Adhat-e nagyobb lehetőséget egy neveléstudományi (Ma), mint a pedagógia tanári?
A neveléstudományi MA szak bölcsészképzés, így elsősorban kutatói pályára készülőknek érdemes. Ha doktorálni szeretnél később, kiváló alap lehet hozzá.
A pedagógiatanár MA gyakorlatorientált, mivel elsősorban a középiskolai tanári pályára készít. Természetesen ezzel a szakkal is végezhetsz kutatásokat, és mehetsz doktorálni.
Ez esetben van két "aduász" a kezedben, a tanári képesítés, és egy másik szak a pedagógia mellett (mivel kötelező a két szakos tanárképzés).
Köszi, akkor maradok az eredeti tervnél a tanárinál, mert vagy doktorira szeretnék menni vagy pl. fejlesztőpedagógus képzést választom utána, de addig még sok új lehetőség lesz, olvasgattam az Alexandrába egy könyvet, amit tele van posztg. képzésekkel, és sokhoz pedagógiai (tanári végzettség) szükséges, mondjuk egészen hajmeresztő képzések is vannak, amik izgalmasak, de hogy diplomatikusan fejezem ki magam, még nem végeztek komoly kutatást a munkaerőpiacon a beilleszkedéseket illetően:)
Jó éjt:)
Tisztelettel, a kérdés nem az, hogy tanári vagy bölcsész szak, hanem az, hogy melyik ad nagyobb mértékű kellő tudást az adott szakterületen.
Tehát lehetséges, hogy a tanári szak csupán érintőlegesen vesz át olyan dolgokat, amelyek viszont szükségesek a közeljövőben !!!
Kedves Hozzászóló!
A kiegészítésben egyértelműen megjegyzi a Kérdező, hogy nem világos számára, hogy melyik képzést hol tudja majd hasznosítani.
Mint az első válaszban is olvasható a neveléstudományi MA képzést elsősorban a bölcsész-kutatói pályára készülőknek (ebből abszolút világos, hogy elméleti jellegű képzésről beszélünk), a pedagógiatanár mesterszakot a középiskolai tanári pályára készülőknek (inkább gyakorlatorientált képzés keretében, mint olvasható) érdemes elvégezni.
Tehát, kedves Hozzászóló, a különbség a két képzés között, hogy a neveléstudományi MA képzés mester szintű, elméleti szaktudást, míg a pedagógiatanár MA mester szintű, gyakorlatorientált tanári szaktudást ad a pedagógia szakterületen a hallgatóknak.
Véleményem szerint, több lehetőség rejlik a tanári szakképesítésben, mint a bölcsész végzettségben.
Kedves Válaszolók kérdésem feltétele óta eltelt bő 7 év.
Akkor a tanári mellett döntöttem, tantervfejlesztő lett a második szakom. Nem bántam meg:) Nem tudom mi lett volna a másik út, ebben sok küzdelem volt, de úgy érzem megérte. Jelenleg minőségirányítást tanulok, ami a tantervfejlesztés konkrétabb és még "kockább" verziója lényegében:)
A neveléstudományi doktorin csak a felvételig jutottam, mivel elég merész volt a témaválasztásom (felsőoktatásban újragondolni bizonyos tárgyak szükségességét, és sokszorozni a hasznosabb tárgyakat), így ezen a t. bizottság nem engedett be a képzésre, amin nem is lepődöm meg, amúgy védelmükre szóljon, hogy emberileg tök korrektek voltak, csak túl kiscsikó voltam.
Mivel fix munkám régóta van, így most van időm olyan PhD képzést keresni, ami majd megfelel, ha pedig nem akkor tanulok mást.
Köszönöm szépen a válaszokat:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!