Milyenek a mai felsőoktatási körülmények?
Évekkel ezelőtt érettségiztem, valamint szereztem OKJ-s tanfolyamot. Gondolkodom rajta továbbzanulok felsőoktatásban, igaz még nem tudok mit.
Annyi biztos, világ életemben közepes tanuló voltam, talán felnőtt fejjel máshogy állnék az egészhez.
Milyenek a mai felsőoktatási körülmények a kb 10-12 évvel ezelőttihez képest?
Ennek a kérdésnek így nem sok értelme van.
Ha választ akarsz mégis: nagyjából ugyanolyan, mint 10-12 éve.
Értem. Nem esett az oktatás színvonala? Mert lehet hülyeséget mondok, de úgy tudom csökkentették a ponthatárokat, és így kb majdnem bárki be tud jutni egy felsőoktatási intézménybe. Így meg lehet értelmetlen lenne benevezni egy szakra, inkább fizet az ember azért hogy egy értelmesebb tanfolyamon tanuljon, ami nem tart évekig.
Csak érdeklődöm, informálódom.
Le tudnád nekem vezetni, hogy az alacsonyabb pontszám, miért jelenti, hogy
- a jelentkező hülye?
- az oktatás színvonalát ehhez kellene igazítani?
Egyébként a ponthatár is olyan, hogy valahol csökkent, valahol nem.
Én jártam 10 évvel ezelőtt is egyetemre, meg most is visszaültem, és de, van különbség. Borzasztóan felhígult az emberanyag is, meg a követelmények is.
A közoktatás lezüllesztése nyilvánvalóan kihat a felsőoktatásra is.
Csomó könnyítés lett bevezetve, nincsen 2023-tól a legtöbb helyen központi minimum és előzetes ponthatár. Nem kell már nyelvvizsga sem a diplomához. Egyértelműen látszik, hogy nem arra megyünk, hogy minél nehezebb legyen diplomát szerezni.
Az emberiség elhülyülése egy folyamat kb 1960 óta, és ehhez igazodni kell a követelményekben, különben elnéptelenednének az oktatási épületek, és még sokkal gyorsabb lenne az elbutulás. Hogy csak egy példát mondjak, az ötvenes években írt szakkönyvben a témáról még ott van a differenciálegyenlet, az eredményekből következve egy táblázat, majd az 1970-es években az egyetemi jegyzetben már csak a táblázat van. Az aztán mérnöki tevékenység, a táblázatból kinézni valamit. :D
Hogy ez nem magyar jelenség, meg lehet nézni a világ legerősebb angol nyelvvizsgáját, a Cambridge Proficiencyt, az is egyre csak zsugorodik az évtizedek alatt.
És nem, ez nem Orbán bűne, hiába próbálja sugalmazni a lelkes elvakult hozzászóló. :D :D
Tegyük ide még másik oknak a változásokat, emlékszünk rá, hogy az Antall kormány tökönszúrta a magyar nagyipart, és a gyárak kapuin kiömlött milliárd munkavállaló, kenyérre éhesen, a 90-es évek elején? Nem kellett senkinek mérnök, például. Ez odáig vezetett, 5-6 év múlva, hogy a BME egyik dékánja le merte írni a szaklapban, hogy bizonyos években csak jelentős kompromisszumok árán tudtuk a képzés folyamatosságát biztosítani. Mondjuk ez csak magyar dolog volt.
#5: ez pont az a téma, ahol a személyes tapasztalat teljesen irreleváns, hisezn általános tendenciáról beszélünk. Azzal pedig aligha van személyes tapasztalatod.
#6: nyilván ezt alá tudod támasztani tényekkel.
Nyilván.
Nem két tankönyv összehasonlításáról beszélek, hanem a mérnöki területen túlmutató tendenciáról is. Persze Te a "régen minden jobb volt" okl. mérnök archetípusa vagy, szóval nem fogsz ezzel fáradni.
"nyilván ezt alá tudod támasztani tényekkel"
Tuschák professzor említett cikkét persze, hogy be tudom linkelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!