Miért az iskolai végzettség alapján döntik el, hogy ki mennyire művelt?
Vannak, akiket épphogy csak átrugdosnak az érettségin, de 2 év múlva már mindent elfelejtenek. Mások meg ugyan nem érettségiznek le, viszont rengeteget olvasnak, ezáltal minőségi tudásta tesznek szert.
Mikor visszamentem a középiskolába estire, akkor a tanév végén azt mondta a tanár, hogy "rég volt már az iskolának ilyen jó tanulója, mint én voltam".
A tudásomat, amit ott megcsillogtattam saját magam szereztem, korábban, nem volt szükségem tanárra.
Jelenleg japánul is tanulok, JLPT nyelvvizsgára készülök, a vonásokat saját magam gyakorlom be, nincs szükségem tanárra.
Természetesen a közéliskolát ismét otthagytam, így 10 osztályom van.
Zavar viszont, hogy ez alapján ítélnek meg.
"Az, hogy nem a tudáso, képessége alapján ítélik meg az embereket, hanem az iskolai végzettség alapján." Bocs, de ez így ebben a formában nem igaz. Egyáltalán milyen szituációról van szó? Nyilván egy állásinterjú teljesen más, mint egy szociális interakció. Utóbbinál sokkal inkább az adott szituációban mutatott gesztusok és megosztott gondolatok lesznek a mérvadóak, az "első benyomás", de egy munkahely, ami adott pozícióra, adott képeségekkel rendelkező munkavállalót keres, neki nagy segítség, hogy az illető rendelkezik adott papírokkal arról, hogy bizonyos szinten elsajátított bizonyos készségeket. Nyilván ez is egy megelőlegzett bizalom, mert mindenki tudja, hogy sok helyen a leghülyébbek is megszerzik a bizonyítványt, diplomát stb. Pont ezért nem igaz, hogy csak ez alapján ítélnek az emberek.
Az, hogy csak az általános iskolát tudtad befejezni, azon okok miatt, amit megosztottál, nekem inkább a személyedről mondd el több mindent, mint az intellektusodról. Utóbbival pedig nem sokra mész, ha az előbbi nem szimpatikus.
„Vannak olyanok, akik nagyon szeretik a matematikát, mások pedig a nyelveket vagy a zenét. Sokkal logikusabb, ha a tanterv alapját az adott korban a gyermekek számára érdekes dolgokra alapozzuk, és nem kényszerítjük őket arra, hogy egy előre megírt programon keresztül verekedjék keresztül magukat.”
Én ezzel mélységesen egyetértek!
Tulajdonképpen a gyerekből kiölik azt, amiben igazán boldog lehetne, mert ráerőltetnek egy csomó xart, ami elveszi nem csupán az idejét, a kedvét, de az életét is a számára igazán üdvös dolgoktól.
Van egy kötelező alaptanterv (ami indokolatlan mélységekbe visz) és ha azon keresztülverekedted magad, akkor utána, de csakis utána foglalkozhatsz azzal, amivel igazán szeretnél és amire marad energiád, kedved, lelkesedésed. Ha marad.
Az esetek többségében azonban már nem marad, ezért a világ tele van boldogtalan és frusztrált emberekkel, akiknek kimosták az agyát és engedelmes droidot faragtak belőle.
Pedig akár meg is valósíthatta volna önmagát, ha hagyták volna.
De nem ez a cél...
Nincs szükség gondolkodó, kreatív emberekre, akik megválthatnák a világot.
#21
Semmit sem tudsz, mi történt az iskolában, de mindegy is, mert a kérdés nem erről szól.
Kiemelkedően értelmes vagyok, sokkal nagyobb tudásom van bizonyos dolgokban, mint amit a gimnáziumi tankönyb
mint amit a gimnáziumi tankönyek előírnak.
Az én tudásomnak nincs határa.
Ezt egyértelműen bizonyította az is, hogy nemrég egy olyan egyetemistának segítettem, aki hittanárnak készül.
Fele annyi tudása sincs teológiából, mint nekem. Abszolút hiányosak azok a téma iránti történelmi ismeretei is.
A volt barátnőm egyetemista, de mikor érettségire készült, maga ismerte el, hogy még nála is jobban tudom a Rákóczi szabadságharcot.
Ahogyan Nagy Sándor élettörténetét is simán el tudom mondani.
Vagy fejből idézem a költőket, pl. Vörösmarty-t is.
Miről beszélsz?
A gimnáziumi tananyag egy részét már réges régen megrágtam, és kiköptem, mint unalmas, félinformációkkal teli "tudományt".
Ezért is kezdthettem el ázsiai nyelveket tanulni, mert már nem volt ami kielégítsen.
Természetesen tanár nélkül
Laplace egyik mondását simán használhatom az olyan közhelyekre mint az "iskola fontossága":
"Uram, nekem nem volt szükségem erre a hipotézisre"
Amikor pedig majd Svájcban meggazdagodom a kapcsolataim által, ez még biztosabb lesz.
"neki nagy segítség, hogy az illető rendelkezik adott papírokkal arról, hogy bizonyos szinten elsajátított bizonyos készségeket."
Ezzel csak az a probléma, hogy papírt bárki tud szerezni, az nem igazol semmit.
Olyan embereket juttatnak papírhoz, aki abszolút nincs otthon a tananyagban. Csak átengedik, azt kész.
Semmiféle tudás nincs a papír mögött.
Másoknak papírja van, tudása nincs.
Nekem tudásom van, papírom nincs.
A japán mellett még 2 nyelvet is tanulok, így lényegében hamarosan 4 nyelvű ember leszek.
Na, a sok papíros meg egy idegen nyelvet sem sajátít el.
Na te is sokat értettél meg abból, az ember mondani akart 😅
Lehet ez a baj veled, nem gondolod? Más témában is idejutsz másokkal?
Lehet sok a lexikális tudásod, de mondjuk a bölcs elmének így is híján vagy.
Visszamegyek Szeptemberbe 11. osztályba, és leérettségizek.
Aztán azért már csak nem fognak cseszegetni, ha diplomát nem szerzek.
Amúgy ha a 10 megvan, elméletileg előrehozott érettségit tehetnék idegen nyelvből nem?
Aztán a maradékot 12. végén, 2026-ban.
De addig búcsút mondhatok a gazdagságnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!