Magyarországon miért veszik ennyire komolyan a matematikát, mint tantárgyat?
Őszintén megmondom, sosem vettem hasznát a szinusznak, koszinusznak, logaritmusnak, gyökszámításnak és még sorolhatnám. Sohasem jött még velem szembe kétismeretlenes egyenlet, hogy helló, Béla vagyok, oldjál már meg; egyszer se nyomtak a fejemhez pisztolyt, hogy márpedig fel fogod rajzolni az 1/x függvényt a koordináta rendszerbe, vagy lelőlek (mindezeket azért írom, hogy lássátok, nem egy tanulatlan f*sz vagyok, aki csak itt pattog). Véleményem szerint a gyereket tanítsák meg az alapműveletekre, százalékszámításra, meg ami kell az élethez (boltban összeadni, számlákat leellenőrizni - amit nap mint nap csinál az ember). Ha mindezek felől én rendelkeznék, már középiskola 2. osztályában bevezetnék egy ilyen pénzzel kapcsolatos tárgyat (ami eleinte arról szólna, hogyha van X forintod, akkor 30 nap alatt hány darab Z árú Y terméket vehetsz úgy, hogy kijöjj hónap végére), ugyanis mindenhol azt látom, hogy a gyerek hiába számolja ki a négyzetre emelt gyökszinusziksznek a hármasalapú logaritmusát, a pénzzel egyszerűen nem tud bánni. Bevezetnék még közgazdaságtant is, és egy politikával foglalkozó tárgyat, ami más mint a töri, mert itt csak a politikáról tanulnának...
Amerikába például gimnázium végére jó, ha a gyerek meg tud oldani egy mezei egyismeretlenes egyenletet, itt meg sz*rakodunk másodfokú és kétismeretlenes egyenlettel. Aki nem ilyen irányba halad tovább, annak lesz valaha is szüksége ezekre? (Bezzeg deriválni nem tanítanak, a közgazdaságtanomhoz pedig kéne -.-).
Ha nem lennél ennyire korlátolt, akkor tudnád, hogy a deriváláshoz és az integráláshoz (legalábbis, ahhoz, hogy jól menjen) kellenek ám az alapok. Most szedje ki neked a minisztérium azokat a matekos részeket, amik majd közgázra kellenek? Persze csillagom! Mozijegyet ne vegyünk?
Nem szeretem az olyan embereket, akiknek nem megy megy egy tárgy, és máris ki akarják szedetni az órarendből. Készülj fel arra, hogy az egyetemen egy rakat olyan tárgyat fogsz tanulni, aminek köze nincs a szakodhoz. (mérnököknek szociológia... stb...) Akkor mit csinálsz majd? Mész a dékánhoz reklamálni? (Max. nyakonvág és az életbe nem kapsz diplomát.)
Amúgy akinek gondot okoz egy másodfokú egyenlet megoldása, inkább menjen kőművesnek, ne közgazdásznak.
Írod, hogy szereted a CIA piszkos ügyeit. Ennek szívből örülök, én meg a dinókat. Írok is a minisztériumnak, hogy tegyék bele a dinológiát az órarendekbe. Szerintem fontos az, hogy tudjuk, milyen állatok éltek előttünk, mert ez hozzátartozik a Föld történetéhez. (látod, minden hülyeséget meg lehet valahogy indokolni.)
Komolyan veszik?
Épp ezaz, hogy a reál oktatás ma MOn nulla, akik egyetemre menek.. az első félévet sem tudják elvégezni, mert a matek tudásuk nulla?
Ne gyertek amerikával, a matek felmérésben rendre megelőzi a többi ország, úgy mint minket.
Meg mi az, hogy csak általánosban legyen matek? Nézzétek már meg, hogy mennyi hülye van ebben az országban...
Az iskola az tudományokba enged betekinteni, mindenről tanultok wgy keveset, hogy aztán mindenki el tudja dönteni, mi akar lenni.
Aki meg itt lázong, az tegye.. nem sokára 15 lesz a korhatár, nyugodtan iratkozhat ki, és mehet dolgozni ha talál munkát.
Igen, egyetértek a kérdezővel, ez így eléggé rossz.
Nem azt mondom, hogy nem kell matekot tanulni, de szerintem valahogy nagyon félresiklott a dolog. Amit a diákok 90% utál, gyűlöl, retteg... az biztos, hogy nem jó! Ennyi gyerek nem lusta meg hülye!
Tényleg lehetne úgy tanítani, hogy az az itt említett módon hasznos legyen, és a logikát fejlessze, de jelen állapotában leginkább csak hasgörcsöt okoz.
