Mit képzelnek egyesek magukról, hogy egy főiskolán, egy tanár ellen kezdjenek szervezkedni, csak mert egy vizsga bizonyítottan elégtelenre sikerült? (FONTOS! )
Remélem jó helyre raktam a kérdést :D
Későn írom a kérdést de a dolgokon nem változtat, nem is rólam szól. Egy főiskolai csoporttársam (akit ráadásul utálok) megbukott Társadalmi tanulmányok tárgyból (A), és a levelező listánkon elkezdett még június 25 körül szervezkedni hogy aláírást gyűjt a tanár ellen, meg hogy a Neptun kódunkkal, és az érintettek SZÜLEINEK (LoL) az aláírásával mellékelve akarna egy levelet írni a dékánnak.
Mondjuk már az elején kudarcra volt ítélve a próbálkozása, és semmi sem lett ebből, de végül is kinek képzeli magát ez a csaj? Egy 19 éves senki, akinek még kapcsolatai sincsenek, messze lakik egy faluban, és neki áll feljebb mert nem tudta megérteni az anyagot. Még én is Közepesre vizsgáztam, másodszorra. A csajnak semmi esélye, a dolgozatai ki vannak értékelve, feketén-fehéren ott áll az elégtelen a papíron. Bárki megnézi, megmondja, hogy az nincs meg kettes.
Azok válaszoljanak, akik tisztában vannak az ehhez hasonló incidensekkel, az esetek büntetőjogi lehetőségeivel, oktató-hallgató jogaival, meg azok akikkel történt már hasonló botrány, aminek természetesen a hallgató itta meg a levét...
Ilyenkor egy tanár, ráadásul adjunktus is egyben, mit tehet meg egy diákkal, és még az érdekelne, hogy a dékánnak mennyire lehet beleszólása az oktatók ellen felhozott ügyekbe? Megtörtént eseteket is leírhattok! :)
Én csak azt nem értem, hogy ez itt miért lényeges: " Egy 19 éves senki, akinek még kapcsolatai sincsenek, messze lakik egy faluban"?
Szerintem tökmindegy, hogy honnan jött...egy rózsadombon élő bankelnök apucival rendelkező, milliomos kiscsaj is megpróbálhat ilyet tenni, egyáltalán nem lényeges momentum, hogy hol lakik...
Egyébként azt nem tudhatják a válaszolók, hogy mennyire volt jogos a felháborodása, mert elképzelhető, hogy az volt, és az is, hogy simán csak hisztizik.
Szerintem ha nem indult el semmi az egészből, akkor ha a tanár megtudja, max neheztelhet rá, és nehezebb kérdéseket tesz fel szóbelin, de kb ennyi.
Szóval ha nem volt az egésznek foganatja, akkor senki nem járhat el valamelyik törvény alapján, hogy jogi útra terelje az egészet, mert tulajdonképpen semmi sem történt, csak egy elsős csaj nak nagy a szája...
Elsőnek: Igen, ezt mondom én is, hogy a szülőknek az aláírása semmit nem ér, ők tehetetlenek. Ezért is volt már LoL, mert ez nem gimnázium, hogy bemegy anyuci meg apuci. Pláne hogy ők nem is végezték ezt a szakot, még a tantárgyat sem érthetik annyira. Azt is írtad hogy szóbeliztetés. Nem, ő csak írásbeliztet, mert tanít andragógiásakat és kommunikáció szakosokat, akik összesen mindig 120 fő felett vannak, meg az anyag is számolgatós, táblázatokat kell felismerni, sémákat kell ismerni, hipotéziseket kell megfogalmazni, stb.
Másodiknak: Mindenki tehet valamit. Egy srác ismert a fősulimon a testnevelés karon egy csávót, aki elintézte neki hogy ne kelljen tesizni. Egy másik meg 6 oldalas levelet írt a dékánnak, és csak dékáni engedéllyel vizsgázhatott harmadéven negyedszer!
Harmadiknak: Nyíregyházi Főiskola - andragógia
Negyediknek: Felső oktatásról van szó, nem középiskoláról.
Várok még válaszokat :)
Jó, de a regisztrációs héten egy nagy előadóban egy kisebb bizottság vezette be az elsősöket a mindennapi életbe, és ők is csak 3x3 vizsgázási lehetőséget említettek, utána meg a hallgatói jogviszony megszüntetését, 2 éves eltiltást.
Erről nem hallottam. De amúgy sem ez a téma most. Azért köszi :)
Nem tudom, a feladatok többsége önkifejtős, ráadásul az életből vett példákat magadtól kell tudnod.
Írok egy példát, mert hasonló jellegű feladatokkal volt tele a zh:
* A csecsemőhalandóságot vizsgáljuk meg. Analitikusan különítse el a csecsemő mortalitás mérséklésének szükséges és elégséges feltételeit!
- jobb anyagi körülmények, tudatos gondolkodás a gyermekvállalásról, orvostudomány fejlődése, higiéniai körülmények, stb.
* Állítson fel egy hipotézist az iskolai szegregáció és a különböző családi hátterű tanulók eltérő iskolai teljesítményének összefüggésére a konfliktus elméleti paradigma használatával!
- ehhez tudnod kell mi az a konf. elm. paradigma, csak ekkor ismered fel az erre megtanult sémát, majd saját szavaiddal és önálló gondolkodással magyarázd meg hogy a gazdagabb tanulóknak több lehetőségük van, és más jogokkal rendelkeznek mint a szegényebb tanulók, aztán meg megengedhetnek maguknak külön tanárt, márkásabb számológépet, stb.
Ha már nem innen indulsz ki és félreértelmezed a szegregáció szót, eleve 0 pont.
Még egy példa:
A Gold Fm rádióval kapcsolatban a hallgatói elégedettségét mérjük.
- Válassza ki a megfelelő elemzési egységet
- Indokolja meg röviden a választását.
- Melyik mintavételi eljárással tudná reprezentálni a mintát a hallgatók körében? Miért?
Itt is tudni kell az összes lehetséges elemzési egységet és azok szabályszerűségeit, majd ha jó az elemzési egység, és nem csak felsorolni tudod őket, akkor fogalmazd meg, hogy miért is jó amit írtál. Végül meg egy másik fejezetben tanult mintavételi eljárást válassz ki és azt is magadtól találd ki hogy miért tartod jónak.
Természetesen sokkal több kérdést kiírhatnék, de akit érdekel ez a tárgy, az a Társadalomtudományi kutatások módszertana címszón keresgéljen!
Na, ezekből lett elégtelen a csajnak, ha nem tud logikusan érvelni és gondolkodni a kérdések mellett, akkor senki nem fog neki hármast adni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!