Mit csináljak, ha hülye vagyok a matekhoz?
16 éves korom óta foglalkozok programozással.
Középiskolában elküldtek OKTV-re, az infós rész teljesen jól ment, a matekos rész totál bukta.
Több weboldalam is van, amikhez én írtam a backendet-frontendet, a munkahelyemen is van olyan program, amit én írtam, a legutóbbi nagyobb projektem pedig egy hálózatos todo és jegyzet alkalmazás volt, amiben van felhasználókezelés, a szerveres része egy Raspberry-n fut, cross-platform asztali kliens van hozzá, és folyamatban van az Androidos kliens is.
A programozáshoz pedig pont az a logikus gondolkodás kell, ami a matekhoz is.
Keress valakit, aki korrepetál. Élő személlyel tanulj, aki el is magyarázza, figyel rád, visszajelzést ad. Pl. bebicsosz pont hu
#12
Mondjuk arra pénzem nem nagyon van, max havi 1-2 alkalmat tudnék bevállalni.
SENKI NEM HÜLYE A MATEKHOZ. De az egy alapoktól felépülő, logikus, következetes, kristálytiszta tudomány, amit nem lehet a közepén kezdeni. Néhány fogalom (definíció) persze bemagolni való, de utána minden más logikusan egymásra épül. Nem kell szabályokat, azonosságokat "bevágni", csak ha megértetted - akkor viszont már könnyű.
ÉRTELMEZÉS: a legtöbb dolog az alap és középszintű matekban magyarul van, tehát csak át kell gondolni a jelentését.
Tételek és bizonyítások csakis a logikus gondolkodás fejlesztése miatt fontosak. A legtöbb egyszerű feladatnak is többféle megoldási módja létezik, de a végeredmény mindig azonos. (Ez ellenőrzésre is jó.)
Javaslom, hogy vedd át elölről a teljes tananyagot, ha komolyan javítani akarsz! (Ehhez szükséged lehet egy komoly segítségre, aki nem csak a napi leckében segít.)
Nem írod, hogy csak a matekkal vagy így, vagy mással is?
Amíg ki nem alakul magadról az a bizonyított meggyőződésed, hogy NEM vagy hülye a matekhoz, addig ne is jusson az eszedbe, hogy programozó akarj lenni. Jó szinten így még nem vagy alkalmas rá.
#14
Biztos igazad van, de ezzel sokat nem segítettél.
Simán alkalmas lennék programozónak, annak semmi köze a matekhoz.
Úgy utálom ezt a fos matekot...
Az ember megtanul olyan definíciókat, mint pl. "Egytagú polinomoknál fokszámon a bennük szereplő változók fokszámának összegét, többtagúaknál a legmagasabb fokú tagnak a fokszámát értjük."
És akkor a kérdés, hogy ezek hányadfokúak:
3x(y-z)
-x^2(y-z)^2
Na most döntsd el, hogy ezek hányafokúak. Nem tudod eldönteni, mert a definícióból abszolút nem derül ki. Akkor minek van a definíció?
De, a definíció pontosan megmondja mekkora a fokszámuk.
3x(y-z)=3xy-3xz
Mivel mindket tagban ket valtozi van elso fokon, emiatt a fokszam 2.
Örülök, ha neked ez egyértelmű, szerintem nagyon nem.
És ez ugye 9.-es anyag. Vajon hány kilencedikes jönne rá erre magától? Szerintem 10-ből egy, az is csak azért, mert olyan furán huzalozott az agya. Az összes embernek, akinek jól megy a matek, olyan furán huzalozott az agya.
Miért, bonyolult neked megszámolni hány betű van egy tagban?
Erre való a tanár hogy elmagyarázza a definíciót, és segítsen megérteni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!