Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Aki tiszta 2-sel járja ki a...

Aki tiszta 2-sel járja ki a főiskolát vagy az egyetemet az rossznak számít?

Figyelt kérdés
2011. dec. 19. 09:54
1 2 3
 21/24 anonim válasza:
8/20-nak: Az ELTE prog. mat.-on valoban nehez elerni a kettest is. Ez azonban nem azert van, mert a tanarok ,,penzfeldobasos'' modszerekkel osztalyoznak vagy mert nem a tudast osztalyozzak vagy mert egyszeruen ,,adnak valamilyen jegyet''. Ennek oka az, hogy a prog. terv. mat. nagyon kemeny szak. Oriasi a leadott anyag, onmagaban is nehez, nagyon sok tanulast, gyakorlast es az emberrel szuletett kepessegeket is igenyel. Emiatt nehez ott elerni a kettest is. Viszont a tanaroknak azzal a hozzaallasaval, amiket felvazoltal, az ot ev alatt egyszer sem talalkoztam, mikozben pl. mashol tanulo ismeroseim igen gyakran emlitettek ,,szemetkedeseket''. Nalunk ez szinte ismeretlen volt, egy vagy ket ilyen esetrol hallottam hirbol, de ez kozel sem volt jellemzo. Sehol sem tokeletes a tanari garda, de atlagosan azt mondhatom, hogy jol is oktattak es embersegesek is voltak.
2011. dec. 24. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim válasza:

Mivel nem tudok aludni, leírom a lényeget:

A jegyek arra valók, hogy besorolják a diákokat a tudások szerint. Ezzel sok tanár visszaél és pofára osztályoz, esetleg lehetetlen helyzetbe hozza a hallgatót, ennek oka lehet arrogancia, egoizmus, kisebbségi komplexus, istenkomplexus, szimpla antipátia a hallgatóság felé, de ezektől most tekintsünk el és tegyük fel, hogy van egy ideális környezetű egyetem, ahol tényleg tudás alapján osztályoznak.

Ebben a fiktív környezetben a 2-es azt jelenti, hogy a hallgató kiérdemelte, hogy megkapja a diplomát. Utána a munkaerőpiacon (szintén ideális körülményeket feltételezve) belátható időn belül fog találni egy állást. Ha bejutna olyan helyre, ahova a tudása nem elég, onnan repül még a próbaidő alatt. Ha viszont olyan helyre jut be, ahová elég a tudása, akkor lesz egy a megélhetéshez elegendő munkája. Értelem szerűen kettessel inkább kevésbé felelősségterhes állásra fog valaki jelentkezni, nem pedig az LHC-be. Aki pedig ötös átlagra végez, még azelőtt kézhez kapja az x éves szerződését egy cégtől, mielőtt megkapná a diplomáját, de persze ő dönthet úgy is, hogy nem él ezzel a lehetőséggel. A jegyek tehát azt tükrözik ideális körülmények közt, hogy milyen pozíciót fog tudni valaki a diplomával nem megszerezni, hanem megtartani.

Azonban ahogy azt sokan kifejtették, a dolog ennél sokkal árnyaltabb, az okok elég fontosak ahhoz, hogy rossznak számítson-e. Ha nem volt képes többre adott személy, esetleg egy fel nem tárt betegség akadályozta a tanulását (ismerek ilyet, két egyetemről is kibukott már az első félévben [pontosabban a másodikban, de már az elsőben nyilvánvaló volt], mire kiderült, hogy.. mondjuk úgy nincs teljesen rend a fejében, a pszichiátere nem győzött gyógyszereket felírni neki és pszichoterápiára is járnia kellett, hónapokig tartott a diagnózis felállítása csak, majd jóval később és többé-kevésbé sikeres terápia után a harmadik nekifutásra közepes átlaggal elvégezte az egyetemet), akkor jó eredmény a kettesekkel megszerzett diploma. Ha többre lett volna képes, akkor már nem olyan jó, ha pedig csak lusta volt, akkor minősül rossznak a kettesekkel szerzett diploma.

Ja és az sem mindegy, hogy milyen diploma, egy szabad bölcsésznek mindegy, de egy szakorvosnak már közel sem, valamint az is számít, hogy BSc-ről, MSc-ről, PhD-ről, ezek humán megfelelőiről vagy orvosi képzésről van-e szó.

2011. dec. 25. 02:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim válasza:

Modellezzük a dolgot, mielőtt valaki belekötne a szokásos "érveim nincsenek, de sértegetem és akkor majd vitának tűnik" módszerrel:

Alkossunk egy nagyon "buta" környezetet, benne öt munkalehetőséggel:

- ezek: A, B, C, D, E.

- a munkaerő legyen 100%, vagyis ne legyen se munkanélküliség, se munkaerőhiány.

- az A munka felszívja a munkaerő mondjuk 70%-át, a B 15%-ot, a C 10%-ot, a D 4%-ot, az E pedig 1%-ot.

- az A munka feltétele, hogy ismerjék a dolgozók az összeadást, a B feltétele a kivonás, a C feltétele az összes alapművelet, a D feltétele a hatványozás és gyökvonás, az E feltétele pedig az összes előbbi visszavezetése az összeadásra.

- legyen egyetlen egyetem, ahol az osztályozás kizárólag a tudást tükrözi

- a bejutáshoz ismerni kell az összeadást (aki bejut, mehetne az A munkába dolgozni)

- a diplomához csak 1 jegyet kell szerezni

- a jegyek pontosan tükrözik adott személy tudását egy 1-5 skálán mérve.

- aki 2-essel megkapja a diplomát, az alkalmassá válik a munkaerőpiacra való kilépésre és jobb munka szerzésére, mint diploma nélkül (B állás). Értelem szerűen bármely állásra jelentkezhet, de A-hoz túlképzett, C-, D-, E-hez viszont elégtelen a tudása.

- a többi jegy ugyanígy működik, 3-C, 4-D, 5-E. Persze lehet 3-B, 4-B, 5-B is, de mivel nagyobb tudással jobb munkát kaphatnak, nem fogják beérni kevesebbel.

Ebben a modellben tehát a jegyek egyértelműen tükrözik adott személy tudását, amivel pedig adott területen szerezhet magának egy a tudásához megfelelő állást. Ez a jegyek értelme, a valóságban is pont ezt a célt szolgálják. Persze és sajnos jönnek a képbe egyéb tényezők, mint már írtam.

Viszont az, hogy jó-e vagy rossz-e egy jegy, teljesen szubjektív.

2011. dec. 25. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 Máté1997 válasza:
Én például 3-as vagyok kémiából és fizikából, pedig több mindent tudok, mint az 5-ösök.(Annak a fele az, amit tudni kéne, ezért vagyok csak 3-as.)
2012. febr. 1. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!