Mit csináljak, ha hülye vagyok a matekhoz?
Fordulj magántanárhoz. Nem vagy hülye!
A matematikai gondolkodást nem tanították meg neked. Sosem késő.
Nem jutnak eszembe dolgok, pl. ha zárójelben van egy összeg, zárójel előtt minusz, és ha felbontjuk a zárójelet, akkor az összes összeadás kivonássá változik, meg ilyenek.
...
Figyelni se tudok sokszor, csak nézek ki a fejemből. Sosem voltam egy lángész, de minél idősebb vagyok, annál tompább az agyam.
Az egyik ismerősöm egyetemi matektanár, idén ment nyugdíjba. Hihetetlen, hogy ennyi idősen hogy vág az esze, én meg fele annyi idősen olyan tompa vagyok, mint egy darab kő.
Hogyan gyakorolsz?
Egyébként matektól függetlenül: az olyan készség, amit leírtál, hogy megérted egy absztrakt nyelv szintaxisát, értelmezni tudod ismeretlen példában is, illetve újat tudsz vele alkotni, na, pont ez egy programozó számára az egyik legfontosabb.
“ Nem jutnak eszembe dolgok, pl. ha zárójelben van egy összeg, zárójel előtt minusz, és ha felbontjuk a zárójelet, akkor az összes összeadás kivonássá változik, meg ilyenek.”
Pont ez a lényeg. Ennek nem “eszedbe kéne jutnia” mintha egy szabaly lenne, hanem ha megerted mi tortenik akkor trivialisan latod hogy mi van. Az egesz matek ilyen, nem szabalyokat kell bemagolni, hogy ha ezt latod akk azt kell csinalni, hanem meg kell erteni mi miert tortenik. Es ebben segithetne egy matektanar.
#5
"Hogyan gyakorolsz?"
Vettem matekkönyveket, és előfizettem a mateking kurzusára, azokból gyakorlok.
A programozás sokkal, SOKKAL könnyebb, mint akárcsak a 9.-es matek! Ott szépen megtanulja az ember a nyelv alapjait, értékadás, vezérlési szerkezetek, stb. Aztán utálja megtanulja a frameworköt, mit hogyan mi merre, és akkor már tud írni egyszerűbb programokat. Aztán megtanulja a tervezési mintákat, a clean code-ot, stb. Ehhez képest a 9.-es matek rakétatudomány.
#6
"Az egesz matek ilyen, nem szabalyokat kell bemagolni, hogy ha ezt latod akk azt kell csinalni, hanem meg kell erteni mi miert tortenik. Es ebben segithetne egy matektanar."
Hát de vannak pl. a nevezetes azonosságok, azokat meg kell tanulni. Különben honnan tudod, hogy egyáltalán léteznek?
Van mondjuk egy ilyen egyszerűbb feladat: [link]
Ha már odáig eljutok, hogy felfedezem, hogy a számlálóban van egy nevezetesség, akkor már örülök magamnak. De átalakítani pl. már nem tudom, vagy ha esetleg mégis, akkor ott elakadok.
Mert azt látom, hogy a nevezőben hasonló alakú tagok vannak, és érzem, hogy ezzel valamit lehetne kezdeni, de hogy mit, arról fogalmam sincs.
"Ehhez képest a 9.-es matek rakétatudomány."
. Értem, szóval trollkodsz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!