Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Alkalmatlan pedagógusok?

Alkalmatlan pedagógusok?

Figyelt kérdés
Szakdolgozatomat írom, témája: Alkalmatlan pedagógusok pályára kerülése - kiket nevezhetünk alkalmatlannak e pályára (óvodapedagógus) egyáltalán nevezhetünk-e? - pályát tévesztett óvópedagógus ( és miért? - erre példa). Ha van valakinek sztorija óvodai eseményekről, óvónőkről, akik megdöbbentő viselkedésükkel magukra hívták figyelmüket, ezekből esetleg botrány lett. Ahogy a gyerekekkel viselkedett, amilyen módszerei voltak a pedagógiában vagy egyáltalán.
2011. dec. 10. 08:29
 1/7 anonim ***** válasza:
50%

Érdekes témaválasztás...


A gond ott kezdődik, hogy lassan azokat veszik fel pedagógia szakra, akiket máshová nem, tehát az "alja selejtet". Na ők oktatják a jövő nemzedékét....


Semmilyen előszűrés, felvételi alkalmassági nincs, és egy pösze v. dadogós tanár láttán nem tudom még mindig eldönteni, hogy sírjak, vagy röhögjek.

A pszichológiai tesztekre is szükség lenne. Egy tanárnő ne rohanjon ki ordítva az óráról, meg ne fakadjon sírva, és dobálja a naplót, ha nem tud fegyelmet tartani.

Aki nem vezéregyéniség, nem fog tudni rendet csinálni, az biztos.


A tanulás során van pár gyakorlati óra, és szevasz. Ez édeskevés.


A tanárok, pedagógusok, óvónők úgy jönnek ki a való életbe, hogy minden gyerek egy gyári beállítás szerint működik, ha X mozgékonyabb, vagy Y hallgatagabb, akkor baj van vele. Vagy a szülőt szekírozzák, vagy elkönyvelnek neki valami nem létező mentális betegséget.

Többnyire a csendes gyerek depressziós lesz a szótárukban, a szófogadatlan, izgága gyerek egyből hiperaktív.

Mindezt úgy, hogy a leghalványabb lövésük nincs arról, ezeknek a betegségeknek egyáltalán milyen tüneteik vannak.


A másik véglet, általában egy azon pedagógusnál megfigyelhető: amikor a gyerekről pszichiáter is kimondja, hogy hiperaktív, stb, és a mikronnyi agyával képtelen felfogni, hogy ez nem nevelési kérdés, és pl. ez a gyerek pont úgy nem fog nyugodtan ülni, ahogy nem változik parancsszóra élénk pink színűre se.


Az a pedagógus igen hamar alkalmatlan lesz, aki soha, semmilyen továbbképzésen nem vesz részt, nem tanulmányozza a gyerekpszichológiát, és nem akar v. nem tud együttműködni a szülőkkel.

Ahogy az is, aki idővel kiég, és képtelen kellő türelemmel, higgadtsággal kezelni a gyerekeket. De feszt a pályán marad, mert ő "tanár"/"óvónő". Nem, nem az, hanem egy idegroncs, és mindenkinek jobb lenne, ha ezentúl inkább virágkötőként, gyári munkásként, vagy ingatlanértékesítőként dolgozna.


Sok alkalmatlan van a pályán, de úgy vettem észre, a többség még mindig elhivatott, és igyekszik alkalmazkodni.

Csak sokkal feltűnőbb, és jobban megmarad a köztudatban az a pár százalék, aki inkább egy idegösszeomlásos állatidomárként viselkedik.

2011. dec. 10. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Ez nem óvodában történt, hanem általános iskola alsóban.


Nálunk a tanár néni csak azzal foglalkozott, akinek volt tehetsége. Ezt úgy értem, hogy ha valakinek nem esett le elsőre a tantusz, akkor megalázta, nem törődött vele, levegőnek nézte. Na most velem is nem egyszer eljátszotta, hogy a legjobb tanuló mellé beültetett és ,ha megcsináltam jól egy feladatot akkor megvádolt, közölte, hogy fogadni merne, hogy ezt másoltam. És ezért mindig rossz jegyet adott meg mindig lealázott. Soha nem másoltam. Azért 8 évesen már csak össze tudtam adni 5 almát.

A másik szintén alsóban történt, ugyanez a tanár. Reggel bementünk suliba, de valamilyen spec. nap volt ezért az utcán lufikat osztogattak. Kaptam és így mentem be az iskolába. Egy lánynak (akit a tanár nem mellesleg kedvelt) nagyon tetszett és ő is szeretett volna. Mivel a tanítás még nem kezdődött el ezért elkísértem, hogy ő is kaphasson. Még egyszer hangsúlyozom, még nem volt tanítás, csak mi mindig korán ott voltunk. Na persze a drága tanár néni rákérdezett, hogy honnan van lufink erre a barátnőm meg is mondta neki, hogy pár méterre a sulitól adják és ,hogy én mutattam meg neki. Erre mi történt? Közölte a tanár néni, hogy osztályfőnöki intőt kapok, mert engedély nélkül hagytam el az iskolát. Hozzá teszem a bnőm nem kapott érte semmit, mert a tanár szerint én voltam a felbujtó.

És ez a tetves r*banc nevezi magát jó tanárnak... nekem ez a bajom sok tanárral ,hogy az aki kiemelkedően okos azt hátulról támogatja, de aki nem abba még bele is rúg.

2011. dec. 10. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

9.00 -ás te egy csökött primitív állat vagy

csak nem magadra ismertél az első válaszoló kommentjéből?

