Tanulásmódszertan? Jól csinálom mostmár?
Azt hiszem, pontosan általános 6.-tól kellett nagyon sokat tanulnom. Csak jó átlagom volt, nem kiemelkedő; az osztályátlagnál valamivel jobb. Elégedett voltam vele, ami azt illeti.
De ezért nagyon meg kellett szenvednem...
Már 9.-ben említették, hogy azért tanulok ilyen nehezen, mert magolok.
Mindig átjegyzeteltem az anyagot (mondjuk ezt a mai napig), és átfogalmazgattam magamban, ezek gondolom jó módszerek, de visszagondolva tényleg magolás.
11.-ben "túlhajszoltam" magam, semmi életem nem volt, de nem bánom, mert egy évig tartott csak, és sokat edződött az agyam.
Azóta az év óta jobban tanulok.
Viszont szerintem még most is magolok...
A reál tárgyakat megértem (reál szakon is vagyok), de szerintem önkéntelenül is inkább megtanulom, hogyan kell megoldani, mintsem megérteném. Pedig én megÉRTeni akarom, ezért ülök fölötte!!
A tanulós dolgokat, mint biológia, geológia, kémia elméleti része etc. még most is kijegyzetelem.
De mostmár folyamatábrákat, meg ilyen ágas vázlatokat csinálok. Rajzolok mellé, vagy elképzelem rajzban. Elmagyarázom magamnak.
Úgy érzem, nagyon megy az egyetem, persze nem akarom elkiabálni.
Ahogyan most tanulok, az jó?
Szerintetek ez még magolás, vagy megnyugodhatok, mert már nem az?
Mit tegyek a reál tárgyakkal? Csak ülök, próbálok rájönni, mit miért, és hogyan, aztán leesik, hogy nem megértettem, hanem megtanultam :/
Szeretnék könnyebben jövő tudást, mert jövőre már TDK-znék, esetleg szakkoli, és kikapcsolódás is kell egy embernek.
Ezen felül maradandó(bb) tudást szeretnék.
"Már 9.-ben említették, hogy azért tanulok ilyen nehezen, mert magolok.
Mindig átjegyzeteltem az anyagot (mondjuk ezt a mai napig), és átfogalmazgattam magamban, ezek gondolom jó módszerek, de visszagondolva tényleg magolás. "
- Nem, ennek köze nincs a magoláshoz.
"A reál tárgyakat megértem (reál szakon is vagyok), de szerintem önkéntelenül is inkább megtanulom, hogyan kell megoldani, mintsem megérteném. Pedig én megÉRTeni akarom, ezért ülök fölötte!!"
- Bocs, de ez nem értem. Ha egy problémát meg tudsz oldani, akkor a problémamegoldás szintjén megérted a dolgot. Ha csupán magolnál, akkor nem tudnál peoblémát megoldani, mert pusztán magolással megértés nélkül nem ismered fel, mikor melyik módszert kell alkalmaznod a probléma megoldásához.
"A tanulós dolgokat, mint biológia, geológia, kémia elméleti része etc. még most is kijegyzetelem.
De mostmár folyamatábrákat, meg ilyen ágas vázlatokat csinálok. Rajzolok mellé, vagy elképzelem rajzban. Elmagyarázom magamnak.
Úgy érzem, nagyon megy az egyetem, persze nem akarom elkiabálni.
Ahogyan most tanulok, az jó?
Szerintetek ez még magolás, vagy megnyugodhatok, mert már nem az?
Mit tegyek a reál tárgyakkal? Csak ülök, próbálok rájönni, mit miért, és hogyan, aztán leesik, hogy nem megértettem, hanem megtanultam :/"
- Szerintem egyszerűen dobd félre a hülye kifejezéseket, mint "magolás" és "reál tantárgyak", mert látható, hogy a Te esetedben károsan leegyszerűsíti a helyzetet.
Nem egészen értem, hogy reál tantárgyaknál, mi az, amit meg szeretnél érteni, így nehéz ügy ismeretlenül bármit is tanácsolni. Azt kell eldöntened, megéri-e bármibe is több energiát befektetni, vagy valami jó-e úgy, hogy felületesebbek az ismereteid.
A felsőoktatásban nagyon vigyázz a magolással, mert amikor vizsgázol és belekérdez a tanárod, és nem tudsz rá válaszolni simán megbuktat. Hiába daráltad le neki a szöveget, leszűri, hogy halvány lila derengésed sincs róla. Ha megértetetted, akkor átenged.
Vizuális beállítottságú lehetsz, ezt a módszert használd minden tárgynál. És próbáld megszerezni azt a kicsike tanár által kivetített anyagot, az rengeteget tud segíteni az információ megértésénél. Sőt, jobban meg is ragad a fejedben, a típusodból adódóan.
A kilogikázásnál pedig rájössz a dolgokra, tehát azért tudod megtanulni, a magolás helyett nagyon valószínű hogy megérted azt.
A fontos tárgyakba megéri, a tölteléktárgyakba nem.
De a tölteléktárgynál is, ha el lehet érni az ötöst, de azért tanulni kell hozzá valamennyit, akkor azoknál is megéri.
Gimnáziumban sose értettem, hogy amelyik tanár ábrákat rajzol a táblára, az miért teszi, hogy lehet úgy megtanulni...
Itt egyetemen nincsenek ábrák, csak hülye ppt-s vázlatok, itt én magam kívántam már a fent említett ábrákat. :P
Kevés infó fér egy diára, és ha összefüggő dolgokat vág szét, nehezebb megérteni, ahhoz látni kellene a többit is.
Plusz van tanár, aki túlságosan címszavasan fogalmaz.
Van tanár, aki vázlatosan csinálja. Ott vannak a vázlatpontok egy darab dián, a többin kifejti. Ez engem megzavar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!