Egy ötödikestől nem elvárható, hogy naponta tanuljon egy keveset?
Adott egy ötödikes értelmes gyerek, négyes tanuló nagyjából. Matekból lemaradt az utóbbi években, el volt hanyagolva. Felzárkóztatás miatt magántanárt fogadnak, aki heti két órán felül még gyakorló feladatokat is adna, ami napi 20-30 percébe telne a gyereknek.
De ezt a gyerek nem hajlandó csinálni. Nemhogy napi 20-30 percet csinál belőle, hanem kéthetente 5 percet. Azt is összecsapva, nulla energiát belefektetve, sokat kihagyva, azt is rengeteg hibával.
A szülő szerint sajnos ez van, "nagyon kínszenvedés ez még neki", "nem matekos beállítottságú", "nehogy megutálja", "reméljük javulni fog".
A tanár szerint viszont ha csinálná, hozzászokna a rendszeres gyakorláshoz, sokkal gyorsabban felzárkózna. Semmi szellemi problémája nincs a gyereknek, jó képességű. Egyszerűen kihasználja, hogy nem kötelező, ezért nem is csinálja. Nem beállítottság kérdése ez, ötödikes alap dolgokhoz nem számít a beállítottság. Különben is, aki egy tantárgyból jó tanuló, az másból is. Látszik, hogy elhanyagolja a gyerek a matekozást, még az iskolai házi feladatot is olykor kihagyja, lemásolja másról, vagy szimplán összecsapja.
Kinek lehet itt igaza?
Elvárható, hogy megírja a háziját. Elvárható, hogy amíg bukásra áll, megcsináljon napi két gyakorló feladatot egyedül.
A szüleitől pedig elvárható, nos , hogy ne magyarázzam túl, az hogy következetesen neveljék a gyereküket, sőt, vegyék ki a kezéből a telefont.
Ui. Tizenkét év alatt bizonyítottan káros a gyerekre, ha a képernyő előtt magára hagyják, hogy maga válasszon szórakozást, és konrollálatlanul töltse el az idejét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!