Nem megy a matek, mit tegyek?
10. es vagyok. Általánosban sem ment a matek, minden héten korepra jártam heti egyszer. De most...
Úgy érzem fejlõdök vissza, már a szorzótáblát is kezdem elfelejteni, már az is gondot okoz pl. hogy mennyi 45-15, de tényleg!
Órán semmit sem értek az anyagból, a tanár meg magasról lesz@rja.
Heti 2x járok korepra. Annyit segít, hogy neki tudok kezdeni a feladatnak egyedül, de mire hazaérek nem megy.
Az összes dogám karó. A tanár meg az anyámnak morog, hogy mien lusta disznó vagyok, még házit sem vagyok képes rendesen írni. De ez hülye, hogy írjam meg rendesen, ha fogalmam sincs az egészrõl.
Szóval az a kérdésem mit tegyek, nem akarok megbukni.
Ja, nem hinném hogy "fogyatékos" lennék vagy valami hasonló, mert az elméleti tárgyakból 4es 5 ös vagyok, (egyedül töribõl vagyok 2 es, de azt utálom)
Valószínűsítem, hogy a tudatalattiban keresendő a probléma gyökere. Legalábbis matematikusként nagyon sokaknál ez a tapasztalatom. A matematikát nem értők halmazának legnagyobb részét azok alkotják, akik még a legelején elvesztették a fonalat, és az alapok kihagyásával egyre inkább romlani látják a helyzetet, és egyszerűen tudat alatt feladják, hogy "Ezt úgyse tudom megcsinálni!". Ez sajnos sokszor nem is feltétlen a tanuló hibája, nagyon fontos, hogy milyen volt az első tanár, hogy vezette be az kisdiákot a matematikába.
Tudom, könnyű ezt mondani, de kicsit több kitartással orvosolható lehet még a dolog! A tanácsom az lenne, hogy vedd elő a 9-es könyved és füzeteid, és minden nap legalább 1 órát szánj arra, hogy elkezded az elejéről átvenni a dolgokat. Hidd el, ha kihagyással tér vissza az ember, sok mindent megért utólag! És fontos, hogy amint eszedbe jut, hogy "Ez nem fog menni, semmit se értek belőle", akkor kerekedj felül rajta, és rugaszkodj neki még egyszer! Ha kell, akár négyszer-ötször, a lényeg, hogy ne add fel! Hidd el magadról, hogy képes vagy rá! Nehéz lesz nekikezdeni, de idővel jönni fog a sikerélmény, és az segíteni fog, hogy elhidd, nem kínai jeleket olvasol.
Sok sikert kívánok!
Lehet, hogy ez most gonosz lesz, ne haragudj.
Ha az elmélettel van probléma a wikipédián nagyon érthetően le vannak írva a dolgok, vagy ha a tanárod segítőkész akkor tőle is megkérdezheted.
Ha a feladatokkal, akkor a gyakorlás a megoldás, arányosan azzal, hogy mennyire nem megy. Ha nagyon nem megy, akkor lehet többet kellene gyakorolnod mint két óra korrepetálás. Nézd meg a feladat típusokat, oldj meg belőlük *önállóan* sokat (ha nem megy, akkor használj segítséget, de aztán egyre kevesebbet) és az biztos megmarad a fejedben.
Ha ezek nem működnek akkor tényleg szakember kell.
A mi iskolánkban van fejlesztőpedagógus. Sok diákot jár hozzá, és tényleg fejlődnek. Persze ez a rendes órák után van, de tényleg fejlődnek. Beszélj az osztályfőnökkel először is. Én is matektanár vagyok, és kb 100 gyereket tanítok. Nem tudok mindenkire ugyanakkora figyelmet szánni, ez lehetetlen. Előfordulhat olyan, hogy valakiről azt hiszem, hogy lusta, közben pedig lehetnek egyéb okai is, hogy rosszul tanul. (Mondjuk éjszaka otthoni alvás helyett diákmunkát dolgozik... Sajnos van ilyen.) Ilyenkor az osztályfőnök jó közvetítő.
Pár hónapja az egyik diák óra után hozott nekem jópár papírt összekapcsolva, hogy ezeket otthon gyakorolta, de nem tudja, hogy sikerültek-e, és hogy leellenőrzöm? Elvettem tőle, de nem néztem át (nem volt rá időm), és ő sem kérdezte később, mivel lehetett érezni, hogy csak azt akarta bebizonyítani, hogy igenis gyakorol otthon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!