És szerintem sem ártana történelemből se például évszámok helyett inkább gazdasági-politikai (NEM napi politikára gondolok, mielőtt valaki félreértené!) összefüggéseket, a folyamatok miértjét tanulni, hogy a múlt hibáiból okulva az emberek javítani tudjanak a jövőn. Ehelyett történelemből is évszámokból írunk dolgozatot... Mindenki tudja napra pontosan a francia forradalom eseményeit, de értik is a gyerekek, hogy mi és miért történt? Hogy mi volt a jelentősége? Ez persze csak egy példa.
És tényleg nem lenne rossz ötlet mindenhol egy kis közgazdaságtant is tanítani, a gazdasági összefüggések ugyanis ugyanolyan fontosak, mint a (nem napi!) politikai problémák. Lehet, nem lennének ennyien bajban a devizahitelek miatt... (Nem ellenük beszélek, ne vegye magára senki!)
Ehelyett a gyerekek 7.-től kezdve inkább gramm-molekula tömeget számolnak kémiából. Hozzáteszem, a kémia és fizika is fontos lehetne, de megint csak azt mondom, hogy nem így... De ez persze csak az én véleményem.
"Fél kiló narancs 75 forint, három kiló narancs hány forint?" Az utóbbi évek egyik matematika érettségijének feladata.
Ennyit a komolyságról. Üdv Ámériká!
08:45
Nem vagyok korlátolt, és ment is a matematika középiskolában (71%-os érettségit sikerült belőle összehoznom). Csakhogy hiába tanultam meg, hiába tudom, hogy egyikbefogónégyzete plusz másikbefogónégyzete egyenlő átfogónégyzete, ennek soha semmilyen hasznát nem fogom venni. Tisztában vagyok vele, hogy fontos a matek (pl tudom, hogy a koszinusznak nagy hasznát veszik a GPS-ek), de én mióta elballagtam és leérettségiztem, az ottani matektudásomnak kb 10%-át használom. És igen, betehetnék a dínókat a tananyagba, mert engem is érdekelnek, bár akkor ennyi erővel mindent tegyenek be, mert van akit meg a buddhizmus érdekel, stb. ÉS megy egy másodfokú egyenlet megoldása is, köszönöm kérdésed, az már egy másik dolog, hogy ismétlem: nem tudok belőle profitálni.
03:01
X pénz Z terméket nem egészen többimeretlenes egyneltként gondoltam, de akkor engedd meg, hogy leírjak egy példát.
Jóska egyedül él egy 58 nm-es házban. Havi fizetése nettó 98.200 HUF. A rezsi a következőképp alakul: villanyszámla 8350 HUF, gázszámla 9865 HUF, internet-telefon-tévé számla 7900 HUF, vízdíjszámla 3456 HUF, kommunális adó 2500 HUF, közösköltség 3900 HUF. Kérdések:
- Mennyit kell Jóskának tárgyhónapban szánni étkezésre, ha 1 kg kenyér 260 HUF és egy rúd szalámi 650 HUF, és mindezt 3 naponta kell neki megvennni (tárgyhó 30 napos)?
- Jóska el szeretné vinni a barátnőjét étterembe, ahol 5780 HUF értékbe szeretnének enni. Tudja-e Jóska finanszírozni ezt?
- Ezen kívül lesz-e Jóskának megtakarítása? Ha igen, mennyi?
- Jóska kapott egy szórólapot, melyen az áll, hogy válthat internet- kábeltévé- telefonszolgáltatót. Az első 6 hónapban mindössze 6000 HUF a szolgáltatás díja, később pedig 8500 HUF-ot kéne neki fizetnie. A szolgáltatásra 2 év hűségidőt kell váltani, ennek letelte után Jóska lecserélheti a szolgáltatást. Megéri-e váltani? (Konkrétan: 2 év alatt Jóskának ebből nyeresége vagy vesztesége lesz?)
Na, ez pl már egy középhaladó feladat lenne, haladó- és felső szinten pedig bele lehetne venni, hogy Jóska megházasodott és van gyereke is, ráadásul közbe svájci frank alapú hitelt vettek fel, hogy tudjanak autót venni, amibe ugye benzin is kell... Értitek? :) Ez legalább felkészítené a gyerekeket az életre, és sehol egy undorító logaritmus vagy gyökvonás (de még törtek se nagyon).
Hoppá, kimaradt:
- Jóska hetente vesz 1 kiló húst, ami 1000 HUF, a többi főznivaló étel (tészta, krumpli, fűszerek) pedig összesen 9640 HUF kerülnek. Emellett munkanapokon a munkahelyén ebédel; egy ebéd 620 HUF kerül (egy hónapban 22 munkanap van). Mennyit költ Jóska főtt ételre?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!