Kérdéseket muszáj feltenni a szakdolgozat elején? Vannak itt esetleg pedagógus vagy csecsemő szakos hallgatók akik tudnak segíteni szakdogában?
Csak,mert én találkoztam olyannal ahol nem volt vagy csak elkerülte a figyelmem...Ha igen akkor példának tudnátok mondani hipotézist és ahhoz tartozó kérdéseket?
Nem egészen látom még át a dolgokat... :( Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném! :))
Nagyon köszönöm! :)
Szia!
En nyelvtanàr vagyok (most fogom leadni a szakdolgozatom, portfòliòm, àllamvizsga és aztàn hivatalosan is az leszek), és egy mòdszertani témàbòl ìrok, itt nincs hipotézis, hanem projekt-jellegu a szakdolgozat. A hivatalos szakdolgozati tàjékoztatò (ELTE-PPK) is ùgy fogalmazott a témabejelentorol, hogy kozoljuk benne a hipotézist - "amennyiben van". Talàlkoztam màr tobb projekt-jellegu szakdolgozattal, ezeknél nem nagyon lehet hipotézist megfogalmazni, helyette van egy cél; nàlam példàul bizonyos jellegu òrai tevékenységek kidolgozàsa egy konkrét témakorrel kapcsolatban. Témavezetom kifejezetten szorgalmazta ezt, o adta az otletet, hogy ilyen projektes dolgozat legyen, mutatott is nàla ìròdott hasonlòt.
Ugy csinàltam, hogy bemutatom eloszor a mòdszertani elemet, amirol ìrok; mibol ered, mikor alkalmazzuk, mi célbòl, mikor nem ajànlatos hasznàlni, milyen pszichològiai aspektusai vannak; mi a szerepe a tanàrnak, a diàkoknak a megvalòsìtàs soràn. Ez az elso nagy fejezet (természetesen alfejezetekre osztva).
A màsodik nagy fejezetben bemutatom azt a témàt, amelyet ezzel a mòdszerrel szeretnék tanìtani. (Itt elméletileg bàrmilyen nyelvtani, szòkincsbeli téma szerepelhetne, a lényeg, hogy nekem van egy vàlasztottam). Mikor jelenik meg a tananyagban; ha nyelvtani téma, akkor a nyelvtani hàtterét, és azt, ami nehézséget okozhat belole; tapasztalatok ezzel kapcsolatban a tanìtàsi gyakorlat soràn. Itt is alfejezetek vannak.
Majd a harmadik fejezetben konkrét feladatokat készìtettem, amelyek harmonizàlnak a fent leìrtakkal; pl. kovetik a tananyagot, a konyvre, szòkincsre épìtenek, figyelembe veszik a mòdszer leìràsànàl elmondottakat - pl. a versenyhelyzet nem hat pozitìvan ennek a tevékenységnek az esetén, akkor nem olyan tevékenységet talàlok ki, amely versenyhelyztet teremt; mindig, ahol lehet, visszautalok az elozo két fejezetben elmondottakra, és olyan feladatokat gyàrtok, és ezeket a feladatokat mutatom be. Es lényegében ez a szakdolgozatom. Azért is szeretik a témavezetok, mert fel tudjàk hasznàlni, mikor tankonyvet ìrnak! :)
Az a dolgozat, amit a témavezetom mutatott példaként, nagyon profi volt, igen jòl sikerult, olvastam az értékelését, meg hàt làttam, hogy jeles. En nem hajtok az otosre (de azért az enyém sem olyan rossz...) Csak szeretném màr befejezni az egyetemet, punktum. De nagyon sokat dolgoztam vele ettol fuggetlenul.
Szòval, a kérdésedre vàlaszolva, leginkàbb a szakodtòl, témàtòl fugg, hogy van-e hipotézis. Az elso szakdolim témàja (az még "sima" bolsészdoli volt) egy olasz utazò utleìràsaiban a tàvol-keleti vallàsok bemutatàsa volt; itt az volt a hipotézis, hogy jobbnak àllìtja be azokat a nem keresztény vallàsokat, mint a sajàtjàt; ha igen, miért? Bàr akkor kuzdottem vele, de azòta màr nagyon megszerettem ezt a témàt, és inkàbb még mindig ezzel bìbelodtem volna tovàbb, mint a mòdszeranos dolgozattal. Imàdom a Tàvol-Keletet - amùgy olasz vonatkozàsban ìrtam azt a dolit, nem tàvol-keletiben, de sajàt otlet volt. Szoval ott meg volt hipotézis. (Jòl sikerult, otos lett.)
Beszélgess errol tanàraiddal, vàlassz konzulenst, o segìteni fog (ha nem, akkor vàlaszz olyat, aki igen)!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!