Mi szükség van a rengeteg bonyolult feladatra fizikából és kémiából?
Nem panaszkodni akarok a házik miatt,teljesen őszintén kérdezem.Mi szükségünk van mind arra a töménytelen mennyiségű feladatra ami csak arra jó hogy pocsékolja a papírt?Miért kéne Ampert meg Joule-t számolni?Miért kéne tudnunk hogy mi az a kötő elektronpár?
Elismerem a tudósokat,tudom hogy nagyon sok mindent köszönhetünk nekik,nem is ellenük szólok.Senkit nem akarok megbántani,nem arról beszélek hogy töröljék el a tantárgyakat!
Egyszerűen nem értem miért nem lehetne ezeket a részeket kihagyni,milyen helyrehozhatatlan kárt okozna ha egyszer végre olyat is tanítanának ami például nem is tudom,hasznos?
És akkor mi lenne a hasznos, ha nem fizika és kémia?
Már bocs, de én nem látom, hogy bármi hasznosat tanítana a középiskola, ha a fizika és kémia szintje nem az.
Amúgy pedig eléggé elentmondó, hogy ki akarod hagyni őket, de nem eltörölni? Vagy amíg tanulás nélkül, lazán végig lehet evickélni addig jó, ha már valamit tenni is kell érte akkor már nem kérünk belőle? Nem látom, hogy gondoltad megvalósítani a két megjegyzésedet egyszerre.
Amúgy pedig kihívást jelentenek, elgondolkodtattnak, és így fejlesztik logikádat. Ezzel szerintem hasznosabbak, mint történelem bár egyet értek, hogy jobb lenne, ha erősebb lenne a specializálodás már közép iskolában is, tehát bölcsészeket nem szívatják bonyolult matek/fizika feladatokkal; a mérnököknek meg nem kell x-edik költő y-dik versének elemzését végig hallgatnia.
Milyen dumák. :D
Általános műveltség ide vagy oda, azt ne mondjátok, hogy ti emlékeztek mindenre amit megtanultatok középiskolában.
Jobb esetben mindent csak arra az adott dolgozatra tanultatok meg.
Az életben úgyis csak azt hasznosítod, ami érdekel, és csak azok a tantárgyak a fontosak, amik a felvételihez kellenek neked.
Attól, hogy lepontoztatok, mert mondtam, hogy szar az oktatási rendszer, attól még így van, mindent beletuszkolnak a fejedbe, olyat is, ami tutira nem fog kelleni neked.
Mondok egy személyes példát. Olyan biosz tanárral áldott meg a sors, hogy annyit kell az órájára tanulni ha jó jegyet akarsz nála szerezni, mint az összes többi kötelező érettségi tantárgyat együttvéve. Mivel nekem nincsen érzékem hozzá, ezért hiába tanulom, örülök, hogy ha egy 3-as, 4-es szintet tudok hozni belőle, és marhára unom, hogy ez húzza le mindig az átlagom.
Na ez az ami röhejes ebben a rendszerben, hogy akinek nem kell bizonyos tantárgy, végigszivatják őt az egész 4 év alatt, de nem hogy ettől elveszik a kedvét, de minden mástól is.
kaosmagier:
Szerintem minden tantárgy hasznos valahol,csak tényleg meg kell húzni a vonalat aközött hogy hasznos,vagy felesleges(a mérnökös-bölcsészes hasonlat)Az ellentétek nincsenek meg egymás nélkül.
Nem pontosan értetted meg a leírásomat(már bocs)Pedig még felkiáltójelet is odabiggyesztettem a mondat végére...
Úgy látszik megint el kell mondanom amit a kérdésben említettem(mindenkinek szól)
Nem akarom eltörölni a fizikát se,kémiát se.Kellenek,nagyon fontosak,elemi tantárgyak.Azt nem értem,hogy miért kell olyan dolgokkal telerakni az órákat amikkel nagyjából soha többé nem találkozol az életben.
4/5
Igen,igen,általános műveltség,persze,az életemben bármelyik pillanatban felmerülhet hogy W=F*s=38000N*3000m=114*10^6 Nm
Bár lehet hogy az országban minden második ember fizikusnak készül hogy minden nap szembefémesüljön ilyenekkel,csak még ők se tudják.
A logikáról és gondolkodásról szólva,én ŐSZINTÉN nem érzem magamat hülyébbnek hogy nem tudom hány poleroidképernyő kötéses kovalensionfémes nemesgázszerkezetű deltatéhányadosú elektroneutron van a körmöm alatt.
Nektek viszont annak kéne,tekintve hogy hülyének néztek csak azért mert felvetettem a lehetőségét annak hogy kicsit sok az elvárás a drágalátos magyar oktatási rendszer részéről.
Nem mondom, hogy feltétlenül nem értek egyet, szerintem sem kell mindenkinek tudnia, hogy bizonyos helyzetekben, hogy kell számítani munkát. Hidd el, én se élvezem jobban, hogy nyelvtanból a hipertextualitás és szövegtan szakszavait kell megtanulnom.
De azt mondod, hogy fontos a tantárgy, de csak az a része kell, amit egy nem tudományos pályára menő ember szükségeltetik.
Na de ez melyik része? Ha tényleg átlagos embernek fontos részén húzzuk meg a szinten, akkor kb. minden tananyaggalból max. 1 órás kiselőadás lesz fontos.
Pl.: áramnál nem árt tudni, hogy mi az amper és volt közti különbség, elméleti síkon nagyjából mik azok. De ennyi. Ha itt húzzuk meg a szintet, akkor egy évnyi anyag se lesz belőle és tulajdonképpen ott tartunk, hogy nincs szükség a tantárgyra se; max. egy összefogó általános tudományos ismeretek tantárgyra, amit tán heti 1-2 órában tanítanának.
Én nem azt mondom, hogy hülye vagy, mert ilyenre gondolsz, de közép iskolában már alapból is alig van olyan tantárgy, amit egy átlagos ember hasznosítani tud életében. Tehát ezzel az erővel az iskola 99%-t is kihagyhatod - sőt kb. 1-2 éves képzése tömörítheted 6-12-iget, csak akkor senki nem fog tudni egyetemre menni közülük, mert nekik is csak azt tanítják meg, ami átlagosan kell - ami semmit sem ér egyetemen. (Ezért gondolom, hogy egy bizonyos fajta specializálodás tudna optimizálni a helyzetet.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!