicséreteket a naplóba és az ellenőrzőbe – és vállald a következményeit
amikor vége a tanévnek, és mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, végezd el a maradék adminisztrációt, tervezd a következő tanévet
nyáron szervezz tábort, töltsd ott a szabadidődet, és éld tovább ugyanazt, amit a tanévben – csak negyvenfokos kánikulában
amikor augusztus végén mindenki azt hiszi, hogy a diákokkal együtt te is lógatod a lábad valahol, tervezz tanévet, pótvizsgát, pótfelvételit, intézz adminisztrációt
magánéletedet abban a tudatban éld, hogy minden diák és szülő paparazziként figyel, mikor kap rajta, hogy vizet prédikálsz, de bort iszol
járj továbbképzésekre a következő tárgyakból: diplomácia, gyógypedagógia, informatika, pszichiátria, smasszerképző
tanulj meditációt, és gyakorold, hogy másnap is be tudj menni frissen és kipihenten tanítani
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!