Mit jelent ? ( a+b )² = a²+2ab+b² ? ( a-b )² = a²-2ab+b² ? Értem ,hogy a-t és b-t négyzetre emeljük , de az a 2ab , hogy keletkezik ? A tanár nem tudja megmagyarázni , ez a szabály és kész ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
(a+b)² = (a+b)*(a+b) = a*(a+b) + b*(a+b) = a²+a*b + a*b+b² = a²+2ab+b²
Nem tudom, ennyi levezetésből érthető-e, miről van szó. Ha nem, kérlek jelezd!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Itt van egy szemléltetés is, mit jelent ez a gyakorlatban. Hátha ez is segít:
Én is megtaláltam , csak még nem tudtam értelmezni .
De miért kell ezeket középiskolában osztályozni ?
Megmutatnák , hogy tudjuk , hogy van ,de az emberek 99 % - a sose használja a munkaja során .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
4
Ez olyan dolog ami full logikus, az ezen való gondolkodás.fejleszti az agyat. Amúgy a matek több területen kel, mint gondolnád
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elég nehéz elhinni, hogy egy tanár nem tudja megmagyarázni. Az nem tanár. Már haladunk, de talán itt még nem tartunk.
A négyzetre emelés azonos dolgok összeszorzásának rövid jelölése (ez a definíciója a hatványozásnak). Összegek szorzása elemi követelmény. Azt is mondhatnám, naponta sokszor előforduló dolog, amelyre oda se figyel senki. És ez nem középiskolai szint, ez általános iskola. Nem érdemes középiskolába mennie annak, aki nem érti.
#4 utolsó mondata katasztrofális. Vajon hogyan is kell összeállítani egy tantervet, amely nem tartalmazza azt, amit az emberek 99%-a valóban nem használ direkt? Azt hiszem, ha a világ összes, pedagógiával foglalkozó tudósát ezzel megbíznák, habozás nélkül mondanák, hogy azon túl, hogy orbitális ostobaság, lehetetlen. Ki fogja megmondani, egy diák további élete során mit használ?
De! Ha ez végrehajtható lenne, és meg is tennék, az annak felelne meg, hogy azonnali kivégzés terhe mellett tilos lenne mindenféle tanulás, az emberiség két generáció alatt az állati sor közepére süllyedne (persze ez is lehetetlen).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
> Én is megtaláltam , csak még nem tudtam értelmezni .
Pedig érdemes lenne. Mert úgy nem megtanulni kellene, hanem megértenéd, és magától értődő lenne.
Mindenképpen a #3-as válaszoló által linkelt képet lenne érdemes nézegetni, de ha számokkal nézzük, akkor:
2² = 4
3² = 9
2² + 3² = 4 + 9 = 13
Viszont: (2+3)² = 5² = 25
> Értem ,hogy a-t és b-t négyzetre emeljük , de az a 2ab , hogy keletkezik ?
Pont azért fontos ismerni ezt, hogy tudd, hogy:
2² + 3² ≠ (2 + 3)²
~ ~ ~
> De miért kell ezeket középiskolában osztályozni ?
Általános iskolai anyag.
~ ~ ~
> Megmutatnák , hogy tudjuk , hogy van
De látom, megmutatták neked, mégsem értetted, mégsem tudod. Ha gyakorlod, mert számot kell adni a tudásodról, akkor talán eljuthatsz a megértésig.
~ ~ ~
> de az emberek 99 % - a sose használja a munkaja során
Szerintem nem ez a lényege a matematika oktatásnak. Mármint nem az, hogy a konkrét matematikai összefüggést használod-e majd a munkád során. A matematikában megtanulod, hogy egy átlátható, megérthető, ismert rendszerben hogyan lehet összefüggéseket felismerni, és összefüggések mentén eljutni egy problémától annak a megoldásáig. Márpedig bármi is a munkád, problémákat kell majd megoldanod, és a matematikával ellentétben ez azért nehezebb, mert nem lesz minden tényező, minden összefüggés ismert a számodra. A matematika segít megtanulni gondolkodni.
"az emberek 99 % - a sose használja a munkaja során"
Szerintem akinek munkából, szórakozásból meg gyereknevelésből áll az élete, az egy proli.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rendben van, kérdező.
Azt kérnénk még, hogy ha ilyen jellegű problémád van, azt ne a tudományokban tedd fel, mert ez nem tudományos kérdés. Nem tudósok foglalkoznak vele (az már nagyon régen volt), hanem tanárok - tehát a házi feladatok, vagy a tanulás kategóriában kérdezz ilyeneket.
Előre is köszönjük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!