Szülők és pedagógusok! Mit gondoltok a kollektív büntetésről?
A lányom egy 1-sel jött haza tegnap. Angol nyelvből kapta, állítása szerint azért, mert az osztály zajongott és büntető rögit kaptak. A tanár egy eddig nem tanult leckéből (ami ráadásul vers) diktált nekik, mindenki rossz jegyet kapott (ami érthető is, hiszen nem tanulták még a leckét, és a hallás utáni értésük még gyenge, hiszen alsó osztályosok). Azt mondta a tanár, hogy amennyiben ezután nem lesz csend, be fogja írni.
Namármost: ha a lányom rosszalkodott/beszélt órán, akkor feleltesse tanult leckéből és arra adjon jegyet. Nem hibás azért, mert 3 rosszcsont, -akik a meghirdetett felmérőre sem kapnának jobb jegyet- rosszalkodik. Azoknak tehát nem érdekük hallgatni, így a jegy bekerülhet.
Véleményem szerint ez egy aljas büntetési rendszer, akkor alkalmazzák, amikor magukat gyengének találják a probléma megoldására, így ráhagyják a csoportra a rosszcsontok elhallgattatását.
Mi a véleményetek a kollektív büntetésről? Kíváncsi vagyok a szülők és tanárok véleményére egyaránt!
Nem tanar, hanem szulo vagyok.
Mielott meg haborodsz, menj be a tanarnohoz, kerdezd meg, hogy megis mi tortent ezen az oran. A tanitott, vagyis nem tanitott anyagrol, annak felelteteserol, erdeklodj a tanartol, jelezd velemenyedet a megadott valaszok alapjan. Csak ne a gyereked elott! ettesben beszelgess el tanarnovel, higgadtan.
A közösség majd helyreteszi a gyerekeket. A hallás utáni értést pedig igenis idegen szöveggel kell teszteni.
A tanárnak joga volt megbizonyosodni a gyerekek tudásszintjéről? Igen. Alkalmazhat dolgozatot? Igen. Szakmailag helyes volt a hallás utáni írást ismeretlen szövegen számonkérni? Igen.
Nem értem a problémádat.
első válaszoló:
1.Tanár VAGYOK! És nem vok. Akár már itt is elől lehet járni jó példával a helyesírást illetően.
2. Ha szerinted etikus és helyes eddig nem tanult anyagból dolgozatot íratni, légy szíves pályát módosítani.
Na most akkor kapott egyest vagy sem?
Mert azt írod nem írta be.
vagy is a büntetés csak a levegöben lóg, és gondolom azoknál akik majd beszélgetnek.
Akkor ezen mit rágódsz? Egy tanulság, a gyereked ne beszélegssen órán és angolból le van maradva.
Kedves 13.26!
Nem érted a problémáját a Kérdezőnek?
A tisztelt tanító/angol tanár képtelen irányítani az osztályt. Egyszerűen -szerintem- nem kötötte le a figyelmüket. Így őket büntette a saját felkészületlensége/ alkalmatlansága miatt. Mindig utáltam az ilyen kollégákat. Nem tudja beismerni, hogy hibázott. Sőt, ha végképp nem tudja megoldani a helyzetet, megkérdezheti a gyerekeket, ők vajon mit találnának jó megoldásnak. Meglepően jó válaszok születnek ilyen szituációkban.
1. Nem írta be a jegyet, hanem azzal fenyegeti, hogyha rosszak lesznek akkor be fogja írni. Szóval egész éves zsarolás. Persze a rosszak magasról tesznek rá, mert nekik mindegy, hogy egy db 1-essel több vagy kevesebb.
2. ALSÓS gyerekekről van szó, akik egy SHAKESPEARE-verset kaptak diktálásként, AMIT NEM IS TANULTAK!!! Ezt valaki még normálisnak tartja? Könyörgöm, mérje fel idegen szöveggel a tudást, ami az ő szintjükön van! (a vers példaként van írva egyik könyvvégi gyakorlathoz, tehát még nem is kimondottan tananyag). Szerintem direkt íratott ilyen nehézből, hogy rossz jegyeket kapjanak, így nagyobb a késztetés, hogy elhallgattassa a csoport a zajongókat.
Nálunk is volt anno kollektív büntetésként röpdolgozat. Utáltam nagyon, de az is tény, hogy az osztály krémje "megregulázta" a rosszul viselkedőket, és ha órán rosszul viselkedtek akkor ők szóltak be, hogy most már elég. És működött. A tanár tudott tanítani, elérte a célját.
Az emberek fejében van egy kép a tanárról, hogy így kéne viselkednie, úgy kéne tanítania, hibáznia pedig nem szabad mert ő a tanár.
Az életben nem így működik, a tanárnak különböző módszerekhez kell folyamodnia, (mert nem számolhat azzal, hogy a gyerekben van tisztelet iránta, illetve akar tanulni) van amelyik beválik, van amelyik nem.
Tényleg vannak rossz tanárok, embertelenek, de vannak olyanok, akik jók de belefáradtak a gyerekkel és a szülővel való harcba.
Ki az, akinek nem volt még elege a munkahelyén, aztán csak csinált valamit, hogy működjön? Pedig az ő rendszere sokkal kiszámíthatóbb, nem 30 emberi lény alakítja, akiknek épp jó, kevésbé jó, vagy rossz napjuk van, amire a tanárnak minden egyes nap rá kell tudnia hangolódnia. Erre rögtön jönnek a szülők, az ilyen ne menjen pedagógusnak.
Én is tanár vagyok, 2 évet tanítottam, szigorú voltam, szerettek a gyerekek, a szülők, jó eredményeket értek el, de nagyon -nagyon nehéz volt. Pályát váltottam, mert nem akartam elfásulni, mint a legtöbb tanár, akik többnyire csak krtitikát kapnak, mert ha jók akkor az természetes, ha valami hiba van(akár a gyerekkel) akkor persze, a tanár a hibás. Most mondhatjátok kedves Szülők, hogy de én nem ilyen vagyok, elég egy osztályba 2-3 ilyen gyerek szülővel együtt és már nincs támogatottsága a tanárnak. Persze általában ez a 2-3 inkább 6-7 átlagban.
Én nem használtam kollektív büntetési formát, de nem hiszem hogy problémát csináltam volna belőle ha mégis úgy alakul. Nem ezen múlik. Ha jó tanár vagy akkor megengedheted magadnak. A gyerek okos, tudja kinél mivel számolhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!