Alkalmatlan pedagógusok?
Érdekes témaválasztás...
A gond ott kezdődik, hogy lassan azokat veszik fel pedagógia szakra, akiket máshová nem, tehát az "alja selejtet". Na ők oktatják a jövő nemzedékét....
Semmilyen előszűrés, felvételi alkalmassági nincs, és egy pösze v. dadogós tanár láttán nem tudom még mindig eldönteni, hogy sírjak, vagy röhögjek.
A pszichológiai tesztekre is szükség lenne. Egy tanárnő ne rohanjon ki ordítva az óráról, meg ne fakadjon sírva, és dobálja a naplót, ha nem tud fegyelmet tartani.
Aki nem vezéregyéniség, nem fog tudni rendet csinálni, az biztos.
A tanulás során van pár gyakorlati óra, és szevasz. Ez édeskevés.
A tanárok, pedagógusok, óvónők úgy jönnek ki a való életbe, hogy minden gyerek egy gyári beállítás szerint működik, ha X mozgékonyabb, vagy Y hallgatagabb, akkor baj van vele. Vagy a szülőt szekírozzák, vagy elkönyvelnek neki valami nem létező mentális betegséget.
Többnyire a csendes gyerek depressziós lesz a szótárukban, a szófogadatlan, izgága gyerek egyből hiperaktív.
Mindezt úgy, hogy a leghalványabb lövésük nincs arról, ezeknek a betegségeknek egyáltalán milyen tüneteik vannak.
A másik véglet, általában egy azon pedagógusnál megfigyelhető: amikor a gyerekről pszichiáter is kimondja, hogy hiperaktív, stb, és a mikronnyi agyával képtelen felfogni, hogy ez nem nevelési kérdés, és pl. ez a gyerek pont úgy nem fog nyugodtan ülni, ahogy nem változik parancsszóra élénk pink színűre se.
Az a pedagógus igen hamar alkalmatlan lesz, aki soha, semmilyen továbbképzésen nem vesz részt, nem tanulmányozza a gyerekpszichológiát, és nem akar v. nem tud együttműködni a szülőkkel.
Ahogy az is, aki idővel kiég, és képtelen kellő türelemmel, higgadtsággal kezelni a gyerekeket. De feszt a pályán marad, mert ő "tanár"/"óvónő". Nem, nem az, hanem egy idegroncs, és mindenkinek jobb lenne, ha ezentúl inkább virágkötőként, gyári munkásként, vagy ingatlanértékesítőként dolgozna.
Sok alkalmatlan van a pályán, de úgy vettem észre, a többség még mindig elhivatott, és igyekszik alkalmazkodni.
Csak sokkal feltűnőbb, és jobban megmarad a köztudatban az a pár százalék, aki inkább egy idegösszeomlásos állatidomárként viselkedik.
Ez nem óvodában történt, hanem általános iskola alsóban.
Nálunk a tanár néni csak azzal foglalkozott, akinek volt tehetsége. Ezt úgy értem, hogy ha valakinek nem esett le elsőre a tantusz, akkor megalázta, nem törődött vele, levegőnek nézte. Na most velem is nem egyszer eljátszotta, hogy a legjobb tanuló mellé beültetett és ,ha megcsináltam jól egy feladatot akkor megvádolt, közölte, hogy fogadni merne, hogy ezt másoltam. És ezért mindig rossz jegyet adott meg mindig lealázott. Soha nem másoltam. Azért 8 évesen már csak össze tudtam adni 5 almát.
