Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért tanulunk ilyeneket...

Miért tanulunk ilyeneket matekból? Mi értelme van ennek?

Figyelt kérdés

Ilyenekre gondolok:

2.x(a másodikon)=x.3.y(a másodikon)

Mi értelme van ennek?Mire megyünk ezzel az életben?


2011. okt. 12. 14:15
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"társadalom nem tekinti az alapműveltség részének a reálos tudásukat" Épp az ellenkezőjét tapasztaltam.


" irodalmi/történelmi/zenei stb. műveltségük meg általában gyér, így nem nagyon tudnak hozzászólni a beszélgetéshez"

Nyilván nem tudhatnak annyit ezen témákkal kapcsolatban, mint azok, akik ezt tanulják.


"általában reál szakokra azok mennek, akik általánosban és gimiben kövérek és szemüvegesek voltak, nem épp a nők kedvence típusúak " Sztereotípiák, általánosítás hegyek. Jártál már akármilyen műszaki karon? A hallgatók majdnem fele lány. Építés, építő, környezetmérnök szakok jellemzően nőkkel vannak tele. Mérnökinfón és gépészen is előfordulnak. Sőt, még villamoson is. De nyilván mindenki kövér, szemüveges, pattanásos, akit a reálos dolgok érdekelnek. Hát persze...


"ezért van az, h mindig nekiesnek a bölcsészeknek, és erőltetetten próbálják bizonygatni, h mennyit érnek" Jelenleg is te hoztad fel a bölcsészeket, nem én.


"a másik nagy problémám a reálosokkal, h a legnagyobb érzelmi analfabéták köztük vannak." Megint csak általánosítasz. Ez látom nagyon megy. Ez a te véleményed, a te problémád. Igen, itt neked van problémád. Az egyetlen, amit észrevettem, hogy pont a reálos szakokon nincs egymás fikázása, alázása. Nincs afféle kasztrendszer, ahol lefelé taposol, felfelé nyalsz, hogy a szaros kis mikroközösség "megbecsült" tagja maradj. Bizonyára ez is az érzelmileg visszamaradottak jellemvonása...


"és az olyan emberekről mi véleményed, akik nem képesek belátni, h az alapműveleteken kívül semmi nem tud hasznosítani a legtöbb ember, hanem inkább mindenféle nyakatekert kifogással jönnek?" Itt jelenleg te nem látod be, hogy mennyi mindent használnak a látszólag legegyszerűbb munkát végző emberek is az iskolában tanultakból, még ha nem is tudatosul bennük.


Ha úgy érzed, neked elég csak az alapműveleteket ismerni, nekem nem fáj. Ha úgy érzed, hogy megloptak gyerekkorodban, mert a tanulásra fordított időben akár mást is csinálhattál volna, az rólad alkot negatív képet.

Elhiszem, hogy sokaknak kényelmes butának maradni. Könnyebbnek látszik, mint megtanulni ezt a sok "fölösleges" matematikai "halandzsát". De a kérdező megkérdezte, mi értelme? Én leírtam. Példákkal illusztráltam. Ha az érvelési rendszerem nem tökéletes, akkor így jártam. Én igyekszem. Itt egyesek látszólag sokkal kevésbé.

2015. jan. 26. 04:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim válasza:

Ez mind szép és jó, de ha valakinek nem megy a matek, minek kell erőltetni?! Sokkal több értelme lenne azt tanulni, amit szeretünk. Ha valaki újságíró akar lenni, akkor ahhoz használatos tantárgyakat tanulná, vagy a tárgynak azt a részét, ami az újságíráshoz kapcsolódik. Nem lenne jobb egyetlen dolgot megtanulni, de azt úgy, hogy nagyon tudja?!

Mi értelme van annak hogy próbálom a fejembe vésni az egybevágósági transzformációkat, itt stresszelek rajta, hogy megbukom matekból mert semmit nem értek, mikor tanulhatnám azt amit szeretek, de azt tényleg magasfokon. Nyilván már általános iskolai felsős osztályaiban kiderül, hogy ki-ki miben jó. Én pl. nem tudok szépen rajzolni, nyilván nem fogok művészetibe menni. Most itt vagyok általánosban hetedikes, és transzformációkat próbálom megfejteni, meg azt hogy hogy lehet 180°-kal elfordítani egy konkáv testet, amikor eddig úgy tudtam hogy fokok csak a körben vannak. Ráadásul fogalmam sincs mi az a konkáv, mert csak annyi van odaírva nekünk, hogy nem konvex. Köszi. Gondoljátok hogy így nem fogok matekszakra menni. Nem lenne jobb, ha már most arra tanulnék, és azt helyezném előtérbe, ami érdekel?!?!

2016. jan. 2. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

#12

A legtöbben érettségi után sem tudják, mit akarnak kezdeni az életükkel. Hogy hozhatnának felelős döntést általános iskolás korukban? Egyébként meg ha nem lenne tanrend, hanem mindenki csak azt tanulná, amit akar akkor tele lennénk szépen rajzoló, de egyébként tökéletesen inkompetens emberekkel. A tankötelezettség előtt sok ilyen volt. Aztán a többség mehetett kapálni, mert másra nem volt alkalmas. Gyanítom, az kevésbé tetszene, mint a matek. És amúgy sem várnak el túl sokat az iskolában.

2016. jan. 2. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim válasza:
Ez mèg jò,ellenben a geonak nem sok èrtelme van,nem vagyunk mèrnökök,hogy ennyire erőltetni kelljen ezt a tudományàgat.
2018. febr. 16. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Utálom a reálosokat
2021. máj. 8. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!