Magyarországon miért veszik ennyire komolyan a matematikát, mint tantárgyat?
Őszintén megmondom, sosem vettem hasznát a szinusznak, koszinusznak, logaritmusnak, gyökszámításnak és még sorolhatnám. Sohasem jött még velem szembe kétismeretlenes egyenlet, hogy helló, Béla vagyok, oldjál már meg; egyszer se nyomtak a fejemhez pisztolyt, hogy márpedig fel fogod rajzolni az 1/x függvényt a koordináta rendszerbe, vagy lelőlek (mindezeket azért írom, hogy lássátok, nem egy tanulatlan f*sz vagyok, aki csak itt pattog). Véleményem szerint a gyereket tanítsák meg az alapműveletekre, százalékszámításra, meg ami kell az élethez (boltban összeadni, számlákat leellenőrizni - amit nap mint nap csinál az ember). Ha mindezek felől én rendelkeznék, már középiskola 2. osztályában bevezetnék egy ilyen pénzzel kapcsolatos tárgyat (ami eleinte arról szólna, hogyha van X forintod, akkor 30 nap alatt hány darab Z árú Y terméket vehetsz úgy, hogy kijöjj hónap végére), ugyanis mindenhol azt látom, hogy a gyerek hiába számolja ki a négyzetre emelt gyökszinusziksznek a hármasalapú logaritmusát, a pénzzel egyszerűen nem tud bánni. Bevezetnék még közgazdaságtant is, és egy politikával foglalkozó tárgyat, ami más mint a töri, mert itt csak a politikáról tanulnának...
Amerikába például gimnázium végére jó, ha a gyerek meg tud oldani egy mezei egyismeretlenes egyenletet, itt meg sz*rakodunk másodfokú és kétismeretlenes egyenlettel. Aki nem ilyen irányba halad tovább, annak lesz valaha is szüksége ezekre? (Bezzeg deriválni nem tanítanak, a közgazdaságtanomhoz pedig kéne -.-).
Én nem csak a matematika terén látok problémát. Egy elég színvonalas gimnázium utolsó évét fogom elkezdeni, és én eddig ezt tapasztaltam az osztályban, akik között nem egy kitűnő tanuló van már nem egy előrehozott érettségivel:
magyar: nem tudnak verset elemezni, sem kicsit bonyolultabb novellát, a legtöbben hangosan sem tudnak szépen olvasni
matek: fél osztály nem tudna egyből százalékot számolni, továbbtanulási pontokat csak 2-3 ember próbálta meg számítógép nélkül kiszámolni, emellett nagyobb számokat nem tudnak kivonni egymásból, szorzás-osztás még sokszor 100-ig sem megy.
nyelv: ez tragikus, a szabályokat mindenki jól megtanulja, minden nyelvtani szabályt tudnak használni de útbaigazítani pl. egy turistát már megint csak 1-2 ember képes
kémia: nem értik-nem szeretik lehet bonyolult már a mostani anyag de azt sem tudnák megmondani hogy mit tartalmaz a szénsavas ásványvíz, azt meg pláne nem tudják hogy otthoni vegyszerek közül mit veszélyes összeönteni.
földrajz: itt is az alaptudás hiányzik hogy akár Európán belül hol vannak az egyes országok
történelem: évszámok amikre max 2 hétig emlékszik az ember, aztán mikor feltesznek egy olyan kérdést hogy mit ünneplünk augusztus 20-án nem tud rá sok ember válaszolni, vagy arra hogy mikor volt a 2. világ háború.
És ez még sajnos nem minden.
De kit lehet okolni? A diákok most sem butábbak vagy lustábbak mint régen. A tanárok ha nem is mind de azért jól elmagyarázzák az anyagot. Túl sok adat? Lehet sok felesleges de a mostani időkre nagyobb tudás kell. Az sem megoldás hogy csak az alapokat tanítsák meg mert akkor az egyetem nem hat, hanem minimum 9 év lenne.
Utolsó: egyetértek!
Kiegészítés: helyesírás... (már nem nálad, hanem általában az embereknél gondolom, nehogy félreértsd. :)) Botrányos, hogy miket olvasni akár itt is, akár máshol... Elképesztő, komolyan.
És persze nem azt állítom, hogy én mindig mindent abszolút hibátlanul írnék. De azért, hát na... Van egy határ.
Szerintem általános iskolában az egyik legfontosabb dolog lenne a helyesírás elsajátítása, karöltve a ténylegesen ÉRTŐ olvasással.
Azért kell ezt mind megtanulni, mert enélkül nem adnak a boltban kenyeret!
Viccet félretéve: pocsék tanárokat képeznek! Kapkodva, unalmasan leadják az anyagot, a diák azt se tudja mi legyen, csak az érettségi végét várja, és mivel nem tudja mi legyen, nincs motiválása, így ha meg is tanulja az anyagot, fél évre rá már nem tudja!
Nem olvastam végig minden hsz-t, de leírom, amit szeretnék, mert elfelejtem :)
Én emelt matekos voltam, mert valamiből jobb akartam lenni (aztán angolból lettem nagyon jó, de ez mindegy) kémia szakra megyek, nekem elengedhetetlen lesz mindaz, amit középiskolában tanultam matekból. Feltehetném a kérdést, hogy akkor én minek tanultam törit és magyart meg társadalomismeretet meg rajzot, mert nem fogom Petőfi vagy Kosztolányi bármelyik ars poetica-ját használni, de még csak Kolumbusz 1492-es nagy tévedését sem, vagy az 1222-es aranybullát... Mégis megtanultam, hogy miért? Mert nem akarok tudatlan lenni. A mateknak van egyfajta "bája" sablonra épül... nem nehéz megtanulni,ha az alapokat tudod, de nekem például Bonaparte Napoleon és Caesar között nincs összefüggés, nem vezethetem le egyikből a másikat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!