Normális, hogy ennyire nem értem a kémiát?
Másodéves gyógyszéresz hallgató vagyok, és nagyon meggyűlt a problémám az egyik első éves alapozó tárggyal, ami tulajdonképpen általános kémia.
Akármennyire próbálkozok a számolási feladatokkal, nem megy. Van egy fix képlet , megtanulom, de mindig elcsúszik valami. Hogy hoppá, ott kihagytam, hogy hányszorosan pozitív, vagy, hogy ott ilyen olyan c0 koncentráció van, nem a sima.Vagy fel kell írni egy egyenletet, és nem lesz jó sehogy. Nincs meg a logika, hogy az miért úgy.Masok meg reflexből írják fel, és sosem értettem azokat, akiknek ez kapásból megy.Nalam nem tudott kialakulni, hogy mikor miből hogy meg mi lesz. Kínszenvedés, logika nélkülinek látom az egészet, mintha valaki mesterségesen, szórakozásból találta volna ki, ilyen nehéz kvíz jelleggel vagy nem is tudom.
Más természettudományok olyan jól mentek, a matematika, fizika, biológia, anatómia, élettan, biofizika. Egyiknél sem volt soha esélyes, hogy végül ne legyen meg a tárgy egy adott féléven belül. De ha egy tárgy nevében benne van a kémia, már abszolút sötétség nálam.
Ez miért lehet? Hogy kifejezetten az a tárgy? Tulajdonképpen ötvözete a többinek.
Nálad mit jelent a magtanulás? Bemagolást vagy megértést?
Ha valóban általában jól működik a tanulás, kivéve egy tárgyat, annak jellemzően az az oka, hogy valami alapvető meg nem értés van az elejéről. Ez nemcsak gátol, hanem reflex-szerűen akadályoz a félelem miatt.
1# hát a megtanulás nálam fizikából és matematikából azt jelentette,hogy megtanulom a fogalmakat, utána a képleteket, majd elkezdem használni őket, a végén meg begyakorlom, és szokott úgy menni, hogy semmi gond nincs. Egy összetett fizikai számolási feladatnál el tudtam kezdeni mindig a feladatot, mert magam előtt láttam a helyzetet. Talán ez a különbség.
Anatómia, élettan esetében nyilván volt sok magolas, pl latin kifejezések tanulása, és ez sokat kitett, de a folyamatok ott is mentek.
Először is ne hasonlítsd máshoz magadat, az sokat segít.