A másik szintén alsóban történt, ugyanez a tanár. Reggel bementünk suliba, de valamilyen spec. nap volt ezért az utcán lufikat osztogattak. Kaptam és így mentem be az iskolába. Egy lánynak (akit a tanár nem mellesleg kedvelt) nagyon tetszett és ő is szeretett volna. Mivel a tanítás még nem kezdődött el ezért elkísértem, hogy ő is kaphasson. Még egyszer hangsúlyozom, még nem volt tanítás, csak mi mindig korán ott voltunk. Na persze a drága tanár néni rákérdezett, hogy honnan van lufink erre a barátnőm meg is mondta neki, hogy pár méterre a sulitól adják és ,hogy én mutattam meg neki. Erre mi történt? Közölte a tanár néni, hogy osztályfőnöki intőt kapok, mert engedély nélkül hagytam el az iskolát. Hozzá teszem a bnőm nem kapott érte semmit, mert a tanár szerint én voltam a felbujtó.
És ez a tetves r*banc nevezi magát jó tanárnak... nekem ez a bajom sok tanárral ,hogy az aki kiemelkedően okos azt hátulról támogatja, de aki nem abba még bele is rúg.
9.00 -ás te egy csökött primitív állat vagy
csak nem magadra ismertél az első válaszoló kommentjéből?
Pont azok az igazi pedagógusok, akik a legproblémásabb gyerekeket is képesek nevelni/tanítani...
a többi csak egy középkategóriás szerencsétlen, aki besítra magát tanító v. óvónőképzőre, mivel másra úgy se volt elég pontja, és derogált neki kétkezi munkát végezni...
Én nem vagyok pedagógus, de hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozom (foglalkozásokat vezetek, tanácsadás meg minden ami beletartozik), belálátok a témába, úgyhogy leírom ki az alkalmatlan.... (óvónő, tanító, tanár esetében is...)
Ezek mind élőben megtörtént példák lesznek, szóval sajnálatos módon ez a magyar valóság, készüljetek!
.- a pedagógus ocsmányul beszél a gyerekekkel ilyen szavakat használ, mint "b@szd meg a rohadt anyád" meg egyebek...
- a pedagógus megüti a gyereket, nem , nem csak meglegyinti. Rendesen megüti, vagy neki löki a szekrénynek, vagy lekever neki egy hatalmas pofont, a gyerek elugrik, a pedagógus pedig belevág a táblába, úgy hogy felszakad a kezén a bőr...
- a pedagógus úgy kezdi meg az órát, hogy hazaküldi azokat a tanköteles gyerekeket, akikkel szerinte nem lehet együtt dolgozni. További fokozata ennek, hogy, igazoltalnént beírja a hiányzást, aztán jelez a gyermekjólétiseknek, holott a gyerek igenis megjelent az iskolában, tehát nem lógott volna
- akkor a pedagógus ilyeneket mond a gyereknek "buta vagy", "úgyse vagy erre képes...", "jobb ha be se mész az iskolába, nekem is, neked is az osztálytársaidnak is mindenkinek az a legjobb, ha távol tartod magad tőlünk..."
- aztán méregdrága osztálykirándulásokat szervez, mert derogál neki magával vinni a hátrányos helyzetű gyerekeket , hát így oldja meg.... nem mondja meg ki nem jöhet el, mindenki jöhet aki ki tudja fizetni....
- pedofil. kikezd a tanítványail. Ezt úgy képzeld el, hogy a tanítvány, nem feltétlen kiskorú már, de akkor is ráveszi, kikezd vele. Itéld meg, hogy egy éppen 14 éves lány esetén mennyire lehet megmondani, hogy ő is akarta e igazából, vagy éppen befolyásolta.... ugyebár a törvény értelmében jóformán semmit se lehet már ilyenkor csinálni...
- aztán különültetik a roma gyerekeket az iskolában a magyaroktól, az óvodában, délutáni alvásokon a szoba két külön végébe ágyaznak meg nekik...
Még rengeteg példát tudnék írni, most ennyi jutott eszembe....
Azért csodálkozunk, hogyha sok hátrányos helyzetű, alulszocializált gyerek 10 éves kora körül már egy ceruzárt se hajlandó a kezébe venni??????
Kedves utolsó válaszoló!
Szerintem a szűrés itt nem a beszéd meg ének alkalmasságin van, hanem a pszichológiain. Az pedig nincsen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!