Mi miatt buktattak meg forgalmi vizsgán?
Nyilván a kérdés azokhoz szól, akiket nem engedtek át valamiért. Konkrétan a buktatókra lennék kíváncsi, hogy mire érdemes fokozottabban odafigyelni.
Tesómat pl egyszer azért buktatták meg, mert túl lassan ment. Másodszorra meg túl gyorsan kanyarodott állítólag a jobbkezes utcáknál.
Nekem speciális esetem volt, amikor megbuktam. Körforgalom előtt volt egy gyalogos átkelőhely, az az irány, amiben én haladtam, egy sávos volt, a szemből érkezők két sávon közlekedtek. Középen a három sáv között pedig volt egy járdasziget, a gyalogosátkelő miatt. (Egyébként Miskolc - Mindszenti körforgó). A döntő pillanatban szemből egy autó sem jött, és a zebránál, bal oldalt egy öltönyös aktatáskás úriember nagy elánnal ért a zebrához, szemben lévő 2 sávon átsuhant majd a járdaszigetre ért, én lassítottam majd megálltam, intettem, hogy, menjen nyugodtan, csávó megköszönte és átment előttem is. Vizsgabiztos meg szólt, hogy "ilyet nem csinálunk, a mögöttünk közlekedő erre nem számít és belénk rohanhat". A hiba: lámpával irányított a hely, nekem ZÖLD jelzés volt, a gyalogosnak PIROS (ettől függetlenül megkezdte az áthaladást, mert csak én jöttem neki jobbról, tehát a túloldalon). Mondjuk a vizsgabiztos elismerte, megtévesztő volt a helyzet, de a lámpa szerint közlekedjek már... :D Ha a gyalogos elém lépett volna, akkor jogosan álltam volna meg, de én csaltam ki az útra, de a mozgása folyamatos volt, nem állt meg középen :P. Na mindegy. Más azért bukik meg, mert nem engedi át a gyalogost a zebrán, én azért, mert átengedtem :D.
Következő vizsgán háromszor megbukhattam volna.
1. Munkaügyi központnál van egy zebra, de a zebra előtt jobb oldalt egy teherautó parkolt az út szélén, azt kerültem ki (tükör-hátrapillantás-index, vissza index- hátrapillantás-tükör) mindezt 50 km/h-val, és mira végre előre figyeltem megint, bal oldalt járókeretes bácsika áll a zebránál, féktávon belül. Satufék, gumi kicsit csikorgott is a zebra festésén :D. Hát kb 20-ra lassítottam, majd gurultam tovább, vizsgabiztos nem szólt semmit, oktatóm a kezébe temette az arcát, nem szólt senki, mentem tovább :D.
2. Szinvaparknál lámpánál járok, féktávon belül sárgára vált, mögöttem jönnek, a Munkaügyi központos manővert nem ismételtem meg, de szerintem pont felettem, vagy épp mögöttem váltott pirosra a lámpa :D. Ha nagyon akartam volna megállhattam volna, mert a mögöttem lévő megállt :D.
3. Avason Városközpontban 30-as táblánál 40-el mentem. Vicces, mert reggel arra gyakoroltam és akkor meg betartottam a 30-at...
Vizsgabiztos azt mondta, hogy jól és dinamikusan vezetek, csak legyek figyelmesebb és körültekintőbb. Egyébként meg akart buktatni, amikor jöttem le az Avasról, a Fáy felé a nagy jobbos lejtős kanyarban, ugye lent ki van téve a 30-as tábla, de el volt fordítva, erre reggelről emlékeztem, így nyugodtan mentem 50-el. Elhaladva a tábla mellett, vizsgabiztos ennyit szólt, hogy "Szerencséje van..." :D
Előző! Neked szerencséd volt, hogy így is átmentél, mert én csak ötödszörre mentem át. Mind az ötször Kecskeméten vizsgáztam.
1. vizsga: A Széchenyi Isván körúton haladtam, és pont abban az oldalban egy darabon csatornát javítottak, vagy mittudomén, de az a lényeg, hogy konkrétan mindkét sáv le volt zárva. Kicsit korábban, kb. 100-150 méterrel visszább láttam, hogy nincs záróvonal, mert kereszteződés van, így átmentem a szembejövő sávba, aztán ott haladtam, közben meg zöldet kapott a sor szemben kb. 200 méterrel arréb. Azt sem tudtam, hogy mit kéne csinálnom. Az oktató rántotta félre a kormányt a munkagép előtt, hogy nehogy karambolozzunk egy másik autóval.
Tehát nagyon is jogosan buktam meg.
