Hogyan készüljek egyetemi zárószigorlatra?
Sziasztok!
Most készülök szakmai zárószigorlatra (tanár szakos hallgató, történelem tárgy). Nagyon el vagyok keseredve.
55 tételem van, ami egészen az ókortól a jelenkorig terjed. Nyilvánvalóan nem teljesen újak a tételek, sőt, abból a szempontból szerencsés helyzetben vagyok, hogy az anyag 1/3-ából az elmúlt hetekben már vizsgáztam. Tehát van átfedés, de nyilván itt is vannak eltérések.
Jelenleg az 55 tételből 15 tételnél tartok, ennyit néztem át. Ezek közül 3 van, amivel nem foglalkoztam, mert rémesen hosszú, így csak imádkozom, hogy ne azt húzzam.
Tanulás közben természetesen jönnek vissza a korábban megtanult anyagok, DE! Amint más témát tanulok, más korszakot, más uralkodót, a korábbiakra mintha már nem emlékeznék. Tehát mindig az aktuálisan átolvasott, tanult ami a fejemben van. Utána már nehéz egy korábban tanult kort időben belőni és a hozzá tartozó információk is elhalványulnak.
Magyarul:
Ma a középkori Magyarországgal foglalkoztam. Tegnap még az ókorral. Belepillantottam ma este egy tegnap tanult tételbe és úgy voltam vele, hogy így elolvasva oké, de magamtól biztos ezek az infók nem jöttek volna elő.
Fogalmam sincs mit csináljak, mert napi 5 tételt kellene megtanulnom, ami nagyjából lehetetlen. Most is nyögvenyelősen megy, pedig ezek a már tanult témakörök, amik most jönnek olyanok, amelyek a vizsgákon nem fordultak elő, vagy már nagyon régen tanultam őket.
Mielőtt az a vád érne, hogy nem álltam neki időben: december 23-án még másik tárgyból vizsgáztam, arra készültem, előtte pedig novembertől hetente voltak szóbelijeim, így esélyem sem volt. Emellett 8 órában dolgozom és van egy 2,5 évesem.
Eddig jó jegyeim voltak, 4,8 az átlagom. Az sem érdekel, ha ez kettes lesz, csak sikerüljön, viszont jelenleg nagyon elkeseredett vagyok. A vizsgán 2 tételt kell húzni és mindkettőnek sikerülnie kellene ahhoz, hogy teljesítsem a szigorlatot.
Most is tanárként dolgozom, igen, diploma nélkül. Még így is képzettebb vagyok a tantestület 80%-ától, akik mind ped.asszisztensek.
És nyilván nem azokról a tételekről van szó, amik általános iskolában, illetve középiskolában előfordulnak. Ha elő is fordulnak, abszolút nem ilyen részletességgel, az alapokat nyilván én is tudom.
Ha elhalasztom, akkor nem tudom megkezdeni a gyakorlatomat és az megint fél év csúszás minimum.
Egy nagyon hasznos segítség, de tényleg. Mond fel hangosan a tételt, úgy hogy nem nézel oda, csak esetleg a ciímszavakat felírod, látod a tetelcímet, S próbálj gondolkozni, hogy mikre emlékszel. Mert...
Ha vmi nem jut eszedbe, akkor azt máskor jobban észbe vésed, hogy igen.. ezen siklottam el, jobban megjegyzed, tehát mielőtt továbbhaladsz mondj fel pl 5 tételt ismétlésnek, ez nagyon fontos, így dgo rögzülni..
#1 Ugye azt vágod, hogy egyetemen tanárszakon nem arról van szó, hogy a gimis anyagot kell all in az agyadba vésni? Egy csomó információt megtanulsz, amit a tanítás során a büdös életben egyszer nem fogsz használni. Például nekem marhára semmi szükségem nincs matekból a harmadik félév és utána következő anyag túlnyomó részére, amennyiben nem szeretnék matek tanár helyett bármi más lenni, amihez kellhet az az anyag, amit a tanári szak alatt tanultam. Pl egészen remekül tudnék matek órát tartani általános iskola nyolcadik osztályban, anélkül, hogy lenne bármilyen fogalmam a mátrixokról. Sőt, egészen remekül tudok diákok közti konfliktust kezelni, anélkül, hogy emlékeznék arra, hogy neveléspszichológiára tudnom kellett azt, hogy valami ógörög csávó milyen arcformához milyen személyiségtípust kapcsolt.
Kérdező:
Hát, én még záróvizsgára életemben nem készültem, szóval készpénznek ne vedd, amit írok.
Amire én figyeltem eddigi vizsgáknál
1. Papír alapú jegyzeted legyen valamennyj! Kevésbé cseszi a szemedet, kevésbé fáraszt. Nem feltétlenül kell a teljes jegyzet, elég ha csak a legalább részletek.
2. Kulcsszavakat, fontos információkat jelöld ki színessel. A témakörök legyenek színekkel elválasztva. Egy színt egy dologra használj, mit tudom én, évszámok zöld, címek kék, vagy bármi.
3. Készíts vázlatot kézzel. Ezen is használj színeket, csak kulcsszavak legyenek rajta. Próbáld ezalapján elmondani a tételt többször.
4. Magyarázz. Ne csak a leírtakat ismételgesd, hanem próbáld a saját szavait használni ott, ahol nem kőbevésett dolgok vannak.
Köszönöm a hasznos tanácsokat!
A páromnak rendszeresen mondok fel tételeket. Persze nem mindet, arra nem lenne idő, de amikor van, felmondok neki. Tegnap is megkértem, hogy kérdezzen ki egy random tételt.
Papír alapú jegyzetem van, másból nem is tudok tanulni. Az a baj, hogy amit nem értek, annak muszáj vagyok utánanézni. Nem tudok magolni, csak megérteni. Így sok idő megy el azzal, hogy utánanézek a tételben lévő infóknak (pl. trónutódlások esetén ki milyen jogalappal rendelkezett, kivel házasodott, esetleg milyen szerződések voltak). Ezeket általában kinyomtatom és a tételhez csatolom.
Ki is jelölök mindent színessel, de annyira zanzásítottak így is a tételek, hogy kb. az egész színes. Mindenféle jelölést használok (bekarikázás, bekeretezés, aláhúzás, hullámos vonal stb..)
Vázlatokat is készítek kis kártyákra. Színesekre, témakörök szerint (pl. rózsaszín=magyar középkor, kék=egyetemes koraújkor).
Viszont a mennyiség miatt úgy érzem, mindez kevés :(
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!