Pont azok az igazi pedagógusok, akik a legproblémásabb gyerekeket is képesek nevelni/tanítani...

a többi csak egy középkategóriás szerencsétlen, aki besítra magát tanító v. óvónőképzőre, mivel másra úgy se volt elég pontja, és derogált neki kétkezi munkát végezni...


Én nem vagyok pedagógus, de hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozom (foglalkozásokat vezetek, tanácsadás meg minden ami beletartozik), belálátok a témába, úgyhogy leírom ki az alkalmatlan.... (óvónő, tanító, tanár esetében is...)


Ezek mind élőben megtörtént példák lesznek, szóval sajnálatos módon ez a magyar valóság, készüljetek!


.- a pedagógus ocsmányul beszél a gyerekekkel ilyen szavakat használ, mint "b@szd meg a rohadt anyád" meg egyebek...


- a pedagógus megüti a gyereket, nem , nem csak meglegyinti. Rendesen megüti, vagy neki löki a szekrénynek, vagy lekever neki egy hatalmas pofont, a gyerek elugrik, a pedagógus pedig belevág a táblába, úgy hogy felszakad a kezén a bőr...


- a pedagógus úgy kezdi meg az órát, hogy hazaküldi azokat a tanköteles gyerekeket, akikkel szerinte nem lehet együtt dolgozni. További fokozata ennek, hogy, igazoltalnént beírja a hiányzást, aztán jelez a gyermekjólétiseknek, holott a gyerek igenis megjelent az iskolában, tehát nem lógott volna


- akkor a pedagógus ilyeneket mond a gyereknek "buta vagy", "úgyse vagy erre képes...", "jobb ha be se mész az iskolába, nekem is, neked is az osztálytársaidnak is mindenkinek az a legjobb, ha távol tartod magad tőlünk..."


- aztán méregdrága osztálykirándulásokat szervez, mert derogál neki magával vinni a hátrányos helyzetű gyerekeket , hát így oldja meg.... nem mondja meg ki nem jöhet el, mindenki jöhet aki ki tudja fizetni....


- pedofil. kikezd a tanítványail. Ezt úgy képzeld el, hogy a tanítvány, nem feltétlen kiskorú már, de akkor is ráveszi, kikezd vele. Itéld meg, hogy egy éppen 14 éves lány esetén mennyire lehet megmondani, hogy ő is akarta e igazából, vagy éppen befolyásolta.... ugyebár a törvény értelmében jóformán semmit se lehet már ilyenkor csinálni...


- aztán különültetik a roma gyerekeket az iskolában a magyaroktól, az óvodában, délutáni alvásokon a szoba két külön végébe ágyaznak meg nekik...



Még rengeteg példát tudnék írni, most ennyi jutott eszembe....

Azért csodálkozunk, hogyha sok hátrányos helyzetű, alulszocializált gyerek 10 éves kora körül már egy ceruzárt se hajlandó a kezébe venni??????

2011. dec. 10. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Azért az igazgatóknak nagy felelősségük van abban, hogy a pályára alkalmas tanárokat válasszanak ki. A diploma még nem minden, azok közül is választani kell! Ja, és egy-egy negativ tapasztalat alapján nem szabad egy kalap alá venni minden tanárt...
2011. dec. 10. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 flora08 ***** válasza:
Bocsánat, hogy ilyen későn válaszolok, de csak most olvastam a kérdést. Valóban egy érdekes témát választottál. Én óvodapedagógusnak tanulok másodéves vagyok. Nem igaz, hogy semmilyen szűrés nincs, mert beszéd/ének/tesi alkalmassáit kell teljesíteni az óvópedagógusoknak és a tanítóknak is. Szakmai gyakorlaton a város több óvodájában vagyunk szétszórva. Igaz azonban, hogy nem túl magas a ponthatár, így pedagógusnak tanulnak például olyanok is, akiket nem vettek fel máshova. Nagyon sokat számít, hogy milyen az óvoda, ahhol a gyakorlatot töltjük. Vannak olyan óvónők, akik tényleg magasra teszik a mércét és az a céljuk, hogy jó pedagógus váljon a hallgatóból, de előfordul olyan is, hogy mindent ráhagynak a hallgatóra és simán megadják az ötöst, mert ugye a jó átlaghoz az kell...Úgy gondolom az intézmény vezetőjének a dolga ezt ellenőrizni, hogy ki hogyan végzi a munkáját. Más részről pedig a pedagógusokat úgy ahogy vannak lenézik a szülők, tök mindegy hogyan végzi a munkáját. Én is, ha elkezdek dogozni, és tanácsot szeretnék adni a szülőnek, még ő fog felháborodni, mondván "nekem még gyerekem sincs...". Nyári gyakorlaton én is találkoztam nem egy olyan óvónővel, aki egyfolytában kiabált a gyerekekkel, ha kellett,ha nem. Kiabálni bárki tud, anélkül kell megoldani a konfliktushelyzeteket és úgy tapasztalatm a szakmai gyakorlaton, hogy sikerül, úgy is, amikor 26 gyerekkel van egyedül az óvónő, a dajka meg vagy ottvan vagy nem. Kicsit hosszú lett:)
2011. dec. 22. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Kedves utolsó válaszoló!

Szerintem a szűrés itt nem a beszéd meg ének alkalmasságin van, hanem a pszichológiain. Az pedig nincsen.

2011. dec. 22. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 flora08 ***** válasza:
Nem szeretnék vitatkozni, de hiába lenne pszichológiai vizsgálat, aki akkor átmegy, úgyis kiesik az első egyéni hospitáláskor, amikor bőgve rohan ki a csoportszobából, mert nem figyelnek rá a gyerekek. A beszéd és az ének nem szűrés...én ezt nem így gondolom.
2011. dec. 23. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!