A gimnáziumi matematika nehéz, vagy azért tűnik nehéznek, mert bizonyos esetekben nem jól tanítják?
Abból a szempontból könnyebb, mint az általános iskolai, hogy nem próbál alapvető axiómákat gyereknyelven elmagyarázni, mert adottnak vesz. Pl. szerintem agyrém, ahogyan a tankönyv egy kis autóval próbálja demonstrálni a negatív számokkal való műveletet.
Ugynakkor a terminológia hangsúlyosabb, mint hogy megfelelően demonstrálnák a tananyagot. A matematika nagy része grafikus megközelítésben jobban értelmezhető, ehelyett itt is definíciók magolása kerül előtérbe.
Azért nehéz a matek, mert minden egymásra épül, sokkal jobban, mint a többi tantárgyban. Ha elakadt valaki az alsós mateknál, akkor végleg lemaradt, nagyon nehéz behozni.
A másik, amit tapasztaltam a gyerekemnél, hogy elég sok a tananyag, és nem gyakorolnak eleget. Van olyan anyag, amit 1 órában vettek, és mennek tovább. Érti, meg tudja csinálni a feladatot, de nem fog automatizálódni. Ha fél év múlva előjön egy másik témakör kapcsán már nem fog rá emlékezni.
Nekem is ez volt a bajom gimiben, emlékszem.
Szóval szerintem rosszul tanítják. A tanárnak fel kéne hívni a figyelmét a diákoknak, hogy a következő anyaghoz ezt is ezt ismételjétek át, vagy ne adj Isten ő mondja el újra óra elején. Persze rohanni kell a tananyaggal, és arra nincs idő.
Is-is.
Tényleg messzire megy a matektanítás a rendelkezésre álló 4 év alatt, de sokat tehet érte/ellene a tanár. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!