Csökken a fizika, kémia tanárok száma ezzel látszólag ellentétben jobbak a PISA eredményeink. Lehet összefüggés?
Egyre kevesebb a természettudományos tanár a magyar oktatásban. Főleg itt a kémia, fizika területről van szó. Nagyon sok helyen nem szakos oktató tanít. Ezekre a szakokra évente alig jelentkeznek. Mindezzel szemben az idei PISA teszteken mégis javítottunk ezen a területen. Idézem : "természettudományos teszten viszont sikerült javítaniuk"
Lehetséges, hogy a tanárok egy régi rosszul beidegzett tanítási módszert adtak eddigg át a diákoknak és emiatt fogták vissza a teljesítményük? Most, hogy más tanár pl torna vagy matekos tanítja a kémiát, fizikát egy jobban érthető módszerrel dolgoznak? [link]
Én természetesen nem értek hozzá, de egy lehetséges elmélet szerintem, hogy ha pl ha nem is tesi tanár de a hiány miatt egy matek tanár tartja a kémiát vagy egy kémia tanár a fizikát (melyik iskolában hogy sikerül áthidalni a problémákat) elképzelhető, hogy a részletek helyett leginkább am legalapabb dolgokat tanítják, amennyire ők is fel tudnak zárkózni, így a magolás helyett több alapja lesz magának a tárgyaknak, és ahogy tudom/érzékeltem a PISA felmérés leginkább az alapokat érinti.
Természetesen az is simán előfordulhat, hogy mivel eddig nem szerepeltünk túl jól, véletlenszerűen vagy teljesen más miatt emelkedtek az eredmények. Sajnos én ezt nem tudom, csak próbáltam ötletelni.
Én meg éppen azt olvasom, hogy romlottak.
Egyébként amilyen gyengén szokott az ország szerepelni, akár sztochasztikus ingadozás is lehet. Érdemes a többéves trendeket megnézni a tisztább képért.
5# " elképzelhető, hogy a részletek helyett leginkább am legalapabb dolgokat tanítják, amennyire ők is fel tudnak zárkózni,...és ahogy tudom/érzékeltem a PISA felmérés leginkább az alapokat érinti."
Ez az érvelés ott bukik meg, hogy a kémia, fizika tanár a legalapabb dolgokat is jobban tudja elvileg megmagyarázni és szélesebb kísérlettel, magyarázattal azt beépíti a gyerekbe.
6# "Én meg éppen azt olvasom, hogy romlottak"
Kedves TomBenko te is ékes példája vagy korunk romló értelmező olvasási képességű egyedeinek. 😂
Természettudományos PISA eredményeink javultak, annak ellenére hogy egyre kevesebb a szakos tanár. mIért lehet ez? Erre próbálunk rájönni
Nem volt kiugró a javulás. A tudást nem lehet olyan pontosan mérni, mint a hőmérsékletet. Eleve évről évre mások a feladatok. Ezeket próbálják egy skálára helyezni, olyan módon, hogy egy szűk mintával mindkettőt megoldatják - de ennek van egy kis hibája. Másrészt mindenki az anyanyelvén oldja meg a feladatokat, de csak egy nyelven validálnak. Ugyanazt a feladatot nagyon sokféle megfogalmazásban le lehet fordítani magyarra, szlovákra, lengyelre, stb., de hogyan ellenőrzöd, hogy valamelyik fordítás nem sugall-e téves értelmezési/félreolvasási lehetőséget? Tehát ennek is van egy kis hibája. Aztán a mintavételnek is: minden évben más iskolákat sorsolnak be adott országból Emiatt nem érdemes egy-egy év eredményének túl nagy jelentőséget tulajdonítani, inkább a trendekre érdemes figyelni.
Ha mégis igaz a javulás (de már a "nem romlás" is magyarázatot igényel a romló tanárhelyzet miatt), akkor az okostankönyvek elterjedését mondanám, fiam legalábbis sokat tanul ezekkel.
@7: Én még az előző kor szülötte vagyok, és kiválóan tudok olvasni. A válaszomnak pedig semmi köze az olvasási képességeimhez. Maximum annyi, hogy a mandinert messze elfogult és megbízhatatlan orgánumnak tartom.
Elmondom még egyszer: a PISA eredmények általában romlottak, esetlegesen sztochasztikus ingadozások vannak benne, ez is az lehet. Érdemes a trendeket nézni, ez azt jelenti, hogy több, egymást követő mérés eredményét vizsgáljuk, hogy lássuk, valójában milyen irányú a változás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!