2. vizsga: El kellett volna mennem az autópályára, de nem jutottam el odáig, mert még előtte egy kanyarban nagyon lelassítottam kettesben, és amikor indultam volna, akkor lefulladt a motor. Semmi baj, újraindítottam, csak kettesben hagytam, ezért megint lefulladt. Ez már baj. Aztán visszaraktam egyesbe, mert szólt az oktató vagy a vizsgabiztos, már nem is tudom, hogy melyik, majd újraindítottam, elindultam, és szépen mentem kb. 5-10 métert, és mondta a vizsgabiztos, hogy álljak is félre. Valamennyire megértem, bár aljas volt a vizsgabiztos, mert igazából az volt a baja, hogy amikor végülis elindultam, akkor nem néztem balra, miközben elkezdtem jobbra kanyarodni. Közben meg szétnéztem, ha jól rémlik, de nem biztos. Szóval talán jogosan buktam meg.
3. vizsga: A Petőfi Sándor utcáról egy kisebb utcába kanyarodtam volna be, szét is néztem, nagyon figyeltem, csak előre nem néztem, miközben nagyon lassan haladtam, és majdnem nekimentem egy másik autónak. Az oktató lépett rá a fékre. Igazából jogosan buktam meg.
4. vizsga: A Koháry Isván körúton mentem, és a Hock János utca előtt van egy lámpa, ami a körúton sokkal tovább zöld, mint máshol, ritkán vált pirosra, akkor is csak kb. fél percre azért, hogy a Hock János utcáról tovább lehessen menni, meg kb. fél percre azért, hogy a gyalogosok is át tudjanak menni a zebrán, és amikor mentem felé, akkor piros volt, én meg nem is figyeltem, hogy ott lámpa van, mert az majdnem mindig zöld, ezért az oktató lépett a fékre. Vagyis jogosan buktam meg.
5. vizsga: Nagyon figyeltem mindenre, alig mentem 40-nél többel, mindig nézelődtem. Kaptam 4 hibapontot, mert lassan haladtam, korán lassítottam, meg még kettő dolgot nem egészen jól csináltam. De az is lényeges, hogy akkoriban egy nő volt a vizsgabiztosok között Kecskeméten, talán még most is csak az van, és én nála meg egy rendes öreg csávónál vizsgáztam le. Az 5. vizsgán már kettő vizsgabiztos van. De az a nő állítólag a legszemetebb, legtöbbször buktató vizsgaboztos. Hallotam olyat, hogy egyszer azért buktatott, mert a csávó átment a sárgán, egyszer meg azért, mert a srác nem tartott jobbra az egyirányú utcában, miközben az is csoda, hogy ott elfér egy autó a sok parkoló autó között. Egy Fiat multipla annyira széles, hogy az ott talán el sem férne. De én annál a nőnél meg az öregnél vizsgáztam le. Sőt, a nő rendes is volt, mert a Petőfi Sándor utcáról be kellett volna mennem a Szalagház mögötti kisebb utcákba az útvonal szerint, de azt mondta, hogy menjek tovább a körforgalom felé egyenesen, ne balra menjek. Szóval nagyon rendes volt velem.
Egyébként azt még hozzáteszem, hogy az oktatóm elég silányul végzi a munkáját. Akkor én nem tudtam összehasonlítani, mert nem ismertem másik oktatót, csak a KRESZ-oktatómat. De hallottam olyanokat, hogy más ezt meg azt csinálta vezetési órán, meg a tanuló vezetett ki a rutinpályára. Mindig az öreglány vezetett ki a rutinpályára, nem én. Az meg nem igazán jó.
Azóta már eltelt pár év, és nemrég vettem autót, de előtte vettem kettő órát, hogy visszarázódjak. Az oktatónak mindtam, hogy melyik autósiskolában tanultam, és ki volt az oktatóm, ő meg egy kicsit húzta a száját. Nyilván nem véletlenül. Persze az a csávó is egy nagy pénznyelő, mert azt mondta, hogy szükségem lenne még olyan 6-8 órára, miközben neki meg a másik oktatónak, akinek a számát megadta, hogy nála vezessek, szóval nekik nem az a céljuk, hogy engem minél több órára rábeszéljenek. Nyilván nem, csak az a céljuk, hogy engem minél több pénzzel lehúzznak. Láttam, hogy jól megy a vezetés, de több órának nics értelme. Annak a kettőnek volt, de többnek nincs. Megvettem az autót, hazajöttem vele, azóta már mentem párszor, és látom, hogy megy. Nyilván nincs nagy rutinom, de majd lesz, addig meg nagyon figyelek, aztán majd jön minden ösztönből. Semmi kedvem kiadni 4000 Ft-ot egy értelmetlen órára, de akkor már kettő óra lenne 8000 Ft-ért. Ez kész rablás.
Már belátom, hogy oktatót kellett volna váltanom, mert az öreglány oktatása annyit ér, mint halottnak a csók. Ha másik oktatóm lett volna, akkor átmentem volna talán harmadszorra, ráadásul az nem vetetett volna velem pluszban kb. 20-25 órát, hogy minél többel lehúzzon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!